English Version
English

هر انسان یک بیشه قدرت دارد.

هر انسان یک بیشه قدرت دارد.

همسفر مریم ✍
سی‌دی《گره قدرت》
قدرت به معنی" انجام دادن یا انجام ندادن یک کار می‌باشد، و اگر از قدرت سواستفاده شود به گره قدرت تبدیل می‌شود. مثال اگر در لژیون راهنما یا رهجو دچار گره قدرت شود در آن لژیون دیگر بار آموزشی نیست. هر انسانی یک بیشه قدرت برای خودش دارد و اگر کسی از قدرتی که در اختیار دارد سوء استفاده کند دچار گره قدرت می‌شود. اگر کسی قدرت داشته باشد می‌تواند سرنوشت یک نفر را تغییر دهد، مثلاً او را از اداره یا محل کارش اخراج کند. استاد امین فرمودند: در هستی هر چیزی دارای دو صورت است مانند انفجار باروت که می‌تواند سازنده باشد، برای شکافتن صخره و یک راه برای انسان‌ها به وجود بی‌آورد، یا در صحنه جنگ برای نابودی دشمن استفاده شود. از آنجایی که هر کاری دو صورت دارد و این خاصیت را دارد که به ضد خودش تبدیل شود بنابر‌این همیشه برای اینکه یک کار به نحوه مطلوب پیش برود و کم‌ترین آسیب و تخریب را داشته باشد باید به این حالت دقت داشته باشیم که؛ زمانی یک قدرت در اختیار ما قرار گرفته است تبدیل به گره قدرت و ضد خودش نشود؛ اگر انسان دقت کند متوجه می‌شود و تا وقتی که به انسان مسؤلیت و کاری داده نشده این موضوع را متوجه نمی‌شود بنابراین در هر کاری حتماً اول باید قدرتی وجود داشته باشد؛ ولی این‌که این قدرت به ضد خودش تبدیل شود نشانه گره قدرت است.       

همسفر هدا ✍

سی‌دی《گره قدرت 》

استاد‌امین فرمودند: من چند سال پیش در مورد گره‌ی قدرت که می‌خواستم صحبت کنم، یک روز با قدرت کامل رفتم توی یکی از لژیون‌ها نشستم و آماده صحبت کردن در مورد گره قدرت بودم، آن زمان راهنمای لژیون هم مثل من آدم قدرت طلبی بود و اجازه صحبت کردن به من در لژیون داده نشد، ولی خوشبختانه از این شرایط درس گرفتم که؛ تا موقعه‌ای که راجع به موضوعی صحبت می‌کنم و نسبت بیان آن موضوع تعصب دارم، نشان دهنده‌ی این است که دانایی من به دانایی موثر نرسیده است، یعنی از فهمیدن تا پیاده کردنش خیلی فاصله هست.

یک وقت‌هایی خود آدم از پیشرفت دیگران دچار بخل و حسادت می‌شود و یک وقتی آن‌‌‌ها پیشرفت می‌کنند و آدم کنار آن‌ها احساس معذب بودن می‌کند، بر فرض این‌که خود ادم هم مشکلی نداشته باشد آن تغییر فاز و تغییر خلق‌ و‌ خو نشان دهنده‌ی گره قدرت هست؛ چون قدرت یعنی توانایی انجام کار. برای روشن شدن این موضوع مثالی زیبا بیان می‌کنند، یک باغبان در حیطه‌ی کار خودش صاحب قدرت، یا یک نفر تو حیطه ی مغازه صاحب قدرت است. هر انسان برای خودش یک بیشه‌ی قدرت دارد حالا بعضی‌ها بیشه‌ی قدرت کوچیکی و بعضی‌ها هم بیشه‌ی قدرت بزرگی. بهترین حالت این هست که هر انسانی در حیطه‌ی خودش در حین این‌‌که توان انجام کار را دارد در انسان‌های دیگر احساس معذب بودن را به وجود نیاورد. ما باید در کنگره۶۰ مواظب باشیم که قدرتی که در اختیار ما قرار داده شده تبدیل به گره قدرت نشود. در آخر اين‌ که قدرت یعنی توانایی انجام دادن یا انجام ندادن یک کار.

تهیه گزارش: همسفران هدا و مریم رهجو راهنما همسفر مریم (لژیون هشتم)

تایپیست: همسفر مرضیه رهجو راهنما همسفر مریم(لژیون هشتم)

ویراستار و ارسال‌کننده مطلب: همسفر اعظم رهجو راهنما همسفر نسیم (لژیون یازدهم)

همسفران نمایندگی پروین اعتصامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .