English Version
English

جهالت نقطه مقابل قضاوت است

جهالت نقطه مقابل قضاوت است

سلام دوستان منصوره هستم یک همسفر

قضاوت به معنای حکم‌کردن و جهالت به معنای ندانستن است. انسان از روزی که صاحب‌اختیار شد، شروع کرد به قضاوت‌کردن در امور روزانه خودش؛ ولی موضوع مهم این است که در آن چیزهایی که به ما مربوط نیست قضاوت نکنیم و قضاوتی که از سوءظن شروع می‌شود مسلماً به کنجکاوی و داوری ختم می‌شود و در نهایت قضاوت نامشروع تلقی می‌شود. من فکر می‌کنم جهل و ناآگاهی ما باعث می‌شود که قضاوت کنیم و تنها چیزی که ما را از قضاوت دور می‌کند بالابردن دانایی است. در بین ما انسان‌ها قضاوت از روی ظاهر افراد خیلی اتفاق می‌افتد درصورتی‌که به صور پنهان انسان‌ها توجه نمی‌کنیم. ما حتی اگر تمام شواهد را در دست داشته باشیم حق قضاوت نداریم و نمی‌توانیم یک‌طرفه به محکمه برویم. گاهی قضاوت‌های نادرست می‌تواند مسیر زندگی کسی را تغییر دهد، به این مسئله توجه کنیم که همیشه در محضر خداوندیم و او ناظر بر اعمال ما است.

سلام دوستان نگار هستم یک همسفر

قضاوت به معنی حکم‌کردن و جهالت به معنی عدم آگاهی و ندانستن است. قضاوت زمانی اتفاق خواهد افتاد که من در مورد آن موضوع یا شخص آگاهی کامل ندارم. قضاوت از جهل ما سرچشمه می‌گیرد کسی می‌تواند قضاوت کند که به رشد و آگاهی و دانایی رسیده باشد. جهالت نقطه مقابل قضاوت است و هنگامی که انسان آگاهی نداشته باشد نباید در مورد هر چیزی بی‌خود و بی‌جهت قضاوت کند، ما باید علم زندگی را یاد بگیریم.

سلام دوستان مرجان هستم یک همسفر

قضاوت فقط از طرف آدم‌هایی رخ می‌دهد که جهالت دارند؛ زیرا انسان‌ها هر چقدر دانایی و آگاهی داشته باشند کمتر قضاوت می‌کنند، چون می‌دانند که قضاوت‌کردن کار هر کسی نیست و نیاز به اطلاعات زیادی دارد. قضاوت‌کردن یک ضدارزش است و آرامش ما را از بین می‌برد. ما باید فقط بر روی زندگی خود تمرکز کنیم و عیب‌های خودمان را ببینیم و سعی در برطرف‌کردن آنها داشته باشیم که برای این کار باید روی جهان‌بینی خودکار کنیم.

سلام دوستان محبوبه هستم یک همسفر

انسان از ابتدا قاضی به دنیا آمده و هر روز در حال قضاوت‌کردن است. قضاوت رابطه مستقیم با جهالت دارد. قضاوت به معنی حکم‌کردن و جهالت به معنی ندانستن است. زمانی که جهالت باشد ترس، ناامیدی، منیت به دنبالش می‌آید و در واقع صفات منفی مانند؛ حرص و خودخواهی و خرافات، میوه‌های جهالت هستند. مصرف‌کنندگان به علت جهالت به سمت مواد مخدر کشیده شدند و با آموزش‌دیدن و رسیدن به دانایی نه‌تنها مواد مخدر بلکه ضد ارزش‌های دیگر را نیز کنار گذاشتند.

رابط خبری: همسفر ریحانه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوازدهم)
ویراستاری: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر آذر رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .