English Version
English

قضــاوت مختـص خداوند است

قضــاوت مختـص خداوند است

جلسه پنجم از دوره پنجاه و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی البرز کرج با استادی مسافر عباس، نگهبانی مسافر اکبر و دبیری مسافر امیر، با دستور جلسه "قضــاوت و جهـــالت" در روز یکشنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان، عباس هستم یک مسافر. از نگهبان جلسه سپاسگزارم که استادی جلسه را به من واگذار نمود تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.

دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است. ما متأسفانه دائماً درحال قضاوت هستیم! خداوند می فرماید: از خاک، گلی سرشتم و انسان را خلق کردم، و خداوند، در جمع ساکنین آسمان‌ها فرمود: ببینید من چه چیزی را خلق کرده ام، چیزی آفریده‌ام به نام انسان.

ساکنین سوال کردند؛ انسانی که آفریده‌ای در زمین و اختیار داده‌ای، قادر به ایجاد خون و خون‌ریزی و کارهای ضد ارزشی خواهد بود؟! خداوند فرمود؛ من قسمتی از روح خودم را در انسان دمیدم و دانایی و آگاهی دادم، از صفات خوب در ایشان نهادم تا بتواند در این جهان قضاوت کنند و همه عناصر موجود درخاک را در جسم فیزیکی انسان قرار داد. در بدن تک تک ما عناصری مانند؛ منیزیم، فسفر، پتاسیم و... وجود دارد. 

خداوند انسان را بر دوراهی فسق و فجور و تقوا قرار داد و اختیارِ انتخاب داد، که هر کدام شاخه‌ای مجزا دارد. 

من خودم یک کارمند هستم؛ قبل از ورودم به کنگره، روح، روان و جهان بینی من مشکل اساسی داشت و کارهای ضد ارزشی زیادی انجام می‌دادم. بعد از ورود به کنگره با آموزش‌های کنگره، دریافتم که قضاوت دیگران درست نیست و فقط می‌توانم خودم را قضاوت کنم و دوربین را بر روی خودم زوم کنم. 

من به خاطر کارهای ضد ارزشی که قبل ورود به کنگره انجام می دادم، ثروت زیادی را به خاطر جهالت خودم از دست دادم. انسان ممکن الخطاست و تنها خداوند است که دچار خطا و اشتباه نمی‌شود.

من بعد از ورودم به کنگره یاد گرفتم، حتی در صورتی که کارهای ضدارزشی از طرف اطرافیان به من پیشنهاد می شود را نپذیرم و سعی کنم به کارهای ارزشی واخلاقی بپردازم، من یاد گرفتم که دیگران را قضاوت نکنم و درمورد خودم هم سعی می‌کنم، قضاوت درست انجام دهم. خدا را شکر می‌کنم، وقتی سفر خودم را درکنگره را شروع کردم و با راهنمایی استاد خودم آقا منوچهر، یاد گرفتم از ضد ارزش‌ها دوری کنم و به جهان بینی خوبی برسم. کنگره به من عشق داد.

تایپ متن: مسافر کیان و مسافر علیرضا 

عکس: مرزبان خبری مسافر هادی 

ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .