English Version
English

عبور از خط قرمزها

عبور از خط قرمزها

جلسه دوم از دوره سی و هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاسپین؛ با استادی مسافر مجتبی، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه " قضاوت و جهالت" یکشنبه 10 تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به‌ کارکرد.

سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر جلسه تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و اولین مشارکت را داشته باشم. این قوانین و دستور جلساتی که در نظر گرفته‌شده است، یکی از هزاران قوانینی است که برای درست زندگی کردن، وضع‌شده است. یکی از مسائلی که باعث می‌شود که انسان از آن مسیرش خارج شود، همان قضاوت دیگران است. جناب استاد امین در سی دی قضاوت می‌فرمایند که بزرگ‌ترین حقه‌ای که قضاوت در مورد انسان انجام می‌دهد، تفکر انسان را به سویی می‌برد که فرد خود را در همه مسائل یک کارشناس می‌داند. خدا را شاکرم که در کنگره هستم و با آموزش‌هایی که در کنگره گرفته‌ام سعی می‌کنم افراد را قضاوت نکنم. هنگامی‌که من فردی را مورد قضاوت قرار می‌دهم، ظاهر قضیه را می‌بینم ولی باطن آن را نمی‌توانم مشاهده کنم.

من همیشه این مثال را برای خودم دارم که اگر در دایره‌ای شلیک کنم، آن تیر به‌سوی خودم برمی‌گردد؛ اگر به کسی بدی و یا خوبی کردم، به خودم بازمی‌گردد. اگر کسی را مورد قضاوت قرار دهم، همانا تخطی از خط قرمز است و رد شدن از این خط با نابودی خودم برابر است. ازنظر من، نقطه مقابل قضاوت، تعریف کردن است؛ یعنی تعریف کردن از خوبی‌های دیگران به همان صورت باعث بزرگ‌شدن خود انسان می‌شود.

مرزبان کشیک: مسافر عارف
تایپ: مسافر سعید
تنظیم: مسافر محمدرضا
تهیه شده در نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .