English Version
English

بازتاب قضاوت

بازتاب قضاوت

ششمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ ویژه مسافران نمایندگی آزادشهر با استادی مسافر محمود، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر علی با دستورجلسه " قضاوت و جهالت " در روز یکشنبه مورخ 10 تیر ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد : 

سلام دوستان محمود هستم یک مسافر، خدا را شکر می‌کنم که امروز در این جایگاه هستم و آموزش می‌بینم ، همچنین از راهنمای عزیزم علی آقا تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد و این فرصت را در اختیار من قرار داد.

در مورد جلسه امروز که با موضوع قضاوت و جهالت است ، باید اشاره کنم زمانی که در دنیای تاریکی به سر می‌بردم بسیار درگیر این ضد ارزش ها بودم، مخصوصا زمانی که در جمع مصرف کننده‌ها حضور داشتم دائما مشغول قضاوت کردن دیگران بودم و تمام این مسائل به دلیل نبود دانایی و آگاهی در من بود.
انسان زمانی که در جهل و نادانی باشد، خیلی راحت دیگران را قضاوت می‌کند و با این کار آرامش خود را از بین می‌برد. پس بهتر است که انسان خودش را درگیر قضاوت نکند.
مهندس در یکی از سی دی ها اشاره می‌کنند که حضرت مسیح می‌فرمایند کسی که در مورد شخصی قضاوت می‌کند، یکی هم پیدا می‌شود که خودش را قضاوت کند، مهندس جای دیگر به یک خاطره اشاره می‌کنند که روزی قیچی باغبانی‌اش را گم می‌کند و همان لحظه در دست باغبانی که در حال کار کردن بود قیچی با همان نشانه ها را می‌بیند ، و در یک لحظه در ذهن خودش باغبان را قضاوت می‌کند ، در صورتی که این‌چنین نبوده و دچار اشتباه شده اند ودر آخر هم از آن باغبان عذرخواهی کردند.

خود من هم زمانی که تازه وارد کنگره شده بودم به این دلیل که حالم خوب نبود و در تاریکی بودم موقعی که در لژیون بودم قضاوت می‌کردم که چرا من که لیسانس دارم هنوز در نوشتن سی دی مشکل دارم و دیگری که راننده هست برای مثال ده تا سی دی را نوشته است ، البته که کار درستی نبود ، زیرا من از جزئیات اطلاع نداشته ام اما باز هم قضاوت می‌ کردم و در مقابل دیگران هم من را قضاوت می‌کردند.
خدا را شکر می‌کنم که وارد کنگره شدم و تا حد زیادی از ضد ارزش‌ها فاصله گرفتم، البته این روند برای من به صورت تدریجی و در کنار آموزش‌های کنگره اتفاق افتاد ، به عنوان مثال متوجه شدم که دروغ گفتن یا قضاوت کردن چه آثار منفی در زندگی من دارد.
در نتیجه باید تمام تلاش خودم را به کار بگیرم که از تمام این ضد ارزش‌ها دوری کنم تا در زندگی به آرامش و ثبات برسم.

تهیه گزارش : مسافر نصیر لژیون یکم

بارگزاری گزارش : مسافر علی لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .