English Version
English

تقدیر، نامۀ پیشین است

تقدیر، نامۀ پیشین است

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر:
امروزه روزگاری شده است که کسانی که خدا را باور ندارند، متجدد نامیده می‌شوند و آن‌هایی که خدا را قبول دارند نیز امل نامیده می‌شوند. ما زمانی که راجع به خداوند صحبت می‌کنیم، در مورد ذات او چیزی نمی‌فهمیم و درک نمی‌کنیم، اما صفات خداوند را می‌دانیم. در سورۀ حدید آمده است که آهن را بر شما نازل کردیم و در آن آسیب سخت و سودهایی برای مردم هست. آهن در زمین یا خورشید تولید نشده است و به‌وسیلهٔ شهاب‌سنگ‌ها یا از جاهای دیگر به زمین آمده است. برای تولید آهن، حرارت باید پانصد میلیون درجۀ سانتی‌گراد باشد. پیش از سورۀ حدید، در سورۀ واقعه آمده است که زمانی که واقعه اتفاق افتاد، در آن هیچ دروغی نیست و آن موقع که اتفاق می‌افتد، همه چیز ریزریز، پودر و پراکنده می‌شود؛ بنابراین باید در نظر بگیریم که سیستم الهی یک سیستم بسیار حساب شده و دقیق است و خداوند بر تمام سیستم هستی نظارت دارد، اما ما هیچ‌گونه نظارتی حتی روی خودمان نداریم.
ما نباید تأسف و تأثری راجع به وقایع گذشته داشته باشیم؛ ممکن است از آن درس بگیریم، اما نباید تأسف بخوریم، زیرا هر موضوعی در جای خود، هم فرمان و هم تقدیر است و زندگی ما بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی است. تقدیر، نامۀ پیشین است. تقدیر این است که اگر فصل کشت، کشت کنیم، زمان درو، محصول درو می‌کنیم.
بخشی از کلیۀ اعمال ما متعلق به تولد تا کنون است و بخشی از آن متعلق به پیش از تولد، یعنی روز الست است. زمانی که مشکلی برای ما به وجود می‌آید، ممکن است تقدیر و فرمان الهی باشد؛ اگر این اتفاقات بد باشد، پرده از یک سری رازها برمی‌دارد. اگر مشکلی برای ما پیش می‌آید، باید بدانیم که خودمان نقش کلیدی داریم، باید به اعمال خودمان نگاه کنیم و شروع به تصفیۀ خود کنیم. هر کدام از ما یک حریمی داریم و حرمت این حریم را باید خودمان نگه داریم. ناامیدی بدترین و مهلک‌ترین سم است؛ ما باید همیشه مثبت فکر کنیم و به یاد چیزهایی باشیم که به ما انرژی مثبت می‌دهند.

تایپ: همسفر مریم، راهنما همسفر زهرا (لژیوین دوم)
تهیه، تنظیم و ویرایش: همسفر فاطمه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون هشتم)
ارسال: همسفر مطهره، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .