English Version
English

اگر بخواهیم که توسط قضاوت نشویم نباید کسی را قضاوت کنیم

اگر بخواهیم که توسط قضاوت نشویم نباید کسی را قضاوت کنیم

هفتمین جلسه از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسبیکو، با استادی مسافر یاسر، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر امیر با دستور جلسه « قضاوت و جهالت » یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کارکرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

 

سلام دوستان یاسر هستم یک مسافر؛ خداوند بزرگ را شکرگزار هستم که در این جایگاه قرار گرفته‌ام تا آموزش بگیرم و خدمت کنم، از راهنمای عزیزم آقا رضا تشکر می‌کنم. صحبت‌هایم را با قسمتی از سخنان جناب مهندس شروع می‌کنم که می‌فرماید: قضاوت، نقطه مقابل جهالت است، چون قضاوت نابجا انجام می‌دهیم پس جاهل هستیم و علت آن هم نبودن جهان‌بینی است. اگر به عدالت هستی و قضاوت خداوند معتقد هستیم، نباید دیگران را قضاوت کنیم. 

قضاوت رابطه مستقیم با جهالت دارد هرچه ما جاهل‌تر باشیم قضاوت ما بیشتر و نادرست است، پس چون ما علم و آگاهی نداریم، نباید قضاوت کنیم، چون در جایگاه آن شخص نیستیم. حال اگر بخواهیم روی اعتیاد که مسئله اصلی ما در کنگره ۶۰ است بپردازیم؛ دو نوع قضاوت وجود دارد که ابتدا قضاوت راهنما نسبت به رهجو که قضاوتی درست است و علت آن این هست که راهنما علم درمان اعتیاد را دارد پس می‌تواند به‌صورت درست رهجو را قضاوت کنه ولی ما این علم را برای قضاوت راهنما نداریم . آقا رضا استاد عزیزم همیشه می‌فرمایند: رهجو برای ادامه‌دادن سفرش باید انرژی داشته باشد و یکی از چیزهای که انرژی ما را می‌گیرد قضاوت نادرست ما است. اگر بخواهیم که توسط قضاوت نشویم نباید کسی را قضاوت کنیم.

 

اهدای جایزه به تیم لژیون یکم برنده مسابقه والیبال جام عقاب طلایی

اهدای جایزه به نفر اول مسابقات تنیس روی میز 

تایپ و عکس: مسافر علیرضا لژیون هفتم
ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .