English Version
English

قضاوت ،همیشه یک ارتباط مستقیمی با جهالت دارد.

قضاوت ،همیشه یک ارتباط مستقیمی با جهالت دارد.

پنجمین جلسه از دور سی‌و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی میرداماد، با استادی مسافرعلیرضا، نگهبانی مسافرامیرحسین و دبیری مسافرامیرسالاربا دستور جلسه "قضاوت و جهالت" در روز یکشنبه 10تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر
در ابتدا خدا را شاکرم که به من توفیق داد تا در این جایگاه آموزش بگیرم و همچنین ازنگهبان جلسه، گروه مرزبانی و ایجنت محترم و راهنمای خودم تشکر می کنم .
در ابتدای هر جلسه ما چهارده ثانیه سکوت می کنیم و در سکوت خودمان از خداوند می خواهیم که ما را از جهل و نا آگاهی نجات بدهد،زیرا همین جهل و نادانی باعث شد خواسته یا ناخواسته،به مواد مخدر روی بیاوریم.
 کنند وهر کس میزان عقل ، شعور ،دانایی و آگاهی آن بالاتر باشد،کمتر دیگران را مورد قضاوت قرار می دهد.
در قرآن کریم،چهل و دوبار درباره جهالت،سخن گفته شده است.جهل دارای دو بعد می باشد.بعد اوّل درباره ی علم وبعد دوّم مربوط به عقل می باشد.یعنی شخصی که می خواهد خود را به جهالت بزند،در حقیقت به علم خود نیز عمل نمی کند.
خداوند، انسان را دارای اختیار آفریده است ،انسان را سر دو راهی قرار داده است و این قدرت قضاوت را به آن داده است که بتواند قضاوت کند.قضاوت بسیار سخت می باشد و حتی قُضات هم که سالها دانش کسب کرده اند و ممکن است با همه ی مدارک و شواهد،در قضاوت دچار خطا شوند.
ما نباید دیگران را قضاوت کنیم تا مورد قضاوت دیگران قرار نگیریم.
و در پایان،
خدایا، صدای افکار من را خاموش کن تا صدای تو را بشنوم. آنقدر غرق .در قضاوت هستم که فراموش کردم قاضی تو هستی
از اینکه با سکوت زیباتون به مشارکت من گوش دادید،سپاسگزارم

مرزبان کشیک

نگارش:مسافر مهدی

عکس:مسافر احمد

ارسال:مسافر امیرحسین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .