English Version
English

قاضی نادان

قاضی نادان

نهمین جلسه از دور یازدهم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران نمایندگی گرگان، با استادی مسافر امیر ونگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه" قضاوت و جهالت " روز یکشنبه 10 تیرماه 1403 راس ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان امیر هستم یک مسافر،از دبیر و نگهبان محترم تشکر می کنم که این جایگاه را در اختیار من قرار دادند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم،همچنین از راهنمای لژیون دهم که به من اجازه دادند در این جایگاه باشم سپاسگزارم و از جناب مهندس دژاکام و خانواده محترم ایشان که باعث شدند من این حال خوب را تجربه کنم تشکر وقدردانی می کنم. من باید قبول کنم آمدن به جلسه و آموزش گرفتن و کاربردی کردن آن این حال خوب را به من می دهد.

دستور جلسه در مورد (قضاوت و جهالت) است. در اصل قضاوت کار ما انسانها نیست و کار خداوند می باشد. وقتی کسی قضاوت می کند نادان است چون از روی جهالت این کار را انجام میدهد و بعد از آن حس و حال او نیز خراب می شود، زمانی که قاضی دریک پرونده می خواهد قضاوت کند باید چندین پروسه را بگذراند و برای این کار نیاز به اسناد و مدارک و شواهد دارد تا به آگاهی و اطلاعات کافی برسد و در نهایت حکم را صادر کند. 

من در زمان مصرف مواد مخدر از روی جهالت قضاوت انجام می دادم و با دانایی بسیار اندک شخصی را محکوم میکردم، ولی با آمدن به کنگره 60 آموزش گرفتم که نباید قضاوت بی مورد داشته باشم چون کار سختی است و به دنبال آن ناراحتی برای خودم و دیگران بوجود خواهم آورد و با این کار حال خوب خود را تبدیل به احوال منفی می کنیم و به عبارتی وقتی با انگشت به کسی اشاره میکنیم تنها یک انگشت به سمت او میباشد و سه انگشت به سمت خودمان است و در اصل در حال تخریب خودمان هستیم وحال خود را خراب می کنیم.

قضاوت رابطه مستقیم با جهالت دارد که از روی نادانی انجام می شود و در زمان مصرف مواد مخدر بسیار این عمل ناشایست را انجام داده ام وشاید الان هم باشد ولی با آموزشهای کنگره ذره ذره در حال دور شدن از این عمل هستم این کار با آرامش و جهانبینی درست صورت میگیرد، من آموزش گرفتم در بعضی مواقع باید چشم خودم را ببندم و بعضی چیزها را نبینم و به دنبال اشکال گرفتن از دیگران نباشم زیرا بعد قضاوت کردن ، تهمت زدن ، ناروا گفتن و ناسزا گفتن هم به آن اضافه میشود و در آخر به زندگی خود من برمیگردد و اگر قضاوتی که از روی جهالت انجام بشود خود من دچار حال خرابی میشوم واین حال را به خانواده و محل کار واطرافیان پخش خواهم کرد.

من دوست خود را اگر نیاز به راهنمایی دارد می توانم با دانایی خود راهنمایی کنم اما نمی توانم او را قضاوت نمایم،باید دوربین های خود را همیشه به سمت خودم زوم نمایم نه دیگران، وقتی مشکلات خود را ببینم و به آنها توجه کنم برای حل آنها تلاش میکنم و برای رشد و تعالی خودم حرکت خواهم کرد ، من در کنگره آموزش گرفتم که قبل از اینکه سخنی بگویم ابتدا تفکر نمایم ودر مورد حرفی که می خواهم بگویم کمی صبور باشم و بدون تفکر سخنی نگویم ابتدا در مورد آن موضوع در ذهن خود تفکر نمایم زیرا شاید با کلمه ای یا حرفی شخصی را برنجانم. از اینکه با سکوت خود به حرفهای من گوش دادید از شما ممنونم.

عکس: مسافر رضا

ارسال: مسافر محمد

"پیروز و سربلند باشید"

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .