English Version
English

قضاوت همیشه همراه با جهالت است

قضاوت همیشه همراه با جهالت است

جلسه  سوم از دور بیستم سری کارگاه ‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بیستون کرمانشاه به استادی مسافرمحمد ، نگهبانی مسافر امید و دبیری مسافر عادل با دستور جلسه<<قضاوت وجهالت >> در روز یکشنبه مورخ   10تیر ماه  ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغازبه کار نمود.
سخنان استاد:

خدا را شاکر و سپاسگزار هستم که در کنگره حضور دارم و این اجازه به من داده شد تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه در مورد قضاوت و جهالت است. آقای مهندس فرمودند که قضاوت برابر با جهالت است. من و تعدادی از دوستانم زمانی که مصرف کننده بودیم، همیشه در حال قضاوت بودیم. حتی وقتی که یک  نفر از جمع ما خارج می‌شد، پشت سر او صحبت می‌کردیم و او را قضاوت می‌کردیم و این بار منفی همیشه بر روی دوش ما بود و در زیر این بار منفی حتی نمی‌توانستیم کمر راست کنیم و در تاریکی و ظلمات بودیم. خدا را شکرگزارم که به کنگره آمدم و راه کنگره برای من باز شد. اوایل مسیر زیاد به درمان باور نداشتم و هر کدام از دوستان که رها می‌شد،  باورش برایم سخت بود. پس از مدتی که در کنگره سفر کردم و به درمان رسیدم،  به این نتیجه رسیدم که سخن آن دوستان حقیقت داشته و درمان واقعی وجود دارد و تازه فهمیدم راهنمایان و خدمتگزاران کنگره چه زحماتی می‌کشند و این کار درستی نیست که ما بنشینیم و راهنمایان و هم  لژیونی‌ها و دیگران را قضاوت کنیم.  من باید فقط خودم را قضاوت کنم و نگاه کنم که چه کاری باید انجام دهم؟ مثلاً سر وقت بیایم، دارویم را درست مصرف کنم و کاری به کار کسی نداشته باشم.

اگرکسی گریز می‌زند یا نمی‌زند، به من ارتباطی ندارد و به خودش مربوط است، که اینجا می‌آید و وقت خودش ودیگران را می‌گیرد و یک صندلی را اشغال می‌کند و می‌رود گریز می‌زند. قضاوت همیشه همراه با جهالت است و جهالت به معنای نادانیست. اگر من دانایی داشته باشم، درباره کسی صحبت نمی‌کنم.  اگر کسی را قضاوت کنم یا در مورد کاری که دانایی کافی  در مورد  آن ندارم دخالت می‌کنم ، نادانی من را می‌رساند.

 

تهیه و ارسال :واحد سایت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .