English Version
English

قضاوت نادرست از نادانی است

قضاوت نادرست از نادانی است

ششمین جلسه از دوره سیزدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاشمر به استادی مسافر محمد، نگهبان مسافر حسن و دبیر مسافر احمد با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» روز یک شنبه 10 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر.
از نگهبان جلسه حسن آقا سپاسگزارم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار نمودند تا خدمت کنم وآموزش بگیرم.
دستور جلسه امروز«قضاوت وجهالت» می باشد.
زمانی که انسان دانا نیست قضاوت نادرست می کند. در گذشته هر وقت مواد مصرف می کردم همه انسان ها را قضاوت می نمودم واز روی ناآگاهی در مورد خود شخص و خانواده اش قضاوت های بی جا می کردم چون جاهل بودم و جهالت هم از نبود دانایی است. اگر انسان آموزش نگیرد همیشه نادان باقی می ماند.
قضاوت در مورد سه چیز صورت می گیرد:
1_ در مورد خودمان 2_ درمورد خداوند 3_ در مورد دیگران 
اگر قضاوت در مورد خودمان باشد خوب است ولی اگر در مورد دیگران باشد باعث تخریب می شود. در اوایل سفر دست هایم را عمل کرده بودم و نمی توانستم سی دی ها را بنویسم بخاطر تذکرات حمید آقا همیشه ناراحت بودم ولی الان فهمیدم که راهنما فقط خوبی من را می خواست و به من سخت می گرفت الان که به این حال خوب رسیدم این را می فهمم.  

در گذشته نمی توانستم شب ساعت 9 بخوابم و صبح ساعت 4 صبح بیدار شوم تمام فکر من این بود که جایی برای مصرف مواد پیدا کنم ولی الان به هیچ چیز احتیاج ندارم و این ها همه چیزهایی است که در کنگره به دست آوردم و خودم را مدیون آقای مهندس و راهنمای عزیزم می دانم.
روز اول کنگره، من اشک می ریختم و باورم نمی شد که در اینجا بتوانم به درمان برسم با بیست سال تخریب در جهالت و نادانی بودم اما الان با خانواده ام و مردم در صلح و آرامش زندگی می کنم و خدا را بابت این حال خوب شکر می کنم.
از همه شما متشکرم که سکوت کردید و به حرف های من توجه نمودید
عکاس: مسافر حسین لژیون هفتم راهنما مسافر محسن
تایپ: مسافر اسماعیل لژیون هشتم راهنما مسافر امید
ویراستار: مسافر محمد لژیون سوم راهنما مسافر حمید
ارسال خبر: مسافرحمید لژیون چهارم راهنما مسافر مجید
مرزبان کشیک: مسافرمحسن راهنما
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .