English Version
English

قضاوت کردن بقیه از جهالت من سرچشمه می‌گیرد

قضاوت کردن بقیه از جهالت من سرچشمه می‌گیرد

جلسه سیزدهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دکتر مسعود؛ به استادی مسافر جواد، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر حیدر، با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» یکشنبه 10 تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان جواد هستم یک مسافر؛
هر کجا عشق آید و ساکن شود
          هر چه نا ممکن بود ممکن شود
در جهان هر کار خوب و ماندنی است
          رد پای عشق در آن دیدنی است
خدا را شاکر هستم که توفیق خدمت کردن در شعبه دکتر مسعود را به من داد. در ابتدا می‌خواهم هر آنچه حس خوب و عشق است را به دو نفر در کنگره تقدیم کنم؛ مرحوم دکتر مسعود حاج رسولی قهرمان سابق بوکس آسیا که در مسیر اعتلای نام کنگره ۶۰ خدمات ارزنده‌ای را انجام دادند. ایشان تلاش بسیاری کردند تا کسانی که در راه مانده منطقه ۶۰ درجه زیر صفر هستند بیایند و به درمان برسند.
نفر دوم مرحوم بابک مجاهد نیا که خدمت‌های بسیاری در نمایندگی دکتر مسعود در کسوت مرزبانی، راهنمای تازه‌واردین و خدمتگزار OT انجام دادند و کمک حال ما بودند. روحشان قرین آرامش باشد.
درباره‌ی دستور جلسه قضاوت و جهالت، روزی که بنده وارد کنگره شدم به عنوان یک تازه‌وارد و صحبت از راه درمان اعتیاد شد خیلی از مسائل برای اولین بار برایم روشن شد، مثلث درمان اعتیاد که شامل سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی بود برایم مطرح شد. درمان قطعی جسم و روان به روش DST و با داروی OT، ضلع دیگر به نام جهان‌بینی که حلقه گمشده درمان اعتیاد بود و آن ضلع هم توسط آموزش‌های کنگره به افراد انتقال داده می‌شود. اکثر دستور جلسات در کنگره سعی بر تعادل جهان‌بینی من دارند کاملاً مهندسی شده و حساب شده.
قوانینی هستند که اگر رعایت شوند زندگی رو به آرامش سوق پیدا می‌کند، دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، قضاوت کردن و... که خودمان بهتر از هر کس این فرمان‌ها را می‌دانیم.
قضاوت کار قاضی است و اولین قاضی خداوند است، کلی مراحل انجام می‌شود که یک قاضی بتواند قضاوت کند با وجود پرونده و با بررسی‌های هیئت منصفه باز هم ممکن است در حکم خود دچار اشتباه شود.
یک بیت شعر هست که راجع به قضاوت می‌گوید:
دندان که در دهان نبود، خنده بدنما است
دکان بی متاع چرا وا کند کسی
با این وجود چطور می‌توانم به خود اجازه دهم که کسی را قضاوت کنم؟
جهان‌بینی، قوانین بازی زندگی را به من می‌آموزد، قضاوت کردن بقیه فقط از جهالت من سرچشمه می‌گیرد و آدم دانا دهانش را بی مورد باز نمی‌کند.
برای همه‌ی شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم از اینکه به عرایض بنده توجه کردید از همه‌ی شما متشکرم.

تایپ: مسافر عرفان
تنظیم: مسافر محمود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .