English Version
English

انسان جاهل مانند یک عقرب می‌تواند خودزنی کند

انسان جاهل مانند یک عقرب می‌تواند خودزنی کند

جلسه هفتم از دوره سی‌وششم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی پهلوان محترم مسافر امیر، نگهبانی مسافر هادی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه " قضاوت و جهالت" در روز یک‌شنبه دهم تیرماه1403 ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، امیر هستم یک مسافر
خداوند را بابت قرار گرفتن در این جایگاه، شاکر و سپاسگزارم. از راهنمای عزیزم، آقا مرتضی و راهنمای محترم آقا مجتبی که فرصت خدمت را به من دادند تشکر می‌کنم.


تمام دستور جلسات در کنگره بابی را به روی آگاهی باز می‌کند. برای این‌که یک مسافر بتواند در کمال آرامش و امنیت به سفر خود ادامه بدهد. یکی از اموری که می‌تواند آرامش هر انسانی را به هم بریزد و او را خالی از انرژی بکند قضاوت کردن است که در اثر جهالت به وجود می‌آید.  مشکل تمام انسان‌ها از عدم تشخیص صحیح و جهالت به وجود می‌آید.

 

بزرگ‌ترین دشمن انسان جهل و ناآگاهی خودش است. انسان جاهل مانند یک عقرب می‌تواند خودزنی کند . انسان ، جاهل به دنیا می‌آید و این گناه نیست اما جاهل از دنیا رفتن گناه است .

زمانی که در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم باعث می‌شود انرژیمان از بین برود، انرژی که باید صرف کارهای خودمان ازجمله درمان و آموزش بشود. قضاوت کردن در مورد انسان‌ها در ما تخریب ایجاد می‌کند و آرامش و آسایش ما سلب می‌شود. انسان همیشه بر سر دوراهی قرار می‌گیرد و با اختیار خود راه خویش را انتخاب می‌کند و در هر جایگاه و مقامی دائماً در حال قضاوت است. مثلی معروف در مورد قضاوت وجود دارد که می‌گوید اگر می‌خواهید درباره راه رفتن کسی قضاوت کنید کمی با کفش‌های او راه بروید تا بلکه باعث بشود از قضاوت بی‌مورد دست‌بردارید.
"از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید، از همه شما تشکر می‌کنم."

برگزاری آزمون شماره20

تایپ: راهنما مسافر مرتضی
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .