English Version
English

قضاوت مختص ذات مقدس خداوند است و بس!

قضاوت مختص ذات مقدس خداوند است و بس!

اولین جلسه از دور چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی شفا مشهد، با استادی مسافرامید، نگهبانی مسافر علی اصغر، دبیری مسافر روح الله با دستور جلسه  "قضاوت و جهالت" روز یکشنبه 10 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

سلام دوستان امید هستم یک مسافر
خداوند را شاکر و بسیار خرسند هستم که برای اولین بار لطف خداوند شامل حالم شد و این جایگاه را تجربه می کنم.
از نگهبان جلسه، ایجنت محترم، لژیون مرزبانی و راهنمای عزیزم آقا جلیل تشکر می کنم که به من اجازه دادند در این جایگاه خدمت کرده، آموزش بگیرم.


دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنای نادانی است. از آنجایی که اطلاعات و آگاهی ما نسبت به دیگران حتی نزدیکترین خویشاوندان، کامل و جامع نیست بنابراین هر قضاوتی انجام بدهیم و هر حکمی صادر و اجرا کنیم از روی جهالت است.
اگر حرمت و قوانین هر مکانی که در آن هستیم را رعایت نکنیم، نشانه جهالت ما است. به عنوان مثال، هنگام موتور سواری اگر از کلاه ایمنی استفاده نکنیم و در صورت بروز حادثه، خانواده خودمان و خانواده طرف مقابل دچار مشکل خواهند شد، یا قبل از ورزش، اگر بدنمان را گرم نکنیم، صدمه می بینیم؛ این موارد همه، نشانه جهالت ما هستند.
و اما جهالت در قضاوت : اگر در مسائلی که به من ربطی ندارد قضاوت کنم از روی جهالت من خواهد بود، بهتر است قضاوت نکنم تا قضاوت نشوم، از هر دست بدهیم از همان دست پس میگیریم.

در لژیون ها پیشکسوت ها، الگو هستند اگر یک سفر دومی مثلاً در مورد راهنما، نحوه مصرفِ شربت اوتی، چگونگی سفر کردن، مشارکت دیگران و ... قضاوت کند سفر اولی هم به تبع آن این کار را خواهد کرد، ولی اگر سفر دومی ها این مسائل را رعایت کنند باعث آموزش صحیح سفر اولی ها خواهد شد.
در مورد قضاوت، جناب آقای مهندس خیلی زیبا بیان فرمودند: در دادگستری، قاضی که آموزش قضاوت دیده، با کلی تجسس، قضاوت کرده و حکم صادر میکند ولی گاهی اوقات پس از مدتی مقصر اصلی پیدا شده و مشخص میشود قضاوت اشتباه بوده است. وقتی ارگانی با چنین امکاناتی در قضاوت دچار اشتباه میشوند بنابراین من چگونه میتوانم قضاوت کنم و اصلا چرا باید قضاوت کنم؟

قضاوت مختص ذات مقدس خداوند است و بس!
از نگهبان جلسه اجازه گرفتم یک خاطره کوتاه از قضاوت کردن خودم تعریف کنم.
حدود ۷سال پیش یک هم مصرف داشتم که علاوه بر مصرف مواد، مستمر و مرتب به کنگره هم می‌رفت؛ از آنجایی که با کنگره آشنایی نداشتم یک جلسه بعنوان مهمان در کنگره ۶۰ حضور یافتم و مشاهده کردم که توسط راهنما بازخواست می شود بعد از اتمام جلسه او را قضاوت کردم که در ازای دریافت حقوق خدمت می کند. بعد از ورود خودم به کنگره متوجه قضاوتی که کرده بودم شدم

خدا را شکر حدود ۱۱ماه است که در واحد او تی خدمتگزار هستم و متوجه شدم تمام خدمتگزاران از روی عشق، علاقه و محبت در کنگره خدمت کرده و انرژی میگیرند.
ممنون که به صحبت های من گوش کردید

در ادامه جلسه، قطع مصرف مواد و ورود تعدادی از مسافران نمایندگی شفا به سفر دوم جهانبینی اعلام شد.

همچنین مسافر مجید به عنوان راهنمای درمان لژیون سوم ویلیام وایت معرفی شدند.



مرزبان خبری: مسافر رحیم
تایپ و ویرایش: مسافر احمد لژیون پنجم، مسافرعطا لژیون هجدهم
عکس: مسافر حسین لژیون یکم، مسافر محمدرضا لژیون دهم
ارسال خبر: مسافر مظفر لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .