English Version
English

قضاوت کردن کار ما نیست

قضاوت کردن کار ما نیست

جلسه پنجم از دور دوم کارگاهای آموزشی خصوصی مسافران نمایندگی معدن فیروزه با استادی مرزبان محترم مسافر مصطفی و نگهبانی مسافر علی اکبرو دبیری مسافر احمد با دستور جلسه قضاوت و جهالت در روز یکشنبه 1403/4/10 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان مصطفی هستم یک مسافر
از نگهبان جلسه و راهنمای عزیزم سپاسگزارم که به من اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم.
مثلث جهالت از سه ضلع ترس، منیت و ناامیدی تشکیل شده است، کسی که یقیناً گرفتار جهالت است همیشه دیگران را مورد قضاوت خود قرار می‌دهد به عنوان مثال بعضی اوقات مشاهده شده است که بعضی از دوستان به یک فرد تازه واردی که وارد کنگره می‌شود مشاوره می‌دهند به ایشان می‌گویند که وارد فلان لژیون نشوید چرا که راهنمای آن لژیون سخت می‌گیرد این یک نوع قضاوت نادرست است چرا که آدرس غلط به آن تازه وارد می‌دهیم.
قضاوت کردن کار ما نیست، مختص یک قاضی است با این که یک پرونده شاید سال‌ها طول بکشد تا به سرانجام برسد و قاضی از تمام شواهد و صورتجلسه کلانتری و دیگر موارد استفاده می‌کند باز هم مرتکب اشتباه می‌شود با این تفاوت که در اینجا یک قاضی در دادگاه تجدید نظر نشسته و اشتباه ایشان را صلاح می‌کند ولی در قضاوت ما کسی نیست که اصلاح کننده حرف ما باشد.


همانطور که اول جلسه نگهبان جلسه نوشتار می‌خواند: خواهش می‌کنم برای رهایی خودمان از دست نیرومندترین دشمن خودمان که جهل و ناآگاهی خودمان است…. این ناآگاهی ما را در مسیر گمراهی قرار می‌دهد و گرفتار قضاوت می‌شویم کسی که تشنه آموزش درست باشد هیچ موقع قضاوت نمی‌کند تنها کسی که در لژیون می‌تواند دیگری را قضاوت کند راهنما است.


در کنگره گفته شده اگر حال کسی را خوب نمی‌کنیم لااقل حال کسی را خراب نکنیم، فردی که ذهن او درگیر کارهای ضد ارزشی باشد هیچ موقع آرامش نخواهد داشت، یک فرد کنگره‌ای بایستی وقتی وارد جمعی می‌شود و مشاهده می‌کند که آن جمع دیگران را مورد قضاوت قرار می‌دهند باید آن جمع را ترک کند تا شریک گناه آن جمع نشود، امیدوارم هیچ موقع دیگران را مورد قضاوت خود قرار ندهیم.

من ناله کنم ازدل،دل ناله کند ازمن          یارب توقضاوت کن دیوانه منم یادل          
ممنون از این که با سکوت زیبایتان به حرف‌های من نیز گوش کردید
عکاس: مسافر علی لژیون دوم
تایپ، ویراستاری، نگارش متن و ارسال خبر: مسافر حسین لژیون دوم با راهنمایی مسافر ابوالفضل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .