English Version
English

قضاوت مخصوص خداوند است، من چه کسی هستم که بخواهم دیگران را قضاوت کنم

قضاوت مخصوص خداوند است، من چه کسی هستم که بخواهم دیگران را قضاوت کنم

جلسه چهاردهم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 با دستور جلسه قضاوت و جهالت، با استادی مسافر سلمان، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر اکبر روز یکشنبه 1403/04/10 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان سلمان هستم یک مسافر، خداوند بزرگ را شاکرم که در این جایگاه قرارگرفته تا خدمت کنم و آموزش بگیرم، از نگهبان آقا محمد تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه بنشینم، همچنین از راهنمای خوبم امیر آقا تشکر می‌کنم که برای من خیلی زحمت کشیدند و همچنین از راهنمای سیگارم علی آقا تشکر می‌کنم.
دستور جلسه این هفته بسیار کاربردی است، قضاوت یکی از ضد ارزش‌هایی است که یاد گرفته‌ایم، من خودم در کنگره فهمیدم که قضاوت با صور آشکار و پنهان ما چه‌کار می‌کند، قبلاً فقط شنیده بودم و پیگیر آن نبودم ولی اینجا آموزش گرفتم که این کار جلوی حال خوب و سعادت را می‌گیرد.
برای رسیدن به درمان باید تزکیه و پالایش کنیم و تنها راه تزکیه دوری از ضد ارزش‌هایی مثل قضاوت نکردن می‌باشد، چون ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم قضاوت کنیم.
حتی قضاتی که در دادگاه مشغول به کار هستند و سال‌ها در مورد این موضوع تحصیل‌کرده و آموزش‌دیده‌اند، ممکن است در مواردی در قضاوت بین دو نفر، با کلی بررسی و تحقیقات روی پرونده، بازهم دچار اشتباه شوند و حکم درست صادر نگردد و بعد از سال‌ها متوجه شوند که حکم را اشتباه صادر کرده اند و قضاوتشان درست نبوده است.
حالا من در چه جایگاهی هستم که بخواهم شخصی را قضاوت کنم، ممکن است شخصی سلام دادن من را نشنیده باشد اما من در درون خودم او را قضاوت می‌کنم و می‌گویم شنید و جواب نداد، ممکن است در جمعی شخصی حرفی بزند و من آن حرف را به خودم بگیرم درحالی‌که اصلاً منظورش چیز دیگری بوده یا اصلاً با من نبوده است.
پایه را باید روی صداقت و مثبت اندیشی بگذاریم،یک نکته دیگر بگویم که گاهی از مورد قضاوت قرار گرفتن توسط دیگران می‌ترسیم کسانی که در کنگره قضاوت نکردن را تجربه کرده‌اند مرحله‌ای می‌رسند که قضاوت نمی‌شوند، قضاوت مخصوص خداوند است، من چه کسی هستم که بخواهم دیگران را قضاوت کنم، مگر خودم عیب و ایرادی ندارم، باید دوربینم را روی خودم بگیرم و روی خودم کارکنم.
خوشحالم که در کنگره و در جمع شما هستم، اینکه در بین شما هستم و اینکه می‌توانم در کنگره خدمت کنم حالم خوب است و این خدمت کردن دلیلی است که بتوانم همیشه روبه‌جلو و صراط مستقیم حرکت کنم،از همه شما عزیزان که به صحبت‌های من توجه کردید خیلی متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .