English Version
English

انسان موجود هالویی است

انسان موجود هالویی است

آقای مهندس در این سی‌دی فرازی از یک نوشته که مربوط به تاریخ ۱/۴ /۱۳۸۴ می‌باشد بیان کردند: «خسته و دلتنگ نباش زیرا وقتش که رسید نگاه اتفاق می‌افتد همه ما از آغاز خلقت تا خلق دیگر در گردش و چرخش هستیم چیزی که هست تبدیل است که انجام می‌پذیرد هر تبدیلی مراحلی دارد که ما تابع آن هستیم بعد باز ادامه دارد» می‌دانید چیزی که در مراحل نقش کلی دارد چیست؟ همین هست که بین من و تو و بین کسانی که دوستشان داریم در جریان است یعنی محبت، در ادامه در مورد این صحبت می‌کنیم در کتاب عبارتی داشتیم «إِنَّ الْإِنْسَانَ هَلُوعًا» انسان یک موجودی است که حریص است وقتی شر به آن می‌رسد شروع به جزع و فزع می‌کند چیزی که در مورد انسان‌ها دستگیرم شد که انسان یک موجود هالویی است چون زود سرش کلاه می‌رود زود باور است تعمق و تفکر نمی‌کند سریع  تحت تأثیر قرار می‌گیرد به خیر و شرش نگاه نمی‌کند. مثلاً اگر کسی به شما حرفی زد روی آن تعمق کنید شما باید بررسی کنید چگونه است هر کسی هر چیزی به شما گفت فوراً آن را باور نکنید و آن را بپذیرید ببینید درست می‌گوید یا نه، اکثر انسان‌ها هالو هستند هر کس هر چیزی را گفت سریع می‌پذیرند و باید طبق وادی اول روی مسائل تفکر کنیم و تمرکز کنیم وگرنه برای ما تخریب دارد.
مثلاً پیش ما از کسی غیبت می‌کنند و بدگویی می‌کنند یکی را کوچک و تحقیر می‌کنند روی آن توجه کنید تفکر کنید که آیا این‌طور است یا نه؟ آیا درست می‌گوید یا نه؟ قدرت شایعه خیلی زیاد است و موجب ویرانی می‌شود. زندگی بر مبنای خواست تقدیر و فرمان الهی است چیزی که تقدیر باشد موقعش برسد گشایش انجام می‌گیرد هر چیزی وقتی دارد، زمانی دارد به نام گشایش، زمان گشایش اتفاق می‌افتد وقتی زمانش رسید اتفاق می‌افتد. تقدیر یعنی اندازه انسان‌ها از روز الست تا خلقت دیگری همیشه در حال گردش و چرخش هستند چیزی که برای ما در چرخش است تبدیلات است. گردو تبدیل به درخت و درخت تبدیل به گردو همه موجودات در حال تبدیل و تغییر هستند یک انسان وقتی می‌خواهد تبدیل شود شرطش این است که باید تغییر کند بدون تغییر تبدیل انجام نمی‌گیرد.
یک انسان برای اینکه تبدیل به یک فرد صالح و سالم شود باید تغییر کند بدون تغییر تبدیل انجام نمی‌گیرد هر تبدیل، شرایطی دارد که ما تابع آن شرایط هستیم و زمان خودش را دارد مثلاً وقتی گندم می‌کارید باید پوسته آن در زمین شکافته شود و تبدیل به نهال شود و زمان ۷ ماه طی شود و تبدیل به گندم شود ولی در انسان‌ها برای تبدیلات و تغییرات یک چیزی که نقش دائمی و مهم دارد همان محبت و دوست داشتن است اگر محبت و دوست داشتن وجود نداشته باشد برای انسان تبدیلات و تغییرات انجام نمی‌گیرد البته محبت و دوست داشتن تمام هستی، حیوانات، طبیعت، احترام به خاک، آب، باد و هستی در کنگره که بین افراد هست پیوند محبت است کنگره به ما یاد می‌دهد که چطوری دوست داشته باشیم کنگره یاد می‌دهد که چقدر دوست داشتن و خدمت به دیگران برای ما مؤثر می‌باشد. ما به دیگران کمک می‌کنیم ولی حال خودمان خوب می‌شود اگر بین انسان‌ها دوست‌ داشتن و محبت نبود هیچ حرکتی انجام نمی‌شد چیزی که در آینده، جهان‌های متعدد را متلاشی می‌کند از بین رفتن همین امواج الهی و دوست‌ داشتن است. صور پنهان انسان هنوز مجهول است تا زمانی این صور پنهان را نشناسیم نمی‌توانیم به تزکیه و پالایش انسان کمکی بکنیم نمی‌توانیم آن تغییرات را انجام بدهیم باید بدانیم نفس، عقل، دل و حس چی است، اگر می‌گوییم فلانی دلش پر از کینه است یعنی حسش پر از کینه است اگر حس ما بر مبنای دوست‌ داشتن انسان‌ها و هستی باشد آن‌موقع حرفت به دل‌ها می‌نشیند اگر حرف انسان‌ها بر مبنای صداقت و درستی باشد و از دل بلند شود لاجرم بر دل هم می‌نشیند یعنی گفتار با کردار و رفتار برابر است و حرفش اثرگذار است عین فولاد بر دل‌ها اثر می‌گذارد.
سخن حق از حلقوم حق بلند می‌شود حس و حال انسان خوب باشد و به طرف صراط مستقیم باشد سخنان ما به صورت ناخودآگاه از طریق همان صور پنهان روی شخص اثر می‌گذارد شما چیزی به کسی می‌خواهید بدهید باید آن را داشته باشید وقتی می‌خواهید محبت، عشق و دوست داشتن را به کسی بدهید باید آن محبت را داشته باشید تا بدهید.  وقتی می‌خواهید یکی را به راه راست و تزکیه هدایت کنید باید خودت در راه راست باشی تا آن را هدایت کنی کسی که فساد می‌کند، الکل می‌خورد، نمی‌تواند کسی را هدایت کند باید احساس و حس‌ها پاک باشند یعنی تفکر ما درست باشد، حس ما درست باشد آن‌موقع زبان‌ها و دیدن‌ها یکی می‌شود. بعضی اوقات ما یک حرف درشت را نمی‌توانیم تحمل کنیم فوری به شخصیت ما برمی‌خورد.

یکی از پایه‌های تبدیل برای انسان‌ها عشق و محبت است وقتی این جاری باشد زبان و دیدن‌ها یکی می‌شود در بعضی خانواده‌ها دعوا و مشاجره بین افراد یا بین زن و شوهر زیاد هست اینکه این دعواها برای چی هست دید آن‌ها با هم فرق می‌کند، زبان‌ آن‌ها با هم فرق می‌کند فرزند خانواده یک‌جور، پدر یک‌جور، مادر یک‌جور دیگر می‌بیند وقتی ما برای تغییر، تبدیل می‌شویم محبت،  عشق و دوست داشتن باشد زبان‌ها یکی می‌شود و دیدن‌ها هم یکی می‌شود اگر شما انسان‌ها را دوست نداشته باشید مشکلات آن‌ها را نمی‌بینید اگر شما در زندگی می‌خواهید کاری انجام دهید باید زمانش برسد باید یک مراحلی را ما بگذرانیم.
آموزش‌هایی را ما می‌ببینیم بهایش را بپردازیم و تسویه حساب کنیم. دنیای درون دنیای شگفت‌انگیزی می‌باشد وقتی به دنیای درون وارد شوید آن شما را به روز الست می‌برد. از درون می‌توانی بروی به روز الست روزی که فرمود: آیا من پروردگار شما هستم شما گفتید بله در ادامه استادان آقای مهندس بیان کردند: تو درون انسان‌ها را به خودشان نشان می‌دهی تو به یاد آورنده هستی بر انسان‌ها نمی‌توانی مسلط شوی ما در کنگره آدرس انسان‌ها را به خودشان می‌دهیم برای تبدیل و تغییر باید به انسان‌ها آدرس بدهیم تا بقیه راه را خودش ادامه بدهد. اگر در توازن انسان نتواند توفیق حاصل نماید به امر خالق مرحله‌ دیگری از زیست آغاز می‌گردد.
اگر انسان نتواند از ابزاری که هستی در اختیارش قرار داده استفاده کند راه و مسیر دیگری برایش آغاز می‌گردد. آقای مهندس می‌فرمایند: « انسان‌ دوست دارد مطالب و حرف و سخنی را بشنود که خودش دوست دارد و مطالب را به گونه‌ای تعریف و تفسیر کند که نفع خودش را در آن موضوع می‌بیند» امروزه مطالبی که در فضای مجازی پخش می‌شود همه‌ موضوعات اصل و بدل با هم گفته می‌شود و همه مطالب در هم است اگر انسان نتواند از این ابزار به‌ درستی استفاده کند دچار مشکل می‌شود. استفاده صحیح از امکانات هستی نیاز به تفکر و اندیشه و قدرت تشخیص دارد، مثلاً فرد مصرف‌کننده‌ای که وارد کنگره می‌شود اگر نتواند از امکانات و ابزاری که کنگره در اختیارش قرار داده به‌ درستی استفاده کند و به درمان برسد برای او برنامه‌ دیگری آغاز می‌گردد و به اعتیاد بازمی‌گردد. انسان همواره در پی تغییر و تحول و ساختن و یافتن خود است که هستی به دو گونه این مسیر را برای او فراهم می‌کند یکی از وجود به وجود می‌آید مثلاً یک انسان از انسان به وجود می‌آید یا یک گردو از گردو به وجود می‌آید و گونه دیگر از تفکر و تعقل و آنچه اندیشه انسان ساختار آن را به وجود می‌آورد که هر دو مسیر به اذن الهی امکان‌پذیر است در مسیر تفکر و اندیشه انسان به نیروی القاء هم نیاز دارد کل اطلاعات در جهان هستی ذخیره‌ شده و جهان‌های هستی با هم در ارتباط هستند پس دانش القاء می‌تواند از جهان دیگری هم باشد مثل کتاب آسمانی که به رسول خدا وحی می‌شد.
القاء کشف یک علم به امر خالق و تابع زمان خودش است مانند کشف متد DST توسط جناب مهندس که در این زمان اتفاق افتاده است. اگر انسان با تفکر و اندیشه به این باور برسد که مرگ وجود ندارد و هیچ‌ چیز در هستی از بین نمی‌رود و در واقع یک‌ چشمش به دنیا و یک‌ چشمش به آخرت باشد و بداند بهترین برنامه برایش خوب زندگی کردن در این جهان فیزیکی است و بتواند به‌ درستی از نعمت‌ها خداوند استفاده کند و قدر آن‌ها را بداند و از آسیب زدن به امکانات هستی پرهیز کند می‌تواند به آخر عاقبت بخیری خودش امیدوار باشد و به دنبال رویا پردازی نباشد. بهترین الگو برای انسان طبیعت است که بایستی از آن درس بگیرد و بداند اجزای هستی با برنامه‌ریزی و پیروی از الگوی مناسب شکل گرفته رمز و راز موفقیت کنگره داشتن الگوی مناسب کشف علم و دانش درمان اعتیاد با تفکر و اندیشه در زمان خاص خودش است. انسان با تفکر و اندیشه با برنامه‌ریزی و لطف خداوند می‌تواند بندهای زنگ‌زده را از دست و پای خود باز کند و آزاد و رها شود و توانایی‌های خودش را به‌روز کند. مانند یک سفر اولی که از سفر دومی، راهنما و مرزبان الگوبرداری می‌کند و با تفکر و اندیشه و خواست درونی می‌تواند بر اعتیاد خود غلبه کرده و با ادامه‌ تحصیل و یا موفقیت در رشته‌های ورزشی و یا دیگر ابعاد سازنده‌ توانایی‌های خودش را به نمایش بگذارد. طی کردن همه‌ این مراحل بستگی به خود فرد دارد. دیگران می‌توانند به انسان یاری برسانند اما این بندها به دست خود فرد باز می‌شود و در این سیر انسان باید خودش را باور داشته باشد و اعتماد به نفس داشته باشد و روی توانایی‌های خودش حساب کند. اطلاعات هستی در تمام انسان‌ها ذخیره‌ شده توانایی در وجود همه‌ انسان‌ها یکسان است مهم یافتن و پیدا کردن آن‌هاست.

ممکن است انسان‌هایی در سر راه انسان قرار بگیرند که بخواهند انسان را از مسیرش منحرف کنند و سد راهش بشوند انسان با کوچک‌ترین حرفی به هم نریزد و توان اجرا کردن اجرای آنچه به دیگران توصیه می‌کند را داشته باشد. انسان باید گذشت را بشناسد تا بتواند از تقصیر دیگران بگذرد هر کمکی که از دیگران می‌خواهد اول باید خودش آن را تجربه کرده باشد و خودش به دیگران کمک کرده باشد باید قوی و محکم و استوار قدم بردارد و با هر تکانه‌ای از جای خود پرتاب نشود.

نویسنده: همسفر سمیه، راهنمای تازه‌واردین
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
ویراستاری: همسفر منصوره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
ارسال: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی کریمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .