English Version
English

قضاوتی که بر اساس جهالت است،برداشت های منفی ایجاد می کند .

قضاوتی که بر اساس جهالت است،برداشت های منفی ایجاد می کند .

چهارمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه های آموزشی و خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی زال‌پارس با استادی همسفر شبنم و نگهبانی همسفر دلارام و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» روز یکشنبه 10 تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم برای قرار گرفتن در این جایگاه خدمتی، از راهنمای عزیزم خانم زهره و نگهبان جلسه سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قراردادند تا آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز: قضاوت و جهالت است. قضاوت یعنی حکم صادر کردن و جهالت یعنی عدم دانایی. در این جلسه این موضوع را باز می‌کنم که قضاوت‌هایی که بر اساس نادانی است، چه طور اتفاق می‌افتد و باعث چه چیزی می‌شود؟

قضاوتی که بر اساس جهالت است، زمانی اتفاق می‌افتد که با عدم دانایی در ذهن خود برداشت‌های منفی داشته باشم و او را متهم کنم. درست مانند این است که با او وارد جنگ شده‌ام و موشک‌هایی که به چشم دیده نمی‌شود به سمت او پرتاب کنم. این موشک‌ها از قلب و اندیشه من رها می‌شوند و حتماً به قلب و جان او برخورد می‌کند حتی اگر با من فاصله زیادی داشته باشد و در ادامه حس بدی در شخص به وجود می‌آید و متقابلاً او هم با من وارد جنگ می‌شود و موشک‌هایش را به سمت من پرتاب می‌کند و من هم دچار سنگینی و حس و حال بد می‌شوم و رابطه ما تحت الشعاع قرار می گیرد.

تجربه خود من در این قضیه این بود که همیشه به دلیل وابستگی زیاد به مسافرم دائم در ذهن خودم او را قضاوت می‌کردم و برداشت‌های منفی خود را که همه ریشه در ترس‌هایم داشت در ذهن خودم مرور می‌کردم ونمی دانستم که این قضاوت‌ها چه تأثیراتی در رابطه ما می‌گذارد. من با قضاوت‌های ناآگاهانه حس‌های منفی را به مسافرم منتقل می‌کردم و ناخودآگاه حس او هم نسبت به من خراب می‌شد.
خدا را شکر که با آموزش‌های کنگره و قرار گرفتن در مسیر دانایی، به این مسئله پی بردم و سعی می‌کنم اگر قضاوت به ذهن من خطور کرد، دیگر داستان‌های منفی نچینم و فکرهای مثبت را جایگزین فکرهای منفی کنم تا هم حس و حال خودم خوب باشد وهم حس و حال مسافرم و رابطه‌ای که با قضاوت دچار خلل شده بود به سمت آبادی پیش ببرم.
من یاد گرفتم که اگر قضاوت دیگران را متوقف کنم به‌مرورزمان می‌توانم صفات منفی درون خودم را پیدا کنم و تزکیه و پالایش در من اتفاق بی افتد.

ممنونم که با سکوت قشنگ تون به صحبت های من گوش کردید.

 

تقدیر از نگهبان و دبیر دوره ی قبل 

لژیون ویلیام همسفران با راهنمایی همسفر زهرا

لژیون تغذیه سالم همسفران با راهنمایی همسفر مریم

تایپ و ویراستار: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر زهره( لژیوندوم) و همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر مریم ( لژِیون سوم)

ارسال خبر: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی زال پارس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .