English Version
English

همیشه قضاوت در مقابل جهالت قرار می‌گیرد

همیشه قضاوت در مقابل جهالت قرار می‌گیرد

در راستای دستور جلسه قضاوت و جهالت با مسافر جواد از خدمتگزاران شعبه دنا شهرضا مصاحبه‌ای داشته ایم که توجه شما را به آن جلب می‌نماییم

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی بفرمایید؟
سلام دوستان جواد هستم یک مسافر. آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره  سفرم را شروع کردم با راهنمایی آقای علیرضا هویدا ،مدت۱۱ ماه و ۲۲ روز سفر کردم به روش DST با داروی OT و در حال حاضر ۵ سال و ۱۷ روز است که آزاد و  رها هستم .رشته ورزشی در کنگره شنا.

اصولاً چه انسان‌هایی قضاوت نمی‌کنند؟
آنچه من یاد گرفته‌ام این است که ما در مورد دیگران نباید قضاوت کنیم تا دیگران هم در مورد ما قضاوت نکنند، چون قضاوت کردن کار مشکلی است و انسان‌ها باید قاضی خودشان باشند نه دیگران. وقتی به انسان اختیار داده شده، یعنی حق انتخاب دارد، پس در هر کاری که می‌خواهد انجام بدهد و یا حرف بزند باید اول تفکر درست داشته باشد و بعد درست انتخاب کند.اگر در مورد دیگران قضاوت نکنیم و فقط خودمان را قضاوت کنیم در آرامش قرار می‌گیریم، حتی یک قاضی که سال‌ها تحصیل کرده، با جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات، باز هم ممکن است دچار اشتباه شود. اما انسان‌ها هرچه جاهل‌تر باشند در مورد دیگران بیشتر قضاوت نابجا می‌کنند. انسان برای عبور از مشکلات و سختی‌ها نیاز به قدرت تجزیه‌ و تحلیل و قضاوت دارد. قدرت تعقل و تفکر انسان و توان ذهنی او ابزارهای سنجش و اندازه‌گیری اوست و قضاوت امری است برای هدایت انسان اما ممکن است از این قدرت در جهت منفی استفاده شود و آن زمان است که دچار اشتباه و گمراهی می‌شود؛ مانند تجسس در امور شخصی دیگران، چون عملی است ضد ارزشی و این‌گونه قضاوت‌ ها از روی جهالت است. برای همین همیشه قضاوت در مقابل جهالت قرار می‌گیرد.

شاید برای مسافران این سوال پیش بیاید جهل و قضاوت چه ربطی به درمان اعتیاد دارد؟
وقتی که جلسه شروع می شود، 14 ثانیه سکوت برقرار می شود که از جهل و نادانی خود به خداوند پناه ببریم زیرا همین جهالت باعث شده که افرادی از مواد مخدر استفاده کنند، حال خواسته یا ناخواسته فرقی نمی کند اما زمانی که وارد کنگره ۶۰ می‌شویم و شروع به سفر می کنیم و در لژیون قرار می گیریم اگر طبق قوانین و گفته های راهنما عمل نمایم و در مورد هم لژیونی ها و دیگر افراد کنگره قضاوت نکنیم قطعا سفر خوبی خواهیم داشت. زمانی که در مورد دیگران قضاوت می کنیم باعث می شود انرژی ما از بین برود، انرژی که باید صرف کارهای خودمان از جمله درمان و آموزش شود، قضاوت کردن در مورد انسان ها در ما تخریب ایجاد میکند و آرامش و آسایش ما سلب می شود.کسی که دائما در مورد دیگران قضاوت می کنند در زندگی شخصی هدف و برنامه مشخصی ندارند در صورتی که من یاد گرفته ام زندگی ام را بعد از درمان بسازم

به نظر شما رابطه جهل و ندانستن با قضاوت چیست؟
قضاوت رابطه مستقیم با جهالت دارد؛ قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنای ندانستن است. کسی می‌تواند حکم صادر نماید که علم و دانش آن را داشته و درس قضاوت را خوانده و مراحلی را هم پشت سر گذاشته باشد. هر چه سطح دانایی بالا باشد قضاوت راجع به دیگران پایین‌تر است، انسان جاهل بیشتر در مورد دیگران قضاوت می‌کند و در هر کاری دخالت می‌نماید.

کلام آخر:
خدا را شکر بابت حضورم در کنگره، از آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزارم بابت بخشیدن زندگی دوباره و از اعماق قلبم آرزو می‌کنم کنگره جهانی شود. از دوستان عزیز و زحمتکش در قسمت سایت هم متشکرم.

  تهیه و تنظیم: گروه خدمتگزاران مصاحبه شعبه دنا، شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .