English Version
English

گاهی ندیدن و نشنیدن خیلی خوب است

گاهی ندیدن و نشنیدن خیلی خوب است

نهمین جلسه از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی اسلامشهر، با استادی راهنمای محترم آقای مجتبی، نگهبانی مسافر سجاد و دبیری مسافر سجاد با دستورجلسه "قضاوت و جهالت" و در ادامه پنجمین سال تولد و آزادمردی مسافر محمد، در روز شنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مجتبی هستم یک مسافر خداوند را شاکرم که امروز توفیق حاصل شد تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم قبل از هر چیز از همه عزیزانی که این هفته در پارک ولایت خدمت گزار بودند و به نحو احسن خدمت کردند تشکر می‌کنم و همچنین از عزیزانی که برای امتحانات ماهانه سوال طرح می‌کنند بسیار سپاسگزارم. اما در مورد دستور جلسه قضاوت و جهالت، که این دو مقوله از جهل انسان نشأت می‌گیرد، سی‌دی‌های مختلفی را آقای مهندس و استاد امین در این باب صحبت نموده اند. 

 کسانی که قضاوت می‌کنند حال و روز خوبی ندارند و حس‌های منفی درونشان ایجاد می‌شود و آن احساس را به دیگران نیز انتقال می‌دهند اما بعضی اوقات شاید ما ایرادی را در شخصی دیده‌ایم و به درستی هم دیده‌ایم اما زمانی که می‌آییم و آن را نشر می‌دهیم این کار هم قضاوت است و هم فضولی و بسیاری از ضد ارزش‌های دیگر را نیز به دنبال دارد مانند غیبت کردن یا ظن و گمان بد که همگی از جهل ما حکایت دارد. 

یکی از صفات خداوند ستار بودن است یعنی پوشاننده، گاهی ندیدن و نشنیدن خیلی خوب است باید تمرین کنیم. ما باید خیلی چیزها را در درون خودمان حل کنیم، وقتی که ما قضاوت می‌کنیم یا حرفی را به گوش طرف مقابل می‌رسانیم گویی تیری که رها شده است را مستقیم به قلب آن می‌زنیم ما باید در مورد هر موضوعی ابتدا تفکر کنیم و پردازش کنیم که اگر به درد ما می‌خورد آن را نگه داریم و اگر مفید نبود آن را بیرون بریزیم مانند جسم وقتی غذا را می‌گیرد آن چیزهایی که مفید است جذب می‌کند و آنهایی که مفید نیستند را دفع، قضاوت ما و حس‌های منفی و یا مثبت ما مستقیماً به هدف می‌خورد، شجره خبیثه همین ضد ارزش‌ها هستند که ما باید از آنها دوری کنیم و انشالله بتوانیم به یک تعادل استاندارد و حال خوش برسیم.

اما در مورد بخش دوم دستور جلسه که تولد پنجمین سال تولد و آزادمردی مسافر محمد که. که این روز را به محمد عزیز و همسفرشان و همچنین راهنمای همسفرشان خانم مریم امینی زمانی که محمد وارد لژیون من شد حال و روز خوشی نداشت و مصرف سنگینی داشت اما یکی از نقاط قوت محمد کلام نافذ اوست او کمتر صحبت می‌کند اما زمانی که حرف می‌زند بسیار صحبت‌های او گیراست او توانست خیلی از اطرافیان خود را به کنگره بیاورد، به محمد عزیز تبریک می‌گویم و به خانواده محترمشان و لژیون دوم و آرزو می‌کنم تمام کسانی که خواستار این جایگاه هستند با تلاش و همت خودشان به این خواسته خود و به این جایگاه دست پیدا کنند و به حال خوش برسند از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از شما متشکرم.

اعلام سفر مسافر محمد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک ۱۲ ماه و ۲۰ روز سفر کردم روش درمان DST داروی درمان شربت OT راهنمای محترم آقای مجتبی ورزش والیبال آزادی ۵ سال و ۳ ماه، 

آرزو می‌کنم که شعبه اسلامشهر هرچه زودتر از خود ملکی داشته باشد، بسیار خداوند را شاکر هستم که امروز توانستم پنجمین سال آزاد مردی خود را در کنار همسفرم در کنگره جشن بگیرم از راهنمای محترمم آقای مجتبی بابت همه زحماتی که برای بنده چه در طول سفر اول و چه در سفر دوم کشیدند بسیار متشکرم، از راهنمای محترم همسفرم خانم مریم نیز بسیار تشکر می‌کنم دوستان اینکه می‌گویند همسفر بال پرواز است بسیار کلام درستی می‌باشد زمانی که وارد کنگره شدم همسفر من همراه من نبود و کار بسیار برای من سخت شده بود ولی در ادامه از زمانی که با من همراه شد بسیاری از مشکلات برای من حل شد و آن حال خوشی که همه می‌گفتند را من تجربه نمودم و بابت همه زحماتی که ایشان برای من کشیده است از او تشکر می‌کنم. در پایان از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما دوستان سپاسگزارم.

تنظیم، ویرایش و ارسال: مسافر میثم 

عکس: مرزبان محترم مسافر سعید 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .