English Version
English

من اولین بی‌عدالتی و جهالت را در حق خودم کرده بودم

من اولین بی‌عدالتی و جهالت را در حق خودم کرده بودم

دستور جلسه‌ی هفته "جهان‌بینی، قضاوت، جهالت" است.
وقتی شناخت کافی از اطرافیانم نداشته باشم ممکن است به غلط رفتارشان را قضاوت کنم، قضاوت درست و به جا کار آسانی نیست. بدون  آگاهی از مسائل دیگران نمی‌توان کارشان را قضاوت کرد، باید علم و دانایی آن را داشته باشم در غیر این صورت دچار اشتباه خواهم شد.

حتی در مورد خودم این اتفاق افتاده است و همیشه آن را در زندگیم احساس کردم تا جایی که در خاطرم هست همیشه بخاطر قضاوت دیگران از خواسته‌هایم گذشتم، از یک جایی به بعد هر کس می‌خواست مرا نصیحت کند قضاوت دیگران را به من هشدار می‌داد؛ مبادا اینطور حرف بزنی، مبادا این کار را کنی و... که کلأ مسیر زندگیم را عوض کرد و به یک آدم دیگری تبدیل شدم که شاید خودم هم او را نمی‌شناختم یا حتی نمی‌پسندیدم اما برای دیگران شایسته بود همه این رفتار‌ها بخاطر ترس از قضاوت دیگران و خوشایندی آن‌ها بود و این عین جهالت است، زندگی برای دیگران، به خواست دیگران جز جهالت معنی دیگری ندارد.


من اولین بی‌عدالتی و جهالت را در حق خودم کرده بودم بعد از آن خودم به قضاوت دیگران می‌نشستم؛ اگر این کار بد است چرا بقیه انجام می‌دهند؟ اگر این کار زشت است چرا آن شخص خودش رعایت نمی‌کند؟ و چرا‌های دیگر که ذهنم را درگیر می‌کرد که این موضوع برای من دردسر ساز می‌شد زیرا انرژی که باید صرف کار‌های مثبت و افکار مثبت می‌شد را به سمت دیگری هدایت می‌کردم.


بعداز حضور در کنگره آموختم که هرکس پیشینه‌ای دارد که نوع نگرش و تفکر او را تعیین می‌کند و من مسئول طرز تفکر و رفتار‌های دیگران نیستم، اولین قدم را وقتی برداشتم که مسافرم به من گفت به عنوان همسفر باید با پوشش سفید در کنگره حضور داشته باشی و من پذیرفتم، گفتم وقتی یک قانون هست و همه سفید می‌پوشند من بین جمعیت با پوشش سفید به چشم نمی‌آیم و به جرات می‌توانم بگویم بعد از ۲۸ سال که از ازدواجمان می‌گذشت، اولین بار با پوشش سفید در اجتماع حاضر شدم و چقدر برای من خوشایند بود، این پوشش سفید به من آرامش می‌داد، متوجه شدم برای شروع دوباره هیچ وقت دیر نیست.


دیگر برایم اهمیتی نداشت که دیگران مرا چگونه قضاوت می‌کنند و همینطور سعی کردم دیگران را قضاوت نکنم، زیرا نتیجه‌ی هر دو جهالت، منیت و تکبر است.
با تشکر از آقای مهندس و راهنمای خوبم که هر چه را می آموزم مدیون آموزش‌های به جا و نابشان هستم.


تهیه و تایپ: همسفر زهره رهجو راهنما همسفر نوریه(لژیون دوازدهم)
ویراستاری: رابط خبری همسفر الهام رهجو راهنما همسفر نوریه (لژیون دوازدهم)
ارسال: همسفر فروغ خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی دانیال اهواز
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .