English Version
English

قضاوت ریشه در جهالت دارد

قضاوت ریشه در جهالت دارد

جلسه پنجم از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران آقا کنگره ۶۰، شعبه شیخ‌بهایی با استادی همسفر رحیم، نگهبانی همسفر علی و دبیری همسفر عباس، با دستورجلسه "قضاوت و جهالت" شنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛
قضاوت کار هرکسی نیست و تنها درون جایگاه‌های خاص توسط افرادی این عمل صورت می‌گیرد، شخصی که قضاوت می‌کند آموزش‌های زیادی را فرا گرفته است، به‌عنوان‌مثال؛ قاضی، شخص قاضی علاوه بر داوری کردن، حکمی را نیز صادر می‌کند. لازم به ذکر است که هیئت منصفه‌ای در امر قضاوت قاضی را یاری و به او مشاوره می‌دهند.
قاضی می‌تواند آن حکمی که بایسته و شایسته است را به اجرا در آورد، اما با این تفاسیر هنوز هم ممکن است، حکم قاضی اشتباه باشد؛ بنابراین قضاوت کردن کار دشواری بوده و نیازمند تخصص‌های ویژه‌ای می‌باشد.
اما نوع دیگری از قضاوت، قضاوت در مورد خود می‌باشد. همه ما دائماً در حال قضاوت خود هستیم؛ تا زمانی که قضاوت کردن در مورد خودمان صورت می‌گیرد، رشد و پیشرفت در ما مشاهده می‌شود. قضاوت در مورد خود باعث آموزش گرفتن، تزکیه و پالایش نیز می‌شود و فرد را در جهت تعالی و بهبود شرایط زندگی سوق می‌دهد.
جهالت یعنی عدم دانایی. ناآگاهی و نادانی مترادف‌های جهالت می‌باشند.
جهالت یعنی آن چیزی که من باید بدانم و نمی‌دانم. هنگامی‌که نور نباشد تاریکی وجود دارد.
زمانی که از نور فاصله بگیریم به تاریکی نزدیک می‌شویم و هنگامی‌که از تاریکی دور می‌شویم به نور نزدیک خواهیم شد. اگر گرفتار جهل بشویم در مسیر زندگی با نیروهای منفی مواجه خواهیم شد.

تقدیر از نمرات برتر آزمون

تقدیر از اعضای لژیون سردار 

تایپ و ویرایش؛ همسفر سجاد و همسفر ایمان رهجو همسفر صالح  (لژیون یکم)
عکس؛ همسفر سبحان رهجو همسفر محمد جواد چنگانیان (لژیون ششم)
تنظیم‌ و ارسال؛ همسفر سهیل رهجو همسفر صالح (لژیون یکم)
نمایندگی شیخ بهائی، همسفران آقا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .