English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر؛

ما در جهان‌بینی یاد می‌گیریم که باید اوضاع زندگی خود را درست کنیم و هر کس مسئول زندگی خودش است. ما یاد می‌گیریم که باید به قوانین احترام بگذاریم و از آن‌ها به خوبی و درستی استفاده کنیم.

مهندس در باب دستور جلسه قضاوت و جهالت می فرمایند: این دو مقوله، نقطه‌ی مقابل هم هستند و در جایی که قضاوت به ما مربوط نمی‌شود اگر قضاوت کنیم پس جاهل و نادان هستیم. حضرت مسیح هم در همین رابطه می فرمایند: قضاوت نکنید تا درمورد شما قضاوت نشود به عبارتی از هر دست بدهی از همان دست پس می‌گیری، دنیا انعکاسی از رفتار خود ما است.
قضاوت کار سختی است و انسان نباید از روی دانسته‌های خود، کسی را قضاوت کند که اگر ما این کار را انجام دهیم نه تنها جاهل هستیم بلکه وقت و فرصت زندگی صحیح را از خود می‌گیریم. قضاوت تا زمانی که در مورد خود ما انجام شود صحیح است چون انسان مدام در زندگی بر سر دو راهی قرار می‌گیرد و هر چه تفکر بیشتر باشد قضاوت نیز بهتر خواهد بود.
در جهان فقط یک نیرو وجود دارد که می‌تواند قضاوت کند و آن سیستم کائنات و الهی است که هیچ خطا و اشتباهی در آن وجود ندارد و عدالت را به مفهوم واقعی انجام می‌دهد و اگر ما همین نکته را درک کنیم امکان ندارد دیگران را قضاوت کنیم‌.


سلام دوستان الهام هستم یک همسفر؛

دستور جلسه قضاوت و جهالت مهندس این چنین می‌گوید که خدا انسان را آفرید از خاک و همه آسمانی‌ها آمدند و این موجود را دیدند و گفتند اگر برود روی زمین خونریزی به پا می‌کند خدا گفت من هم  ویژگی به او دادم که مثل حیوان دست‌آموز نشود و آن این‌ است که اختیار به همراه علم و دانش و آگاهی به او دادم و بعد از آن اختیار قدرت قضاوت به او دادم تا با فکر کردن مسیر درست و غلط را تشخیص دهد مهندس گفتند: یک نفر از راه گلستان می‌رود و به چیزی نمی‌رسد اما کسی هست که از راه آتش می‌رود و همه چیز دارد این یعنی آن چیزی که برای آن زحمت بکشی ماندگار هست و چیزی که راحت بدست بیاد راحت از دست می‌رود. این سی‌دی به من یاد داد که درمورد دیگران نباید قضاوت کنم چون اگر به کسی ظن و گمان پیدا کنیم به مرحله تجسس می‌رسد و بعد سرزنش کردن و قاضی شدن و در نهایت غیبت کردن  پشت آن طرف، که این یعنی وارد مرحله جهالت شدیم من اگر قاضی خوبی هستم در مورد کارهای خودم باید قضاوت کنم به قول آقای مهندس یه فرد قاتل که وارد دادگاه می‌شود، قاضی چند نفر تک تک وارد اتاق می‌کند و کلی سؤال بعد چندین اتاق دیگر کلی مراحل و طی می‌کنند و از آخر طرف اعدام می‌شد به خاطر قتلی که شاید انجام نداده و بعد چندین سال یه مجرم دیگر را می‌گیرند و اعتراف می‌کند که  قتل را من انجام دادم یعنی یک نفر بی‌گناه بالای دار رفته، این یعنی با آن همه مراحل نتوانستن درست قضاوت کنند، پس ما نباید در امور دیگران که به ما ارتباطی ندارد قضاوت کنیم.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر شاهمراد؛

قضاوت نقطه مقابل آن جهالت است، در جایی که به ما مربوط نیست اگر قضاوت کنیم جاهل هستیم. ما نباید قضاوت کنیم تا دیگران هم در مورد ما قضاوت نکنند، از هر دستی که بدهیم از همان دست می‌گیریم؛ هر کاری که انجام دهیم انعکاس آن برمی‌گردد به خود ما، اگر غیبت کنیم در مورد ما غیبت می‌کنند.
این‌ها همه درس و آموزش است که باید در زندگی رعایت کنیم، قضاوت کار بسیار سختی است وقتی که یک قاضی می‌خواهد قضاوت کند چندین بازپرس و دستیار دارد که بازجویی می‌کنند به نتیجه‌ای می‌رسند و شاید بعد از چند سال متوجه شوند که اشتباه قضاوت کرده‌اند.
ما باید در مورد خود دائماً قضاوت کنیم مثلاً هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم قضاوت کنیم ولی در مورد دیگران نباید قضاوت کنیم چون این یک کار ضدارزشی است، تنها کسی که در قضاوت درست عدالت را انجام می‌دهد خداوند است،  سیستم الهی و کائنات به خوبی کار خود را انجام می‌دهند.

سلام دوستان فهیمه هستم یک همسفر؛

در سی‌دی قضاوت و جهالت آقای مهندس فرمودند: کسی که به مرحله قضاوت برسد باید از قبل آگاهی و اطلاعات داشته باشد تا بتواند قضاوت کند. قضاوت آموزش و علم می‌خواهد و جهالت به پیشینه نیاز ندارد، میوه جهل حرص و خودخواهی است و منیت نتیجه جهالت است.

افراد مصرف‌کننده هم از روی ناآگاهی و جهالت سالیان سال در تاریکی به سر برده‌اند که در مورد آن‌ها قضاوت شده بود. ما با آمدن به کنگره باید ضدارزش‌ها را کنار بگذاریم و به جای قضاوت‌های نابه‌جا تلاش کنیم که روی علم و دانش خود کار کنیم. در موضوعاتی که به ما مربوط نیست دخالت نکنیم و افکار و اندیشه خود را بر پایه مثبت بگذاریم و این را بدانیم که قضاوت‌های نابه‌جا باعث می‌شود تا از آموزش غافل شویم و در مسیر انحرافی قدم برداریم، بنابراین باید از جهل و نادانی دوری کنیم و در مورد دیگران قضاوت نکنیم.

سلام دوستان مرضیه هستم همسفر غلامحسین؛

ما انسان‌ها همیشه از روی جهل و نادانی ناجوانمردانه دیگران را قضاوت می‌کنیم بدون این‌که بدانیم جایگاه هر شخص، حریم خصوصی آن فرد است.
اگر من به نوعی برای خودم و جایگاهی که در آن قرار دارم ارزش و احترام قائل باشم و قضاوت دیگران را برای زندگی خود ممنوع بدانم؛ هیچ‌ وقت در جایگاهی که زندگی دیگران را قضاوت می‌کند قرار نخواهم گرفت.
هیچ‌کس سزاوار این نیست که با قضاوت بی‌رحمانه‌ ما که از روی نادانی‌ ما است در زندگی‌اش به هم ریختگی به وجود آید.
خداوند را شاکرم که حضورم در کنگره باعث شده است که قضاوت کردن دیگران در زندگی‌ام جایی نداشته باشد.
کاش می‌شد کنگره ۶۰ و آموزش‌های آن را در تمام جهان فریاد زد تا همه‌ی انسان‌ها از قدرت بزرگ این مکان آگاه شوند و لذت درست زندگی کردن و واقعی زندگی کردن را تجربه کنند‌.
زندگی کردنی که بدون قضاوت دیگران، بدون درگیری و به دور از تمام حاشیه‌ها است.

سلام دوستان معصومه هستم همسفر مرتضی؛

قضاوت از واژه قاضی بودن و به معنای حکم دادن و جهالت نیز به معنای ندانستن است. قرار دادن این دو در کنار هم، به این معنا است که باید از  قضاوت‌هایی که بر مبنای جهالت و ندانستن است پرهیز کنیم. زمانی که شخصی در جهالت قرار دارد سه ویژگی ترس، منیت و ناامیدی هم در او وجود دارند و وجود جهالت به معنای نبود امنیت است و در واقع صفات منفی ما، میوه‌های جهالت ما هستند.

جهالت نیز به معنای نادیده گرفتن و بی‌اعتنایی عمدی به حقیقت است و در کلام‌الله شریف، جاهل به دلیل جهل سرزنش شده است. آقای مهندس فرمودند: جهالت برعکس قضاوت هیچ پیش‌نیازی ندارد، چیزی که نیست و اصلا وجود ندارد چگونه می‌تواند پیش‌نیاز داشته باشد؟

همه پارامترهایی که در مورد جهالت نام بردیم مانند منیت. ترس، ناامیدی، حسادت و ریا، همه زاییده و میوه جهالت هستند و من این‌ها را نمی‌دانستم و زمانی که سی‌دی قضاوت و جهالت را گوش دادم به دانش من افزوده شد.
آقای مهندس گفتند؛ بر اثر نادانی و جهالت شخص به سمت مصرف مواد مخدر کشیده می‌شود. انسان برای این‌که جاهل باشد نیاز نیست هیچ هزینه‌ای را بپردازد، جاهل بودن هیچ خرجی ندارد و در جزوه جهان‌بینی مثلث جهالت در مقابل مثلث دانایی قرار دارد.
دشمن دانا که غم جان بود
بهتر از دوست که نادان بود

ویرایش: خدمت‌گزاران سایت همسفران نمایندگی بیرجند

ارسال خبر: همسفر مریم مرزبان خبری

همسفران نمایندگی بیرجند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .