English Version
English

خودخواهی زاده‌ی جهالت است

خودخواهی زاده‌ی جهالت است

سلام دوستان صغری هستم همسفر محمدعلی؛
درمورد قضاوت باید بگویم که تا از یک مطلبی جلوتر نباشیم نمی‌توانیم در موردش قضاوت کنیم. تا به آگاهی نرسیدیم نمی‌توانیم قضاوت کنیم ما نباید از روی احساس قضاوت کنیم و قضاوت فقط مخصوص خداوند است. باید تفکر سالم داشته باشیم که بتوانیم قضاوت کنیم باید حقیقت را پیدا کنیم.
اگر از روی جهالت، قضاوت کنیم امنیت خود را از بین برده‌ایم و اگر از روی دانایی قضاوت کنیم آن موقع است که امنیت داریم. خودخواهی زاده‌ی جهالت است اگر خود‌خواه باشیم جاهل هم هستیم و انسان دانا خرافات را قبول ندارد.
یکی از میوه‌های نادانی و جهالت خرافات است. و انسان‌ها از روی همین نادانی و جهالت بود که به طرف مصرف موادمخدر کشیده می‌شدند.
وقتی آموزش می‌بینند چراغ راه برای آن‌ها روشن می‌شود، موادمخدر کنار می‌رود و خیلی از مسائل ضدارزشی هم کنار گذاشته خواهد شد.
انسان از خاک آفریده شده و تمام عناصر موجود در خاک در ساختار انسان وجود دارد. روزی که خداوند انسان را آفرید فرشتگان گفتند: چرا انسان راخلق کردی که در زمین خونریزی و فساد می‌کند؟ خداوند فرمودند: من چیزی را می‌دانم‌ که شما نمی‌دانید؛ انسان یک موجود دست‌آموز نیست و سرنوشت انسان به دست خود اوست.
خدا به ما علم و آگاهی داده تا خود ما تصمیم بگیریم  و به ما قدرت قضاوت داده است تا خود را قضاوت کنیم. ما روزه می‌گیریم برای تزکیه نفس،  نه این‌که آن قدر در سحر و افطار پرخوری کنیم که از قبل بیمارتر و مریض‌تر شویم.
ما در کنگره آموختیم؛ که در امور شخصی دیگران نباید تجسس کنیم  و گمان بد ببریم و قضاوت کنیم این‌ها همه از جهالت است. ما نباید براساس یک حرف یا اطلاعات ناقص دیگران را قضاوت کنیم و حکم برای آن‌ها صادر کنیم و هیچ وقت خدمت‌گذاران کنگره را نباید داوری و قضاوت کنیم. ممنون

ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر معصومه( لژیون دوم )

ارسال خبر: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر عاطفه( لژیون سوم )

همسفران نمایندگی بیرجند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .