English Version
English

گنج پنهان و گران‌بها

گنج پنهان و گران‌بها

در این سی‌دی جناب آقای مهندس از تقدیر و نامه پیشین صحبت می‌کنند. بسیاری از علمای جهان در تلاش هستند که به این پاسخ برسند که زندگی جبر است یا اختیار؟ بایستی آنچه انجام شود، بشود و آنان که باید بروند، می‌روند و آنان که بایستی بیایند در راه هستند، می‌آیند‌ و همیشه این تبدیل‌ها و ترخیص‌ها در جریان هستند و چرخ خداوند همیشه در گردش است. این‌ جمله بیانگر تقدیر است و آنچه باید انجام شود، می‌شود و زندگی ما بر مبنای خواست و فرمان الهی برنامه‌ریزی‌شده است.

خواست یعنی: آن چیزی که ما می‌خواهیم و تقدیر یعنی: نامه پیشین، تقدیر یک اصل کلی است و در زندگی ما نقش کامل دارد. تقدیر، آنچه را که دیروز کاشته‌ایم امروز برداشت می‌کنیم و آنچه امروز می‌کاریم فردا برداشت خواهیم کرد. اینجا نقش فرمان الهی هم است. ما چگونه تقدیر را به وجود می‌آوریم؟ گاهی اوقات ما تقدیر را با تفکرات غلط خود خراب می‌کنیم، تقدیر یک صور پنهان و یک صور آشکار دارد. صور پنهان تقدیر، ما در گذشته خیلی کارها را کرده‌ایم؛ ولی اصلاً یاد ما نیست. تقدیر همیشه بر مبنای خواست ما نیست و ممکن است خوب یا بد باشد و خواست خداوند همیشه خیر است.

بها و ارزشی که انسان در هر زمان از حیات خودش قائل است همین ارزش‌هایی است که مانند گنج پنهان و گرا‌ن‌بها در خود دارد و حمل آن آسان است. بها و ارزش هر انسانی در چیست؟ دانش و آگاهی که در اوست و بیشترین زیبایی که نقش بسیار مؤثری دارد آن ادبیات و تفکرات و ارزش‌هایش است. ارزش‌های ما مانند گنجی در درون ماست دوست‌داشتن و اعتبار ما بستگی به گنج درون، اطلاعات درون، معرفت و دانایی درون ماست.

آیا کسی می‌تواند این گنج‌ها را از بهترین معادن استخراج کند؟ خیر. ما هر کار منفی که انجام می‌دهیم همیشه دیگران را مقصر می‌دانیم‌. گنج در ویرانه‌هاست و در جای زیبا نیست و انسان تا ویران نشود گنج درون را پیدا نمی‌کند. این سختی‌هایی که می‌کشیم حکم همان ویرانه را دارد تا گنج درونش پیدا شود و پایانی ندارد.

ما فکر می‌کنیم آنچه می‌بینیم دنیا همین است جهان و دنیا این نیست که ما می‌بینیم و دید ما محدود است. در پشت جهان فیزیکی جهان‌های دیگری هم هست؛ چون ما چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم نباید بگوییم که قبول نداریم و وجود ندارد. پی‌بردن به آن‌ها پنج حس درون می‌خواهد و همه نباید بدانند و فقط تعداد محدودی از انسان‌ها آن را می‌دانند.

جناب آقای مهندس می‌فرماید: ما همان‌طور که به زندگی ادامه می‌دهیم یک تقدیر وجود دارد که خواه یا ناخواه کار خود را می‌کند و آن چیزی که باید انجام شود، می‌شود. ما نباید دست از تلاش برداریم و همه چیز را به تقدیر الهی بسپاریم؛ ولی بااین‌حال اگر به مشکلی برخوردیم باید بگوییم خواست خداوند و تقدیر ماست و به فال نیک بگیریم.

خلاصه سی‌دی نامه پیشین
نویسنده: همسفر فرزانه راهنمای تازه‌واردین، خزانه‌دار لژیون سردار
رابط خبری: همسفر سارا راهنمای تازه‌واردین، عضو لژیون سردار
ویراستاری و ارسال: همسفر طیبه مرزبان خبری، دنور
همسفران نمایندگی نائین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .