English Version
English

قضاوت به معنای پنهان کردن ضعف خودمان است

قضاوت به معنای پنهان کردن ضعف خودمان است

به نام قدرت مطلق الله 
قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنای ندانستن است؛ قضاوت رابطه مستقیمی با جهالت دارد، قضاوت کردن بسیار دشوار است و هر کسی نمی‌تواند کسی را قضاوت کسی کند و کسانی می‌توانند قضاوت کنند و حکم صادر نمایند که علم و دانش آن را داشته باشند و درس آن را هم خوانده باشند.

هر چه سطح دانایی بیشتر باشد قضاوت راجع‌به دیگران کمتر می‌باشد، اما اگر سطح آگاهی، شناخت و معرفت انسانی کم باشد به راحتی فریب ظاهر را می‌خورد و مشکلات بسیاری را برای خود و دیگران به وجود می‌آورد. کسی که در مورد دیگران قضاوت می‌کند از ترس، منیت و حتی از جهالت او است برای اینکه هر چه چشمان ما می‌بیند سریع مورد قضاوت  قرار می‌دهیم.

انسان فطرتاً موجودي است که انگار قاضی به دنیا آمده و مرتب در حال قضاوت کردن است اما در کنگره60 یاد می‌گیریم که همیشه دوربینمان را به طرف خودمان بچرخانم و عیب‌های خود را ببینیم تا بتوانیم ضعف‌های خودمان را بر طرف کنیم، برای اینکه اصولاً ما قضاوت‌ها را برای پنهان کردن ضعف و ناتوانی خودمان انجام می‌دادیم.

اگر در قضاوت و جهالت خودمان بمانیم نمی‌توانیم به قدرت عقل  برسیم و این را هم باید به خاطر داشته باشيم قاضی تنها خداوند مهربان است و خودش می‌داند با مخلوقاتش چگونه رفتار کند ما تا کفش کسی را نپوشیم نمی‌توانیم‌ راجع‌به آن قضاوت کنیم و باید این را هم بدانیم که تا قضاوت نکنیم مورد قضاوت دیگران قرار نمی‌گیریم برای اینکه چرخ دنیا گرد است و همه چیز دایره‌وار به دور هم می‌چرخد.

من زمانی که می‌شنیدم مسافری گریز زده و سفر خود را خراب کرده‌ سريعاً به قضاوت کردن می‌پرداختم اما زمانی که نوبت خودم شد و سفر ویلیام  را شروع کردم فهمیدم که سفر کردن بسیار سخت است، یک مسافر اگر بخواهد سفری را شروع کند باید اول سفر درونی انجام دهد که هم سخت و هم سهل است؛ سخت بودن برای این است که باید سرش را با سر راهنما عوض کند و طبق قوانین کنگره و طی مدت زمان مناسب سفرش را تمام کند و سیستم‌های جسمش را بازسازی کند آن وقت سفر برایش آسان خواهد شد.

زمانی‌که من سفرم را شروع کردم با مشکلات و مسائل زیادی روبرو شدم برای همین هم سفرم خراب شد و تازه فهمیدم این سفری که یک مسافر شروع می‌کند چه قدر سخت است. من وقتی به همسفری که از دست مسافرش شاکی است و گریز زده می‌گویم که باید مسافر را درک کنی و نهایت تلاش خود را برای مسافر انجام دهی و قضاوت نکنی زیرا او سخت‌ترین مسیر خودش را می‌گذراند.

امیدوارم همه ما از این فرصتی که آقای مهندس در اختیار ما قرار داده است نهایت استفاده را ببریم و به حال خوش برسیم.

نویسنده:  راهنما تازه‌‌واردین همسفر سمانه
تایپ: همسفر  زهرا رهجوی راهنما همسفر معصومه ( لژیون ششم)
رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر لیلا
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .