English Version
English

گنج در خرابه ها است

گنج در خرابه ها است

انسان در مسیر زندگی خود دائماً در حال قضاوت می‌باشد و همیشه بر سر دوراهی انتخاب است که باید در مورد آن قضاوت کند کدام کار درست و کدام کار غلط است و در نهایت کدام راه و مسیر را انتخاب کند.

در روز الست زمانی که قدرت اختیار به انسان داده شد، خداوند یک عملیات شعبده بازی هم انجام داد که یک مسیر را گلستان و مسیر دیگر را کویر قرار داد و شعبده آن بود که گنج در خرابه‌ها است.

اگر مسیر گلستان را انتخاب کردی یا در جستجو آسایش بودی و هیچ سختی را نخواستی طی کنی در انتها از کویر و دوزخ سر در می‌آوری اما اگر مسیر سخت و کویر را انتخاب کردی در انتها به گلستان خواهی رسید.

کسی که به جای سخت کار کردن ترجیح می‌دهد راه آسان دزدی را انتخاب کند با سرعت به پول و آسایش می‌رسد ولی انتهای آن را همه می‌دانیم چیست اما کسی که تلاش و کار می‌کند شاید در ابتدا چندین سال سختی بکشد ولی در انتها از گلستان سر در می‌آورد و در کمال آرامش و آسایش زندگی می‌کند.

حال در مورد جهالت، جهالت هیچ پیش نیازی لازم ندارد زیرا نادانی است اما برای قضاوت کردن و عدالت پیش زمینه‌های زیادی لازم است؛ قضاوت کار قاضی می‌باشد.

در کار‌هایی که به ما مربوط نیست نباید وارد شده و قضاوت کنیم زیرا در این صورت نشان دهنده جهالت می‌باشد برای قضاوت اطلاعات زیادی لازم است پس به‌جای زوم کردن روی دیگران دوربین را به سمت خود بچرخانیم و نقاط منفی را تبدیل به نقاط مثبت کنیم که این امر میسر نمی‌شود مگر با قرار گرفتن در مسیر آموزش.

نویسنده: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون نهم)

ویرایش: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر سپیده (لژیون هشتم)

ویراستار و ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)

همسفران نمایندگی ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .