English Version
English

حفظ حرمت هر مکانی ، احترام به خودمان است

حفظ حرمت هر مکانی ، احترام به خودمان است

جلسه دوازدهم از دوره دوم لژیون آموزشی کنگره ۶۰ لژیون بوئین‌زهرا؛با استادی مسافرراهنما احسان ونگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر رامین با دستور جلسه ( حرمت کنگره 60،چرا رابطه کاری ،مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است ) جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ صبح آغاز به کار کرد.

به نام قدرت مطلق الله 

سخنان استاد:

سلام دوستان احسان هستم مسافر، خدا را شکر که امروز در خدمت شما هستم و هر جا که قدم برمی‌دارم ،می‌توانم از آموزش‌های کنگره استفاده کنم و هرروزم را با این آموزش‌ها شروع کنم. این مطالبی که امروز یاد گرفته‌ام و از آن بهره می‌برم و در زندگی خود کاربردی می‌کنم به‌واسطه‌ی جایی است که در آن قرار دارم که اصل و مبنای آن حرمت‌های کنگره 60 می‌باشد. هرجایی، خانواده‌ای و هر ان جی اویی که در مسیر حرکت خود موفقیت‌هایی دارد مشروط به این است که یک سری قوانین و حرمت‌هایی را دنبال می‌کند.

جناب مهندس درزمانی که کنگره را تأسیس نمودند همه مواردی را که یک موسسه یا NGO می‌بایست برای موفقیت در مسیر خود داشته باشد در نظر گرفتند. همه این‌ها برمی‌گردد به تجربه کسانی که از ما جلوتر در کنگره حضورداشته‌اند و پیش‌کسوت محسوب می‌شوند. در جایگاه‌هایی مثل مرزبانی، راهنمایی و ایجنت همه این مسائل را برای ما عنوان کرده‌اند. به‌طور مثال می‌توان به نداشتن رابطه مالی و کاری اشاره کرد و از روابط خانوادگی باید پرهیز کنیم. این به خاطر این است که من احسان در آرامش و امنیت بتوانم سفر کنم.
من به کنگره آمده‌ام تا چیزی را یاد بگیرم و در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار ببرم. باید رفتار و کردارم کنگره‌ای باشد. این کنگره‌ای عمل کردن به ما آرامش و حس اعتمادبه‌نفس می‌دهد. چرا؟ چون درگذشته نمی‌دانستم که باید چه طور عمل کنم. قبل از این‌که به کنگره بیایم همین احسان بودم، شرایط کاری، پدر و مادرم یا اطرافیان، البته ممکن است اطرافیان من به‌واسطه ورود به کنگره تغییراتی کرده باشند ولی چرا امروز حالم از قبل بهتر است؟ دلیل آن مشخص است و آن چیزی نیست جز احترام گذاشتن به حرمت‌های کنگره60

یادم هست در طول سفر اول، جلوی درب کنگره در حال مصرف سیگار بودم. یک نفر از دوستان سفر اولی به من مراجعه کرد و تقاضای 500 تومان داشت و ادعا می‌کرد که گرسنه است و چیزی نخورده و سر خیابان کیک وساندیسی بخورد و برمی‌گردد. فکر می‌کنم کیک و ساندیس نهایت 10 هزار تومان می‌شد. این پول را به او دادم و رفت . بعد که سر لژیون حاضر شدم. راهنما آمار بچه‌ها را می‌گرفت که چرا فلانی حضور ندارد. گفتم من او را دیدم. درحالی‌که سیگار می‌کشیدم از من تقاضای پول کرد و به او دادم. راهنما گفت: او دیگر به کنگره بر نخواهد گشت و واقعاً هم همین اتفاق افتاد. بعضی مسائل ممکن است ازنظر ما کوچک باشند و حتی به چشم نیاید. پس چرا چنین اتفاقی افتاد؟ چون ممکن است برای دیگران در جایگاهی که هستند این موضوع کمی نباشد. آن شخص به خاطر اینکه قادر به بازگرداندن آن پول نبود، دیگر به کنگره بازنگشت و اینجاست که اهمیت حرمت کنگره 60 مشخص می شودو این به خاطر این است که مسافر درطول سفردر آرامش و آسایش باشد.

در مقطعی که رفتار من باعث شده بود شخصی، دیگر به کنگره بازنگردد ،ممکن است با خود فکر کنم که اینجا هم پول ما را خوردند. با خود نمی‌گویم که در طول جلسه دو بار حرمت کنگره خوانده می‌شودکه نشان از اهمیت آن است .وقتی حرمت‌ها را رعایت می‌کنم می‌بینم که چقدر در زندگی اجتماعی خود در آسایش هستم. همه این از چیزهای کم شروع می‌شود. اعتیاد از کم شروع و به سمت زیادشدن پیش می‌رود و در درمان آن همین پروسه از زیاد به کم وجود دارد. همه حرمت‌هایی که الآن رعایت می‌کنیم، زمانی به چشم نمی‌آمدند. وقتی خوب دقت می‌کنم بیشتر بی‌حرمتی بوده‌اند و پای خود را فراتر از چهارچوب و حریم‌ها گذاشته بودم و همه قوانینی که باید اجرا می‌کردم را عمل نمی‌کردم. وقتی‌که این قوانین را اجرا کردم، متوجه موفقیت خود در همه مراحل زندگی شدم و همه این آموزش‌ها به من کمک کرد تا از زندگی خود بیشتر لذت ببرم.
از این‌که لژیون بویین‌زهرا تأسیس‌شده است خیلی خوشحالم و به آقا عبدالله و همه خدمت گذاران تبریک عرض می‌کنم. خدا را شکر که این جا دارای پتانسیل خیلی خوبی است وانشالله از کنار این لژیون به‌زودی نمایندگی و شعبات دیگری خواهیم داشت.

لژیون بوئین زهرا 

فعالیت های ورزشی 

خدمتگزارسایت : مسافر مهدی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .