English Version
English

از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنیم

از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنیم

قبل از هر چیز خدا را هزاران بار شکر می‌کنم بابت چنین بستر زیبایی، سپاس گزارم از آقای مهندس و راهنمای محترم خانم فرزانه بابت آموزش‌هایی که در اختیار من قرار دادند.

این دستور جلسه به نظر من خیلی مهم و کاربردی است. قضاوت به معنی حکم‌کردن و جهالت به معنی عدم آگاهی و ندانستن است. ارتباط این دو کلمه به این معنی است که ما باید از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنیم، قضاوت زمانی اتفاق خواهد افتاد که من در مورد آن موضوع و یا شخص آگاهی کامل نداشته باشم، فقط از روی ظاهر آنها قضاوتی را انجام دهم .

زمانی که من از روش قضاوت برای نقد افراد استفاده کنم دور خودم شرایطی را به وجود آورده‌ام که قدرت تشخیص را از من می‌گیرد و مسائل شفاف نخواهند بود و هر لحظه امکان دارد که مسیر من تغییر کند و از این راهی که کنگره ۶۰ برایم مشخص کرده خارج شوم که این اتفاق برای خیلی از افراد افتاده است .

زمانی که ما در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم باعث می‌شود انرژی ما از بین برود که این انرژی باید صرف درمان و آموزش شود نه قضاوت دیگران. قضاوت‌کردن در ما تخریب ایجاد می‌کند و آرامش و آسایش را از ما می‌گیرد. یک ضرب‌المثل معروف هست که می‌گوید: می‌خواهی درباره دیگران قضاوت کنی کمی با کفش‌هایش راه برو!

در جهان‌بینی مثلث جهالت مقابل مثلث دانایی قرار دارد و از سه ضلع ترس، منیت و ناامیدی تشکیل شده و هرچه قضاوت ما بیشتر باشد نشان از جهالت ماست. امیدوارم همه ما به آن مرحله از دانایی رسیده باشیم که برحسب گمان هیچ‌وقت شخص یا مجموعه‌ای را قضاوت نکنیم.

 

نویسنده و ویراستار: همسفر گوهر رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون اول)
رابط خبری: همسفر شکوفه رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون اول)
ارسال: همسفر آمنه مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .