English Version
English

باید به فرمان عقل نزدیک شویم

باید به فرمان عقل نزدیک شویم

" به نام قدرت مطلق اله"

سلام دوستان علی هستم مسافر، آنتی ایکس مصرفی من تریاک و شیره بوده 17 ماه سفر داشتم راهنما آقای مهندس دژاکام آزادی 20 سال و 8 ماه
جایگاه تازه واردین یعنی چه؟
این جایگاه حکم همان خونی را دارد که در رگ های ما جاری است و حکم قلب کنگره را دارد.
در جایگاه تازه واردین احترام و حرمتی که جایگاه شال نارنجی دارد را ندارد و بچه‌ها بیشتر شوق گرفتن شال نارنجی را دارند و شوقی برای گرفتن شال سبز ندارند؟
خب یک سری از مسائل برمی‌گرده به هدف و انگیزه ما و یکی می‌گوید هدف من خدمت می‌باشد و هر کجا که باشم برایم فرقی نمی‌کند جفتشان هم خوب است و برای آنها که انگیزه خدمت کردن دارند برایشان فرقی نمی‌کند و هدف آنها فقط خدمت کردن می‌باشد.
نظر شما در مورد نمایندگی شهرری چیست؟
نمایندگی شهرری از نمایندگی‌های قدیمی است و نسبتا تا به امروز موفق بوده و من از نظر کیفیت می‌گویم شاید یه سری ایرادها باشد ولی مهم این است که ما بتوانیم از نظر کیفیت و کمیت جلو برویم تک بعدی بالا رفتن زیاد خوب نیست ولی اینجا هر دو مورد را داشته.
شنیده‌ایم شما با قرآن ارتباط تنگاتنگی داشتید ؟
من ارتباط خیلی تنگاتنگی با بافور داشتم اما قرآن از کجا آمد من نمیدانم شما باور نکنید اما در مورد قرآن چه میخواهید بدانید من قرآن را بیشتر از یک کتاب دینی می‌بینم من به عنوان کتاب فلسفه میشناسم قرآن را یعنی اگر خوب بررسی کنیم کامل ترین کتاب فلسفه دنیا قرآن میباشد که در کوتاه ترین جملات بلند ترین مسائل را توضیح میدهد یعنی ما هیچ زبانی به کاملی زبان عربی نداریم شما اگر یک شتر را به زبان فارسی بخواهید توضیح بدهید باید بگویید این شتر چه رنگی میباشد؟ نر است یا ماده؟ ولی در زبان عربی با یک کلمه میگوییم و به این دلیل قرآن کامل است.
شما بین دیده بانی و لژیون درمانی اعتیاد کدام را دوست دارید ؟
من در آن مقطعی که جلو آمدم همه این ها را داشته ام و فکر میکنم حدود 15 سال لژیون درمان اعتیاد داشتم و خیلی اوقات در 3 قسمت لژیون همزمان داشته ام، اما هر کدام از آنها حال و هوای خودش را دارد.
بزرگترین هدف شما قبل و بعد از جایگاه دیده بانی چه بوده است؟
من قبل از جایگاه دیده بانی از چشمه آب می آوردم و هیزم می شکستم و بعداز جایگاه دیده بانی هم همین کار را کرده ام.
چرا پس از 20سال خدمت کردن خسته نشده اید و انصراف نداده اید؟
ما خیلی وقت ها کارهایی را انجام می دهیم که حالت فعالیتی دارد و بعضی مواقع عمل کردنی است، در کنگره فعل است اما فاعل نیست پس خسته کننده نمی باشد، حال این جمله یعنی چه؟ یعنی به مرحله ای رسیده که کاربه وسیله او انجام می شود اما او انجام دهنده نیست پس خستگی ندارد.
برای راهنمایان تازه واردین اگر نکته ای دارید بفرمایید؟
راهنمایان تازه واردین اگر کار را به صورت مفهومی درک نمایند باید بدانند کارشان بسیار مهم است و یک حرکت آنها می تواند خانواده ای را از بین ببرد حتی اگر آن حرکت فقط یک نگاه کردن باشد، پس راهنمای تازه واردین بسیار جایگاه حساسی و مهمی می باشد.

آیا تا به حال در جایگاه دیده بانی برجکی از شما زده شده است؟
می گویند امر به معروف یک مورد است ولی 20 شرط دارد که اگر آن شروط را نداشته باشی نمی‌توانی امر به معروف کنی، برجک زدن هم همین گونه است اگر شروط آن را نداشته باشی نمی‌توانی برجک بزنی اما جناب آقای مهندس شرایطش را دارد و همیشه هم در حال برجک زدن می‌باشد اما چون شرایطش را دارد کسی به دل نمی گیرد، اولین شرط برجک زدن داشتن حس سالم است.
گرانبهاترین تجربه ای که در طول 20 سال خدمت کسب کرده اید چیست؟
تا حالا به این موضوع فکر نکرده ام.
با توجه به سخنان روز چهارشنبه جناب آقای مهندس که حضور راهنمایان را در پارک الزامی کرده اند نظرتان در مورد راهنمایانی که در پارک حضور پیدا نمی کنند چیست؟
من اکنون در جایگاه دیده بان ورزشی هستم یک راهنما باید یا راهنما بودن را نپذیرد یا اینکه آن را کامل بپذیرد و آموزش کامل به رهجوهایش بدهد و بخشی از این آموزش‌ها ورزش و حضور در پارک می‌باشد که اگر نخواهد آن را بپذیرد مشکلی نیست می‌تواند قبول نکند و برود اما وقتی مسئولیتی را پذیرفت باید آن را تمام و کمال انجام دهد.

در قسمت همسفران به تازگی در این خصوص مشکلی پیش آمده که راهنمایان در روزهای جمعه در پارک حضور ندارند و توجیه عدم حضور آنان این است که جناب آقای مهندس گفته است اولویت اول خانواده می‌باشد حال نظر شما در این مورد چیست؟
ما هم پیرو صحبت های آقای مهندس اولویت را خانواده می دانیم و بر این باوریم که اول خانواده در اولویت می باشد و در این زمینه هیچ اجباری نداریم هرکسی مشکل دارد و نمی تواند هیچ محدودیتی نیست اما وقتی مسئولیت راهنما بودن را پذیرفت بایستی آن را کامل انجام دهد.راهنما باید خودش عمل کند تا رهجویش هم یاد بگیرد اگر راهنمایی متوجه این شود که زندگی چندین نفر در دستان اوست قول می دهم اولین نفری که در پارک حضور پیدا کند راهنما می باشد.
بی تعارف ترین جمله ای که در مورد شعبه شهرری و اعضایش می توانید بگویید چیست؟یعنی اگر بخواهید به آن نمره بدهید چه نمره ای می دهید؟
ما درهیچ یک از شعب کنگره نمره 20  نداریم و در آدمها هم نمره 20 نداریم و بخواهیم تعارف کنیم و بگوییم شما نمره تان 20 است و عالی هستید نداریم اما سعی می کنیم که به نمره 20 برسیم.
نظرتان را در مورد ورزش در سفر اول بفرمایید؟
کار ما شکل دهی است اصلاح رفتار نیست البته در قسمت تازه واردین و در سفر اول هم ورزش یک حرکت شکل دهی است و ما نمی خواهیم طرف ورزشکار نیمه حرفه ای بشود فقط شکل دهی مد نظر ما می باشد و آن هم از لحاظ الگو پذیری است که می بایست از راهنمایش آموزش و الگو بپذیرد و مفهوم ورزش در سفر اول فقط شکل دهی و به نوعی الگوبرداری از راهنما می باشد.

تنظیم: مسافر رضا از لژیون چهاردهم

مسافران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .