English Version
English

تحمل‌کنید و قضاوت نکنید

تحمل‌کنید و قضاوت نکنید

چهارمین جلسه از دوره هشتاد و ششم از کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شادآباد به استادی مرزبان محترم مسافر مجید و نگهبانی مسافر فرهاد و دبیری همسفر امیرحسین با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز شنبه  9 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 17 شروع به کارکرد.
خلاصه سخنان استاد جلسه:

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر.
در بدو ورود تازه واردین، به شعبه به آنها می‌گوییم، تحمل‌کنید و قضاوت نکنید. قضاوت، صبر و تحمل را به ما نشان می‌دهد. دستور جلسه راجع به جهالت صحبت می‌کند، چه کسی قضاوت می‌کند، انسان جاهل. جاهل کسی است که دانایی کمی دارد ، در زمان ورود به کنگره ۶۰ به صراحت به ما می‌گویند که شربت اوتی و کنگره ۶۰ را قضاوت نکنید. من خودم در بدو ورود به کنگره، آقای صادقی ایجنت شعبه بودند تا منو بغل کردند، قضاوت کردم و گفتم که به نظرم اینجا از من پول می‌خواهند.
تصورات منفی یک مصرف‌کننده این است که وقتی وارد کنگره ۶۰ می‌شود دیدگاهش چیز دیگری است، تمام فکرش این است که فقط مواد مصرفی را کنار بگذارد و برود. حالا یک نفر بعد از رهایی دیدگاهش تغییر می‌کند و ۵ سال یا ۱۰ سال یا ۲۰ سال در کنگره ۶۰ خدمت می‌کند. مسئله‌ای که کنگره ۶۰ را پایدار نگه می‌دارد این است که بحث مالی در کنگره نیست. اگر پول مبادله می‌شد در کنگره ۶۰، الآن کنگره‌ای وجود نداشت. اگر پول مبادله می‌شد و مرزبانان حقوق می‌گرفتند و خدمتگزاران حقوق می‌گرفتند، اگر دیده‌بان قرار بود مبلغی را دریافت کند، قطعاً پایه‌های کنگره ۶۰ سست می‌شد.


پول همان‌قدر که خوب است و انرژی دارد همان‌قدر هم مخرب است. زمانی که من مرزبان می‌شدم نگاه ۵۰۰ نفر به من عوض می‌شد و می‌گفتند آقای ایکس که دیده بانه چقدر می‌خواهد حقوق بگیرد و کلاً سیستم کنگره ۶۰ به هم می‌ریخت و این قضاوت از همین‌جا شروع می‌شد.
فطرت انسان بر اساس قضاوت است و به‌محض ورود به این دنیا، شروع می‌کنیم به قضاوت کردن. خداوند ما را اشرف مخلوقات خلق کرده و این اشرف مخلوقات شده برای ما مصیبت و حالا هر کاری می‌خواهیم انجام بدهیم باید برویم سر دوراهی و این خوبِ چون خداوند به ما اختیار داده است. مهم این است که راه فسق و فجور را از تقوی و تاریکی‌ها تشخیص بدهیم.


مهم این است که از راه درست بهره ببریم نه اینکه از مواد مخدر برای بالا بردن انرژی استفاده کنیم. از مواد مخدر برای مصارف پزشکی به‌عنوان دارو در سرتاسر دنیا استفاده می‌شود. مثال کاردی است که دست یک آدم نادان بدهند به دیگران آسیب می‌زند و دست یک دکتر جان بیماری را نجات می‌دهد. گرایش به مواد مخدر بستگی دارد که روز اول به شما چه لذتی بدهد تا بهانه برای مصرف پیدا کنید به‌عنوان‌مثال شخصی قند دارد و می‌خواهد با مصرف مواد قند را کنترل کند و یا راننده‌هایی که برای بیدار ماندن به مصرف مواد رو می‌آورند. ما در کنگره ۶۰ یاد گرفتیم دیگران را قضاوت نکنیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید سپاسگزارم.

ورود مسافر امین از لژیون نهم به سفر دوم


تایپ، ارسال عکس: واحد سایت نمایندگی شادآباد
لژیون خدمتگزار: لژیون سفر دومی‌ها
مرزبان کشیک: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .