English Version
English

اخبار لژیون ویلیام وایت - نمایندگی قشم

اخبار لژیون ویلیام وایت - نمایندگی قشم

دستور جلسه: «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟»

سخنان استاد:

سلام دوستان هورا هستم یک مسافر

دستور جلسه این هفته «حرمت کنگره» است. لازمه‌ی بقای هر سازمان و موسسه‌ای داشتن قوانین صحیح است. باید از جناب مهندس دژاکام قدردانی کنم که بسیار مدبرانه و با زیبایی، علاوه بر قوانین، متنی را در قالب حرمت کنگره ۶۰، قرار داده‌اند تا در سایه این حرمت‌ها بتوانیم به‌دوراز حاشیه، به امر درمان و پالایش خودمان مشغول باشیم.

کلمه حرمت از احترام می‌آید. در کنگره ادب، احترام و نظم بسیار اهمیت دارد . وقتی یک تازه‌وارد به جلسات کنگره می‌آید، با شنیدن متن حرمت در دو نوبت، این مسئله را به‌خوبی درک می‌کند که حرمت کنگره و احترام به دیگران از چه اهمیت بالایی برخوردار است.کنگره پس از ۲۷ سال خدمت صادقانه به انسان‌ها و به‌دوراز مسائل حاشیه‌ای، به دلیل این توانسته در این مسیر بماند که رعایت ادب و احترام بین اعضا و اجرای حرمت‌های کنگره بر همه واجب است.

در شروع این نوشتار گفته شده است، کنگره مکان مقدس و امنی است. تقدس آن ازاین‌جهت است که انسان‌ها با یک بیماری سخت که همان اعتیادشان است، وارد کنگره می‌شوند، و پس از طی مسیر سفر اول، به درمان می‌رسند.

در اینجا انسان‌ها از ظلمت به نور، از قهر به مهر و از ضدارزش‌ها به سمت ارزش‌ها حرکت می‌کنند و چون مسیر کنگره به عشق و محبت و خدمت به دیگر انسان‌ها می‌رسد، می‌گوییم کنگره مکان مقدسی است. امن بودن این مکان ازاین‌جهت است که هر شخص که خواهان رهایی و تغییر است، با هر شرایطی که به کنگره می‌آید، قضاوت و سرزنش نمی‌شوند و به سمت درمان و تعادل راهنمایی می‌شوند. با اجرای حرمت‌های کنگره امنیت این مکان حفظ می‌شود.

وقتی در آغاز مسیر، برای هر شخص حدومرزها به‌درستی مشخص و تعریف می‌شود، از درگیری بی‌مورد جلوگیری شده و همه به‌درستی در جایگاه خود حرکت می‌کنند. ما با رعایت‌نکردن حرمت‌های کنگره، ممکن است باعث دورشدن اشخاص از کنگره و ناتمام‌ماندن مسیر درمانشان بشویم. باید بدانیم درباره هرکدام از بندهای نوشتار حرمت کنگره، بسیار تفکر و همچنین تجربه شده است که برای حفظ و بقای این جریان درست، باید مجری و حافظ آنها باشیم.

دروغ گفتن همانند کلید صندوقچه‌ی ضدارزش‌هاست. در حرمت از ما خواسته شده که با دروغ گفتن راه ورود به ضدارزش‌ها را برای خود باز نکنیم، علیه شخصی سرزنش نکنیم و از گذشته و داستان‌های شخصی زندگی خودمان را برای دیگران بازگو نکنیم.اگر با کسی به مسئله‌ای برخورد کردیم، با رعایت ادب، احترام و محبت، به خود شخص این نقد را انتقال دهیم و با اشخاص دیگر بازگو نکنیم و به‌طورکلی از حاشیه‌ها به‌دور بمانیم تا بتوانیم در صراط مستقیم قدم برداریم و به آموزش و خدمت مشغول باشیم.

در کنگره پوشش ما ساده است و همه با الگوی سادگی به کنگره می‌آییم و هدف اصلی را که رسیدن به آسایش و آرامش است را، همیشه در نظر می‌گیریم.شخصی که به‌درستی حرکت کند و حرمت‌ها را حفظ نماید، پس از مدتی به حرمت خود، زندگی و سلامتی پی می‌برد و وقتی که متوجه این حرمت بشود، دیگر به خودش اجازه نمی‌دهد که به جسم خود که مهم‌ترین دارایی‌اش است با مصرف سیگار بی‌حرمتی کند.

شخص سیگاری با کشیدن سیگار در محیط، به دیگرانی که آنجا حضور دارند و حتی مکانی که در آن است هم بی‌حرمتی می‌کند. شرکت‌کردن در لژیون ویلیام وایت و آغاز سفر درمان سیگار، اولین قدم‌های بازگرداندن حرمت وجودی شخص است.انسان با نکشیدن سیگار در محیط خانه‌اش، حرمت‌خانه و امنیت آن را حفظ می‌کند. امیدوارم که همه با رعایت حرمت‌ها بتوانیم خدمتگزاران صادق و خوبی برای کنگره و زندگی خود باشیم.

گردآورنده: مسافر حانیه لژیون یکم - نمایندگی قشم
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .