English Version
English

انسان‌ها آینه یکدیگر

انسان‌ها آینه یکدیگر

آقای مهندس با پیامی که در ابتدای سی‌دی خوانده شد فرمودند: هر وقت نام الهی می‌آید من ناگزیر هستم توضیحی راجع‌به آن بدهم. سیستم خداوند بسیار حساب‌شده است و خداوند بر تمام سیستم نظارت دارد. نه آمدنمان دست خودمان است و نه رفتنمان. ما بر هیچ چیز خودمان تسلط نداریم.
زندگی ما بر مبنای سه چیز می‌گذرد: خواست، تقدیر و فرمان الهی‌. تقدیر نامه پیشین ماست؛ مثلاً ما یک کاری انجام داده‌ایم چه خوب و چه بد، تقاص آن را پس‌ می‌دهیم، اگر گندم بکاریم گندم و اگر جو بکاریم جو برداشت می‌کنیم. اگر در سیستم الهی درست رفتار کنیم راه خودش ما را هدایت خواهد کرد. عملکرد ما نشانه شخصیت ماست. در بالای سر ما آسمانی وجود دارد و بالای سر آسمان آسمان دیگری و این سیستم خیلی حساب‌شده است و تمام هستی کارش از روی نظم و عدالت پیش می‌رود و سیستم به ما درست زندگی کردن و رفتار درست درمقابل انسان‌ها را آموزش می‌دهد.
اگر رابطه ما با دیگران خوب باشد کسانی دیگر هم پیدا می شوند که با ما خوب رفتار کنند و همین‌طور برعکس این موضوع.
در شهر وجودی ما کلیه‌ها دارند کار می‌کنند ولی به ما مربوط نمی‌شود، قلب دارد می‌تپد ولی به ما ربطی ندارد، کبد دارد کار می‌کند اطلاعی از آن نداریم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، موی سر دارد رشد می‌کند و ما در جریان آن نیستیم و نمی‌توانیم در کار خدا دخالتی کنیم.
اگر به انسانی محبت می‌کنیم این شعور و معرفت انسانی ما را می‌رساند و او هم می‌خواهد دو برابر محبت کند. نیروهای منفی باید باشند، اگر شما نیروی منفی را حذف کنید، دیگر زندگی ادامه نخواهد داشت؛ این دو قطب باید باشند تا یک مسئله به وجود بیاید، ما نباید به مسئله  منفی فکر کنیم. ما با فکرکردن به مسئله منفی بیشتر آن را تقويت می‌کنیم و آن مسئله قوی و قوی‌تر می‌شود و این مسائل مانند سمی هستند که انسان را ناامید می‌کنند.
در کنگره خیلی از چیزها حقیقت است، ولی بیان آن درست نیست؛ چون ممکن است ایجاد مشکل شود و باعث ناراحتی دیگران شود. باید حرف را سنجیده زد که باعث ناراحتی دیگران نشود. هر چیز جایی دارد و هر نکته مکانی. ما باید به یاد خداوند و نیروهایی باشیم که از آن‌ها انرژی دریافت می‌کنیم و در عمل آن را به کار بریم و در آموزش‌گرفتن به چیزی فکر کنید که به ما قدرت می‌دهد.
موقعی که می‌خواهید بخوابید وقتی که خوابتان نمی‌برد به مسائل منفی فکر نکنید، به مسائل مثبت فکر کنید، روی خاطرات بد متمرکز نشوید. اگر به قرآن مراجعه کنید آن‌قدر مسائل  گوناگون وجود دارد که خدا می‌داند. هرچه علم پیشرفت کند انسان‌ها متفکرتر می‌شوند.
اگر ما مشکل کسی را حل نکردیم نباید انتظار داشته باشیم که کسی مشکل ما را حل کند. ما نباید در مورد کار‌های گذشته تأسف بخوریم که چرا فلان کار را انجام ندادم یا چرا این‌طور شد؛ چون این یک فرمان و یک تقدیر است. باید به کارها و اعمال خودمان نظر داشته باشیم، رفتار خودمان را تصفیه و پالایش کنیم؛ چون نتیجه‌اش به خود‌مان برمی‌گردد، چه خوب و چه‌ بد و نتیجه را به دیگران حواله نکنیم. ما همه آينه هم‌دیگر هستیم. از افکار منفی پرهیز کنیم و هیچ‌وقت ناامید نباشیم و همیشه به یاد خداوند باشیم و در کارها همیشه به خداوند توکل کنیم.

نویسنده: همسفر مهرانگیر رهجوی راهنما همسفر لیلا از لژیون دوم
ویراستار و ارسال مطلب: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر حلیمه از لژیون سوم
مرزبان خبری: همسفر نرجس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .