English Version
English

قضاوت، علم و آگاهی می خواهد.

قضاوت، علم و آگاهی می خواهد.

جلسه دوم از دوره بیستم و یکم کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی پاکدشت، با استادی راهنمای محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر یزدان و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» شنبه 9 تیر 1403 ساعت 16:30 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر.
خدا راشاکرم تا باری دیگر این جایگاه را تجربه کردم تا آموزش بگیرم.
دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت می‌باشد. قضاوت از قاضی می‌آید و به معنای قضاوت کردن و حکم دادن است و جهالت هم از جهل و ناآگاهی می‌آید. شاید برای خیلی‌ها سؤال باشد که این دستور جلسه چه ارتباطی با اعتیاد دارد؟! خب همه ما به کنگره می‌آییم تا درمان شویم و به تعادل و حال خوش برسیم. می‌خواهیم به یک آرامش و آسایشی برسیم اما قضاوت‌های بیهوده ما از سر جهل باعث می‌شود تابه‌حال خوش نرسیم. باعث می‌شود تا انرژی لازم را نتوانیم از کنگره بگیریم. ما در جهان‌بینی دو مثلث راداریم. 1- مثلث دانایی 2- مثلث جهالت. این دو مثلث رو به روی‌هم قرار می‌گیرند. مثلث جهات از ترس و ناامیدی و منیت تشکیل می‌گردد. کسانی که ندانسته چیزی را قضاوت می‌کنند در حال فرار کردن هست. چون نمی‌توانند حرف‌های خود را به کرسی بنشانند، درگیر قضاوت می‌شوند. یک تازه‌وارد چون با قوانین کنگره آشنایی ندارد دائماً در حال قضاوت چگونگی برگزاری جلسات هستند. قضاوت سه نوع دارد 1- درباره مردم 2- درباره خداوند 3- درباره خودمان. کسانی خودشان را قضاوت می‌کنند که میزان دانایی بالایی داشته باشند. علل قضاوت‌های بیهوده در جهل انسان است. قضاوت دانش و آگاهی می‌خواهد. قضاوت نکنیم تا مورد قضاوت قرار نگیریم.


سخنان راهنمای مسافر مجید:
قسمت دوم دستور جلسه تولد یک سال رهایی مسافر مجید است. مجید از همان ابتدای سفر خیلی فرمان‌بردار بود. مجید همیشه در نوشتن سی دی عالی عمل می‌کرد به‌طوری‌که حتی در سفر دوم سی، سی دی خود را نوشت و تحویل داد. جزء خدمتگزاران خوب کنگره هست. همین فرمان‌برداری و خدمتگزاری باعث حال خوب امروزش هست. این تولد را به مجید و خانواده محترم و تمامی خدمتگزاران کنگره تبریک می‌گویم. امیدوارم که امسال در آزمون راهنمایی قبول شود و به شال راهنمایی دست یابد.
از اینکه به حرف‌های من گوش کردید از همه شما ممنون و سپاسگزارم.
سخنان مسافر مجید:
سلام مجید هستم یک مسافر. خدای خودم را شاکرم که در کنگره هستم. من از طریق رادیو با کنگره آشنا شدم و پس از تماس تلفنی به کنگره آمدم. در دوران مصرف به لحاظ اخلاقی اصلاً وضع مناسبی نداشتم خدا را باری دیگر شکر می‌کنم تا با پیدا شدن کنگره در زندگی‌ام به درمان رسیدم. از هم‌سفر خود خیلی متشکرم که سال‌ها مصرف‌کنندگی من را تحمل کرد و حتی در کنگره پا به‌پای من آمد. از راهنمای قبلی و فعلی خودم کمال تشکر رادارم که بسیار برای من زحمت کشیدند.
سخنان همسفر مرضیه:
خدای خود را شاکرم که کنگره را در زندگی ما قرارداد تا به آرامش برسیم. از راهنمای خودم و راهنمای مسافرم صمیمانه قدردانی می‌کنم.

تایپ: مسافر پوریا لژیون 5

عکس و ارسال کننده: مسافر محمود لژیون 14

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .