English Version
English

قضاوت زمانی مشکل‌ساز می‌شود که در جهت ضد ارزش‌ها استفاده شود

قضاوت زمانی  مشکل‌ساز می‌شود که  در جهت ضد ارزش‌ها استفاده شود

نهمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ ویژه مسافران  وهمسفران با استادی راهنما مسافر رحمان ، نگهبانی مسافر عباس و دبیری مسافر حمیدرضا با دستور جلسه " قضاوت و جهالت  "شنبه 9 تیرماه۱۴۰۳  ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد


دستور جلسه در مورد قضاوت و جهالت می‌باشد. کنگره 60 در مبحث دانایی و شناخت، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و انسان ناگزیر است برای اینکه بتواند عمل سالم انجام دهد حتماً نیاز به معرفت دارد و همان‌طور که جناب آقای مهندس فرمودند معرفت، عدالت و عمل سالم، شاکله و اضلاع اصلی کنگره 60  می‌باشد، معرفت همان شناخت است و یکی از مشکلات انسان این است که شناخت و معرفت را آموزش ندیده؛ به همین دلیل برای اینکه بتوانیم عدالت را برقرار کنیم و یک عمل سالم انجام دهیم حتماً نیاز به شناخت داریم، به‌طورکلی فرآیند شناخت، یک بخش محوری در عملکرد فرد می‌باشد، در حال حاضر  با آموزش‌هایی که در کنگره داده می‌شود می‌توان گفت که کنگره  خصوصیات انسان، درزمینهٔ ارزش‌های منفی و مثبت و ... را با مثال توضیح داده و آموزش می‌دهد تا ما به آرامش و آسایش  برسیم، از زمان خلقت توسط قدرت مطلق ویژگی منحصربه‌فردی که به انسان داده شد و نقطه تمایز انسان با سایر مخلوقات، اختیار بود تا بتواند خوب و بد را انتخاب کند و تشخیص دهد،  انسان با انتخاب خود به تکامل و تعالی مدنظر می‌رسد. در اینجا متوجه این مطلب می‌شویم که انسان به‌صورت قاضی به وجود آمده است و باید قضاوت کند، چون هرلحظه از روز و شب، در همه مسائل  قضاوت می‌کند و مجبور است تا راه را از بی‌راهه تشخیص دهد و انتخاب کند.

قضاوت زمانی  مشکل‌ساز می‌شود که  در جهت ارزش‌های منفی استفاده شود. اغلب افرادی در مورد دیگران تجسس کرده و با اولین خطایی که از شخص مقابل می‌بینند او را مورد قضاوت قرار می‌دهند؛ درحالی‌که شاید خود نیز همان مشکل را نیز داشته باشند و این فقط به قضاوت  هم ختم نمی‌شود و در ادامه به غیبت کردن و تجسس درمسایل شخصی وزندگی دیگران می‌پردازد و این‌یکی از کاره‌های ضد ارزشی و ناهنجار در کنگره محسوب می‌شود و درنهایت از مسیر صراط مستقیم خارج‌شده و گرفتار مصائب و بیماری‌های لاعلاج می‌شود.

 

تایپ: مسافر فرهاد (لژیون ششم)

ویرایش: مسافر امیر (خدمتگزار سایت)

عکس: مرزبان خبری مسافر علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .