English Version
English

تغییر بدون افزایش دانایی، ناپایدار است

تغییر بدون افزایش دانایی، ناپایدار است

حرمت در کنگرۀ ۶۰ از واژۀ حریم می‌آید. همۀ موجودات هستی حریم خاص خود را دارند. در کنگرۀ ۶۰ تمام نوشتارها یک‌بار خوانده می‌شوند، اما حرمت دومرتبه خوانده می‌شود؛ بدین ترتیب حرمت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوشتار شامل دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش‌کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن و... است. ما به کنگرۀ ۶۰ می‌آییم تا به درمان و آرامش برسیم و آموزش بگیریم؛ بنابراین بایستی خط‌قرمزها و قوانین را رعایت کنیم.

در ادامه نظر شما را به خواندن مصاحبه‌ای زیبا، دلنشین و سراسر آموزش با همسفر رقیه از لژیون چهاردهم جلب می‌کنیم.
ایشان با آنتی ایکس مصرفی هروئین مسافرشان وارد کنگرۀ ۶۰ شدند. به مدت ۱۳ ماه با متد DST و شربت OT، به راهنمایی خانم زهرا و آقا موسی سفر کردند. رشتۀ ورزشی ایشان تنیس‌روی‌میز است و اکنون ۱ سال و ۷ ماه است که آزاد و رها هستند.

چگونه با کنگرۀ ۶۰ آشنا شدید؟
با معرفی خانم زینت با کنگرۀ ۶۰ آشنا شدم. با حس و حالی خراب وارد کنگره شدم. ابتدا از آموزش‌ها چیزی متوجه نمی‌شدم و تنها صدای درونی ذهن خودم را می‌شنیدم تا اینکه کم‌کم آرام شدم و حالم خوب شد. پس از شروع سفر تلاش می‌کردم تا حال دلم خوب شود.

چه جایگاه‌های خدمتی را در کنگره تجربه کرده‌اید و چه جایگاه‌هایی را دوست دارید که تجربه کنید؟
جایگاه سرداری، استاد جلسۀ سردار و استادی کارگاه آموزشی همسفران را تجربه کرده‌ام. از خداوند سپاسگزارم که اجازۀ خدمت‌کردن را به من داد. خیلی دوست دارم که جایگاه نگهبان جلسه، مرزبانی و پهلوانی را تجربه کنم.

تأثیر رعایت حرمت در سفر اول چیست؟
یک سفر اولی باید تمام قوانین و حرمت‌های کنگرۀ ۶۰ را رعایت کند تا بتواند سفری آسان، شیرین و باکیفیت را تجربه کند و سفرش را با موفقیت به اتمام برساند. شخصی که حرمت‌ها و قوانین را رعایت نکند، به نتیجه‌ای نمی‌رسد و مدام از سختی سفر غر می‌زند. هر راه و مسیری سختی‌های خودش را دارد، اما آن سختی‌ها با رعایت اصول و قوانین و مهم‌تر از آن پذیرش آن‌ها، برایش آسان‌تر می‌شوند و فرد می‌تواند از مسیر و سفر لذت ببرد. به طور مثال زمانی که می‌خواهیم به مسافرت برویم، می‌دانیم چه چیزهایی را لازم داریم که با خود ببریم. فرض کنید به‌جای بردن لباس و خوراکی، همراه خود چیزهایی را ببریم که لازم نیستند یا در جاده با سرعت غیرمجاز رانندگی کنیم که قطعاً تصادف می‌کنیم. پس باید در زندگی نیز قوانین را رعایت کنیم، زیرا قوانین برای سلامتی، آرامش و آسایش ما ایجاد شده‌اند.

از مهم‌ترین نیروهای منفی در سفر دوم بگویید.
بایستی نیروهای منفی را در سفر اول شناخت تا در سفر دوم هنگام برخورد با آن‌ها بتوان مهار و کنترلشان کرد. هرگونه تغییری بدون افزایش دانایی در درون ناپایدار و بی‌فایده است. قضاوت، قیاس، منیت و تکبر از جمله نیروهای منفی ای هستند که به‌مراتب در سفر دوم بیشتر درگیری ایجاد می‌کنند.

در مورد دستور جلسۀ این هفته، «قضاوت و جهالت» برایمان توضیح دهید.
قضاوت به معنی حکم‌کردن و جهالت به معنی نداشتن آگاهی و دانایی است؛ اگر این دو کنار یکدیگر قرار گیرند مشخص می‌شود که قضاوت ما از روی جهالت است، باید بیشتر آموزش بگیریم، به دنبال آموزش گرفتن برویم، دانایی و آگاهی خودمان را بالا ببریم و از قضاوت‌کردن دوری کنیم.

در خودتان چه تغییراتی نسبت به قبل از ورودتان به کنگره احساس می‌کنید؟
پیش از ورود به کنگره دانایی من بسیار کم بود، فکر می‌کردم که من مشکلی ندارم، بلکه این اطرافیان من هستند که مشکل دارند و باید خودشان را اصلاح کنند. برای منافع شخصی خودم دروغ می‌گفتم، قضاوت می‌کردم و خیلی کارهای دیگر، اما آموزش‌های کنگره به من یاد داد که اصلاح‌کردن را از خودم شروع کنم، تلاش کنم، آموزش ببینم و کاربردی کنم تا همه چیز تغییر کند. خدا را هزاران مرتبه برای وجود کنگرۀ ۶۰ شکر می‌کنم. اینجا علم و هنر زندگی‌کردن را می‌آموزند و این علم حیاتی است.

قضاوت و جهالت چه ارتباطی به هم دارد؟
انسان هرچه نادان‌تر و جاهل‌تر باشد، بیشتر قضاوت می‌کند. متأسفانه اکثر انسان‌ها در عرض چند ثانیه از روی ظاهر، لباس شخص و صحبت‌کردن شخص او را قضاوت می‌کنند و تشخیص می‌دهند که او چگونه آدمی است، اما این از روی جهل آنهاست.

جهل و نادانی باعث انجام چه ضد ارزش‌های دیگری می‌شوند؟
تا زمانی که انسان جاهل و نادان باشد، هر عمل زشت، ناپسند و ضد ارزشی از او سر می‌زند. جهل و نادانی منشأ بسیاری از گرفتاری‌های انسان هستند که اگر درمان نشود، روند زندگی مادی و معنوی انسان را دچار اختلال می‌کنند و حتی انسان را در مسیر تباهی و ظلمات قرار می‌دهد. اگر انسان دانایی خود را بالا ببرد، به‌خوبی می‌داند که انجام ضدارزش و حرکت به سمت تاریکی چه تبعات و مضراتی را به دنبال خواهد داشت.

قضاوت مخصوص چه کسی است؟
قضاوت، فقط و فقط مخصوص خداوند است؛ او قاضی تمام جهانیان است، هیچ‌چیز بر او پوشیده نیست، از همه چیز آگاه است، هیچ‌چیزی بر علم او چیره نیست و نمی‌تواند چیرگی یابد. بعد از خداوند، قضاوت مخصوص قاضی است که باتوجه‌به علمی که کسب کرده و مدارک موجود، قضاوت می‌کند و حکم صادر می‌کند.

حستان را راجع به کلمات زیر بیان کنید.
خانم شانی: مظهر عشق و هنر.
وادی اول: خان اول هر مسیری.
راهنما: عشق و محبت را هدیه می‌دهد.

کدام وادی‌ها در زندگی‌تان تأثیر بسزایی داشته است؟
وادی نهم؛ این وادی به من یاد که در مراحل سخت زندگی، نقطه تحمل خودم را بالا ببرم.

کلام آخر...
در آخر از آقای مهندس و خانوادۀ محترمشان بسیار سپاسگزارم، برایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. از مرزبان‌ها و اینجت محترم سپاسگزارم. از راهنمای سفر اولم، خانم زهرا ایمانی خیلی‌خیلی ممنونم، ان‌شاءالله هر کجا که هستند، حال دلشان خوب باشد. از راهنمای سفر دومم، خانم زهرا ملاحسینی بسیار سپاسگزارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. از خانم زینت عزیزم خیلی ممنونم که کنگره را به من معرفی کردند، ان‌شاءالله همیشه خوش بدرخشند. در آخر خداوند بزرگ را شکر برای اینکه به من اجازۀ ورود به کنگرۀ ۶۰ را داد.

مصاحبه با همسفر رقیه، راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)
عکاس: همسفر سعیده (مرزبان خبری)
تهیه، تنظیم و ویرایش: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون چهارم)
ارسال: همسفر مطهره، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .