English Version
English

رعایت حرمت ها به رشد ما کمک می کند

رعایت حرمت ها به رشد ما کمک می کند

پنجمین جلسه از دوره بیست و ششم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی عطار نیشابوری در روزهای پنجشنبه با استادی: مسافر مهران، نگهبانی: مسافر حسن، دبیری: مسافر علی و دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه مالی و کاری ممنوع است؟» در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۷ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.


خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان مهران هستم یک مسافر، خیلی خوشحالم که خداوند متعال توفیق داد یک‌بار دیگر این جایگاه را تجربه کنم و از شما دوستان آموزش بگیرم. دستور جلسه این هفته حرمت در کنگره ۶۰ است و ما اگر بخواهیم بفهمیم که حرمت چه هست و چه‌کاری دارد برای ما انجام می‌دهد؟ باید بگوییم که کنگره ۶۰ یک انجیوی هست که در سطح کشور و در سطح جهانی نمونه است یعنی یک انجیو و یک سازمان مردم‌نهاد است که واقعاً توانسته است خودش را در سطح جهانی مطرح کند، چرا توانسته است تا این حد پیشرفت کند؟ علم کنگره و ضلع مالی آن و نیروی انسانی هم بوده است اما تمامی این‌ها روی یک‌پایه و یک فونداسیونی جلو رفته است به نام «حرمت در کنگره ۶۰» و جناب آقای مهندس همیشه می‌گویند که ما اگر این حرمت را در کنگره نمی‌داشتیم، نمی‌توانستیم این‌قدر شعاع اضافه کنیم و نمی‌توانستیم تا این حد کنگره ۶۰ را رشد بدهیم و حرمت در کنگره ۶۰ اگر نبود الآن بیش از ۱۲۰ شعبه در سطح کشور وجود نداشت و اگر حرمت نبود آن‌قدر ما در کنار هم و در آرامش نمی‌توانستیم آموزش بگیریم و نمی‌توانستیم خدمت کنیم و شعبه به آن اضافه شود.


یک روز در همین شهر نیشابور بود که در پارک شروع شد در سال ۱۳۹۴ ولی الآن خدا را شکر ۳ شعبه و به‌زودی شعبه ۴ هم افتتاح می‌شود و این برای کسانی بود که حرمت‌ها را در کنگره ۶۰ رعایت کردند و توانستند به‌قدری خوب و استوار حرکت کنند که بتوانند شعاع اضافه کنند و من این سؤال را از خودم می‌پرسم که چرا اصلاً حرمت نوشته شد؟! پس به این دلیل نوشته شد که این حرمت‌ها انجام بشود و یک مواقعی است که ما حرمت‌ها راداریم ولی من حرمت را انجام نمی‌دهم و یک مواقعی است که حرمت و قانونی است ولی تفسیر من از آن چیزی که باید باشد، نیست و تفسیر من با تفسیر جناب آقای مهندس و تفسیر دیده‌بانان یا تفسیر کنگره ۶۰ فرق می‌کند و یک مواقعی است که حرمت اصلاً باب میل و دلخواه من نیست و من با خودم می‌گویم که اصلاً چرا این قانون را گذاشته‌اند؟ و چرا می‌گویند که رابطه پولی و مالی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ و یک موقع است که شما یک کاری را انجام می‌دهی و از یک چراغ‌قرمز رد می‌شوی و جریمه آن‌هم برای خودت می‌آید ولی ممکن است تو از آن چراغ‌قرمز رد بشوی و بعد تصادف کنی و یک خانواده را یتیم کنی و یا خیلی اتفاق‌های دیگر بیفتد و آنجا تو یک چراغ‌قرمز ساده را رد نکرده‌ای و بعضی مواقع یک سری آسیب‌هایی است که من اگر انجام بدهم فقط به خودم آسیب رسانده‌ام مثلاً زمانی که مواد مخدر مصرف می‌کردم فقط به خودم آسیب می‌زدم ولی زمانی که من مواد مخدری مثل شیشه مصرف می‌کردم و توهم می‌زدم به اطرافیانم آسیب می‌زدم، در آنجا دیگر فقط به خودم آسیب نمی‌زدم.


حرمت در کنگره ۶۰ اگر رعایت بشود، نفع آن را همه می‌برند و مخصوصاً ما سفر دومی‌ها یا منی که ایجنت هستم یا راهنما یا مرزبان ما خیلی باید بیشتر پایبند حرمت و قوانین باشیم چون یک سفر اولی دارد از ما الگو می‌گیرد. یک سری حرمت‌ها است که گفتم نوشته‌شده است و شما می‌دانید که دو بار در اول و آخر هر جلسه توسط راهنما خوانده می‌شود ولی یک سری حرمت‌ها است که نوشته‌شده نیست یعنی چه؟! یعنی اینکه مثلاً به ما می‌گویند: که پیراهن سفید بپوشید و شما می‌توانید یک پیراهن سفید آستین‌دار و یقه بلند بپوشید و شما می‌آیید و یک پیراهن سفید مایل به کرم می‌پوشید و یا یک تی‌شرت می‌پوشید و جناب آقای مهندس دوباره می‌گوید که نباید این نوع پیراهن‌ها پوشیده شود و امثال این‌ها درجایی نوشته‌نشده است ولی ما یک سری هنجارها و یک سری بایدونبایدها داریم که باید رعایت شود و اگر قرار باشد که آن کتاب قوانین را بیایند و موبه‌مو بنویسند خیلی بیشتر از این‌ها می‌شود ولی یک سری کلیات در اینجا نوشته‌شده است و ما اگر حرمت‌ و قوانین را رعایت نکنیم داریم رسماً وجهه کنگره را خراب می‌کنیم و آن را زیر سؤال می‌بریم و به‌عنوان‌مثال ما ۳ تا شعبه داریم در پارک و داریم ورزش می‌کنیم خوب در پارک این حرمت و قوانین برای ما خیلی لازم و واجب‌تر است و باید بیشتر به آن توجه کنیم و اجرا شود و در پارک ما باید خیلی بیشتر به رفتار و کردار خودمان دقت کنیم.

در ادامه جلسه گل رهایی از بند اعتیاد مسافرین نمایندگی عطار برگزار شد


تایپ و نگارش: مسافر احسان لژیون هشتم
عکاس: مسافر محسن لژیون دهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .