English Version
English

قضاوت درست‌کار قدرت مطلق می‌باشد

قضاوت درست‌کار قدرت مطلق می‌باشد

جلسه دوازدهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران نمایندگی شهرری به استادی راهنما همسفر عفت با دستور جلسه‌ "قضاوت و جهالت" روز شنبه 9 تیرماه ١۴٠٣ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
دستور جلسه قضاوت و جهالت می‌باشد که اگر خوب به این‌ کلمات توجه کنیم دیگر نیاز به توضیح اضافی نمی‌ماند؛ اما برای نهادینه شدن آن در وجود خودم مطالبی را شرح‌ می‌دهم. ما می‌دانیم وقتی انسان به دنیا قدم‌ گذاشت خداوند دو مسیر را در پیش روی او قرارداد که می‌تواند در مورد انتخاب کردن یکی از راه‌ها شروع به قضاوت کند و با دلایلی که بر اساس میزان علم و آگاهی خودش است یکی از راه‌ها را انتخاب نماید؛ پس انسان برای انتخاب راه و مدیر زندگی خودش می‌تواند قضاوت داشته باشد که بازهم‌ نیاز به آگاهی است و خداوند قدرت قضاوت کردن را با دادن اختیار برای انسان در نظر گرفت. در اینجا می‌گوید انسان باید فقط و فقط دوربین را روی خودش بچرخاند و از کارها و اعمال خودش فیلم بگیرد و آن‌ها را قضاوت کند.

انسان برای ادامه زندگی نیاز به قضاوت خودش به‌صورت لحظه‌ای و روزانه دارد؛ اما آیا می‌تواند دیگران را قضاوت کند؟ خیر؛ چون قضاوت درست کار قدرت مطلق می‌باشد؛ اما در جهان خاکی افرادی هستند که سال‌ها درس قضاوت را خوانده‌اند و مراحل سختی را پشت سر گذاشته‌اند تا بتوانند برای حل اختلاف و باز کردن گره مشکلات انسان‌ها قضاوت کنند؛ ولی با تمام آموزش‌های خودشان و با داشتن هیئت‌منصفه در دادگاه‌ها بسیار پیش‌آمده که حکم غلط و اشتباه را صادر کرده‌اند و به فردی که حکم در موردش صادرشده اجازه تجدیدنظر می‌دهند تا حکم صادره شده دارای کمترین نقص باشد. آن موقع من انسان با داشتن حداقل آگاهی و اطلاعات ناقص شروع می‌کنم دیگران را قضاوت کردن به‌طوری‌که فرد از قضاوت من آگاهی ندارد و مورد ستم من قرار می‌گیرد. قضاوتی که از روی عدم آگاهی باشد جهالت است که هم در من و هم دیگران تخریب ایجاد می‌کند. باید بدانیم ما در این دنیا  برای رشد و تعالی خودمان زندگی می‌کنیم نه داوری کردن دیگران، ما نباید در امور شخصی دیگران وارد شویم و آن‌ها را قضاوت کنیم که این کار جاهلان است و ریشه در جهالت من انسان دارد.

نویسنده: راهنما همسفر عفت (لژیون چهاردهم)
ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر لیلا
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .