English Version
English

اندازه را نگه‌دار که اندازه نکوست

اندازه را نگه‌دار که اندازه نکوست

سومین جلسه از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی جهان‌بین شهرکرد؛ به استادی مرزبان محترم مسافر رضا، نگهبانی همسفر حیدر و دبیری مسافر شهرام، با دستور جلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" پنجشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ١۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر؛ 

خداوند را شاکر و سپاسگزارم از این فرصتی که در اختیار من قرار گرفت تا بتوانم در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. 

دستور جلسه در مورد رعایت حرمت کنگره و نداشتن روابط مالی کاری و خانوادگی با یکدیگر است. کلمه‌ی حرمت از حَریم می‌آید و حریم منطقه‌ای است که ورود غیر و نامحرم به آن ممنوع است و برای ورود نیاز به مجوز داریم و باید بعد از ورود یک سری مسائل را رعایت کنیم.

هر شخصی برای خودش حریم و حرمتی دارد که دیگران باید به این حریم و حرمت‌ها احترام بگذارند. ما باید حرمت یک بزرگتر، حرمت سفره‌ی غذا، حرمت همسایه و نیز حرمت کنگره را رعایت کنیم تا مورد احترام دیگران واقع شویم. شخصی که بتواند حرمت‌ها را رعایت کند می‌تواند مسائل و مشکلات زندگی خودش را حل کند.

«اندازه را نگه دار که اندازه نکوست.» خون تا زمانی که در رگ‌ها جریان دارد حیات بخش است ولی زمانی که از بدن خارج شد مسئله‌ی شرعی دارد و باید آن را پاک کرد.

در کنگره یک سری مسائل وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم و رعایت آنها کار سخت و دشواری نیست. حرمت‌های کنگره به ما می‌گویند که دروغ گفتن، سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن و بحث سیاسی نمودن از کارهای ضد ارزشی است. باید بدانیم که این‌ها فقط مختص به کنگره نمی‌باشند و باید در بیرون از کنگره هم آن‌ها را رعایت کنیم، مثلا در پارک در خانواده و یا در محل کار.

یکی دیگر از بندهای حرمت در کنگره این است که اعضا حق ندارند بدون اطلاع و هماهنگی هر گونه پولی دریافت و یا پرداخت کنند. تجربه خود من در سال ۹۷ به یک نفر از دوستان داخل لژیون با اجازه راهنما مبلغی را به عنوان قرض دادم که قرار بود فردای آن روز آن را پس دهد و این کار را انجام نداد و این یک کدورت بین ما به وجود آورد و ما مرتب به فکر تخریب یکدیگر بودیم و آنقدر این حس و حال بد بین ما ادامه داشت که آن شخص از کنگره رفت و دیگر نیامد. شاید اگر حرمت‌ها را رعایت کرده بودیم این اتفاق نمی افتاد. پس اینکه جناب مهندس می فرمایند: نباید رابطه‌ی مالی و کاری داشته باشیم به خاطر این قبیل مشکلات است.

خیلی از مسائل زود اتفاق می افتد بدون اینکه حتی فکرش را کرده باشیم. نباید با دیگران رابطه برقرار کنیم و یا بخواهیم دیگران را مشاوره و راهنمایی کنیم، شاید همین راهنمایی و مشاوره ما باعث شود که یک نفر از کنگره برود.

به جایگاه‌های خدمتی مثل نگهبان نظم احترام بگذاریم. به افراد شال دار مثل راهنما، مرزبان، ایجنت و... احترام بگذاریم. قوانین را رعایت کنیم. هنگامی که نگهبان ۱۴ ثانیه سکوت می دهد رعایت کنیم. در هنگام قرائت پیام سفر اول و یا سفر دوم در جای خود بنشینیم و خوب توجه کنیم. اگر این کارهای کوچک را رعایت کنیم مسلماً حرمت‌ها را رعایت کرده‌ایم.

از اینکه به صحبت های من گوش دادید از همه شما متشکرم.

نگارنده: مسافر مسعود لژیون ۷

ویراستار: مسافر بهزاد لژیون ۷

عکاس: مسافر مسعود لژیون ۷

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد مسافران/همسفران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .