English Version
English

گروه خانواده - قضاوت باعث تخریب خودمان می‌شود

گروه خانواده - قضاوت باعث تخریب خودمان می‌شود

جلسه یازدهم از دوره اول کارگاه های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی قوچان با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» با استادی همسفر طاهره در روز شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم از اینکه این فرصت به من داده شد تا در این جایگاه خدمت کنم وآموزش بگیرم. دستور جلسه امروز «قضاوت و جهالت» است. در کنگره وقتی جلسه شروع می‌شود ۱۴ ثانیه سکوت می‌کنیم و از جهل و نادانی خود به خداوند پناه می بریم. انسان همیشه بر سر دو راهی قرار می‌گیرد و با اختیار خود راه خویش را انتخاب می‌کند و در هر جایگاهی که باشد در حال قضاوت می‌باشد. کسانی که دائما در مورد دیگران قضاوت می‌کنند در زندگی شخصی هدف و برنامه مشخصی ندارند.

قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنای ندانستن است و رابطه مستقیمی با هم دارند. هرچه سطح دانایی بالا باشد، قضاوت راجع به دیگران پایین می‌آید. زمانی که در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم انرژی خودمان را از دست می‌دهیم و این باعث تخریب خودمان می‌شود و باعث به هم خوردن آرامش و آسایش ما می‌شود و این‌ها به خاطر نادانی و ناآگاهی اتفاق می‌افتد.

قضاوت زمانی اتفاق می‌افتد که من در مورد آن موضوع یا شخص آگاهی ندارم و از ظاهر آنها قضاوت می‌کنم، مثلا شخصی در لژیون ناراحت هست و من بدون اینکه از ناراحتی آن شخص خبر داشته باشم مورد قضاوت قرار می‌دهم و باعث ناراحتی شخص می‌شوم و با این کار باعث می‌شوم آرامش او از بین برود و با این کارم باعث می‌شوم در ادامه سفرش مشکلی پیش بیاید.

زمانی که من از روش قضاوت برای نقض افراد استفاده می‌کنم دور خود نیروهای تخریبی را دعوت می‌کنم که قدرت تشخیص را از من می‌گیرد. کاری که نیروهای بازدارنده و شیطان انجام می‌دهد دعوت است. پس من باید سعی کنم قضاوت نکنم تا مورد قضاوت دیگران قرار نگیرم.

ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .