English Version
English

آسایش و آرامش در گرو حفظ حرمت کنگره است

آسایش و آرامش در گرو حفظ حرمت کنگره است

جلسه هفتم از دوره شانزدهم از کارگاه‌های آموزشی، عمومی، کنگره‌۶۰، نمایندگی قیدار، با استادی مسافر امیر هوشنگ، با نگهبانی مسافر حسن و با دبیری مسافر محمد، با دستور جلسه" حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" در روز پنج‌شنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان امیر هوشنگ هستم یک مسافر، از ایجنت، نگهبان و لژیون مرزبانی تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. قبل از هر چیز دریافت شال ایجنتی را خدمت خانم شیوا تبریک می‌گویم و خدمت خانم معصومه برای پایان دوره ایجنتی تبریک می‌گویم. 

اما در مورد دستور جلسه این جلسه دو بخش دارد که بخش اول" حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" و بخش دوم دستور جلسه ما جشن اولین سال رهایی مرزبانان محترم مسافر سعید و مسافر ناصر است. 

اما در مورد حرمت کنگره باید بگویم، حرمت یعنی حریم، یعنی مرز یا به نوعی خط قرمز است که از نظر من با قوانین فرق دارد چون قوانین نوشته شده است و جرم آن مشخص است که اگر کسی این جرم را مرتکب شود باید جریمه آن را هم متحمل شود. 

اما حرمت در کنگره بالاتر از قوانین قرار دارد، چون هم از کلمه باید استفاده شده است و در هر جلسه هم از ابتدا و هم در آخر جلسه قرائت می‌شود. 

کسانی که حرمت کنگره را رعایت می‌کنند، این بخاطر کنگره نیست و اگر بخواهم با مثال توضیح دهم، کسی که حریم رودخانه یا حریم برق فشار قوی را رعایت می‌کند، خود شخص در امان است، در آسایش است و به مشکلی برخورد نمی‌کند.

کسی که حرمت را رعایت نمی‌کند این از جهالت شخص است چون از غرور و منیت سرچشمه می‌گیرد که جزء اضلاع جهالت است. یکی در حریم رودخانه‌ای خانه می‌سازد، چون چند سالی سیل جریان نداشته است، احساس زرنگی می‌کند و از کار خود هم راضی است ولی وای به روزی که سیلاب طغیان کند که در این صورت خسارت زیادی هم خواهد دید. 

در کنگره هم حریم و حرمتی هست، دروغ گفتن، کلمات ناشایست بیان کردن، لباس نامناسب پوشیدن، از لوازم شخصی خود مراقبت نکردن، هر کدام از این‌ها را اگر انجام ندهیم، در آینده ضرر آن را خودمان خواهیم دید. 

کنگره آسیبی نخواهد رسید و ضرر و زیان آن به خودمان برمیگردد، اگر سفر اولی هستیم و حریم و حرمت کنگره را رعایت نکنیم دود آن بر چشم خودمان خواهد رفت و در سفر دوم باید بیشتر حواسمان باشد چون در سفر دوم این غرور، منیت و جهالت سراغ‌مان خواهد آمد، در این زمان اگر حرمت کنگره را رعایت کنیم، در آسایش و آرامش خواهیم بود و به مشکل برخورد نخواهیم کرد و با خیال راحت می‌توان سفر کرد و به تعادل رسید. 

اما در مورد بخش دوم دستور جلسه باید بگویم، مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. سعید و ناصر همزمان وارد کنگره شدند و با حال خراب وارد لژیون شدند و همیشه تسلیم بودند، در حرمت کنگره، در قوانین کنگره و بخاطر این تسلیم بودن بود که در مسیر کنگره موفق بودند و هم در سفر اول و هم در سفر دوم خدمت‌گذار بودند. این تولدها را قبل از هر چیز به بنیان کنگره تبریک می‌گویم، خدمت خانواده هایشان، به خودشان، به همسفران‌شان و راهنمای همسفرشان تبریک می‌گویم و در نهایت به خودم تبریک می‌گویم به جهت داشتن چنین رهجوهایی ....

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید، از همه شما ممنون و متشکرم.

 

تایپ، درج و ارسال: مرزبان خبری 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .