English Version
English

ناامیدی، زهری مهلک و کشنده

ناامیدی، زهری مهلک و کشنده

در سی‌دی آهن ابتدا به این مطلب اشاره می‌شود که در این برهه از زمان هر آن‌کس که خداوند را پذیرفته باشد امل و بی‌فرهنگ است و هر که نپذیرفته باشد بافرهنگ، باسواد و متجدد است.

شناخت ما انسان‌ها از خداوند بسیار سطحی و ناچیز است و نمی‌توان با این شناخت ناکافی در مورد خداوند صحبت کرد؛ جهان آفرینش و خداوند اصلاً سطحی نیست و این نشانه درک پایین ما از ذات خداوند است؛ در قرآن و در سوره توحید به برخی از صفات خداوند اشاره‌شده ازجمله اینکه نزاییده و زاییده نشده است و با صفات خداوند است که می‌توان کمی او را شناخت. سیستم خداوند بسیار دقیق، منظم و حساب‌شده است و بسیار ریزبینانه، طراحی و آفریده‌شده است؛ پیامبران هم برای بهبود زندگی و به جهت انتقال مطالب در نظر گرفته‌شده‌اند.

در قرآن و در سوره حدید (آهن) آمده: «همانا ما بر شما آهن را فرود آوردیم که در آن آسیب زیادی وجود دارد (مثل شمشیر و گرز و سایر ادوات جنگی که از آهن ساخته می‌شده) ولی سودهای بسیاری دارد» و این آهن درجایی تولیدشده که نه زمین است و نه خورشید؛ مرکز ستارگانی که تولیدکننده آهن هستند باید ۵۰۰ میلیون درجه حرارت داشته باشند و آهن از جای دیگر به‌وسیله شهاب‌سنگ‌ها به زمین منتقل‌شده و فرود آمده‌ است.

وقتی راجع به سیستم الهی صحبت می‌شود سیستمی است که بر ما تسلط دارد و واقف است ولی ما انسان‌ها حتی در جریان سیستم جسم خود هم نیستیم و فقط ساکن آن هستیم. در مطالب الهی همیشه خرافات و سوءاستفاده‌هایی وارد می‌شود؛ نیروی منفی باید وجود داشته باشد و جزء خلقت است. هیچ‌کدام از ما تعصبی روی هیچ‌یک از مسائل و آیتم‌های گذشته نداریم ‌چراکه این‌ها قطعاً فرمان الهی و یا تقدیر است.

زندگی ما انسان‌ها بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی است. نباید از بد و خوب بودن‌ها ترسید؛ چراکه قطعاً پشت پرده هر بدی رازی پنهان وجود دارد. بایستی روی اعمال و کارهایمان نظری بیندازیم و کلاهمان را قاضی کنیم. ما همه حریم داریم، نگه‌داشتن حرمت این حریم با خود ماست و رفتار ما تعیین می‌کند که دیگران با ما چگونه رفتار کنند مثل وقتی‌که من در سفر اول شکست می‌خورم و می‌گویم مقصر راهنمایم بوده درحالی‌که این‌طور نیست. در بین اعضای کنگره ۶۰ کسبه‌ای هستند که به‌واسطه آموختن جهان‌بینی متوجه شدند وعده خداوند دروغ نیست و همین امر مسبب بهبود شرایط آن‌ها شد چراکه آموختند در صراط مستقیم حرکت کنند.

گاهی هر حقیقتی را نباید بیان کرد و باید سنجید که آیا قابل‌گفتن است یا خیر؟ آیا بازگو کردن آن، مشکل و بحران ایجاد می‌کند یا خیر؛ باید شرایط را در نظر گرفت؛ آیا بیان آن حقیقت اعتقادات مردم را به هم نمی‌ریزد؟ تشنج به وجود نمی‌آورد؟ پس باید قبل از بیان کردن حتماً تفکر کرد. تعصب کور است و انسان نباید راجع به هیچ‌چیزی تعصب داشته باشد حتی گفته‌های خویش. در مورد قطب‌های منفی نباید فکر کرد چون مانند سایه‌هایی هستند که با فکر کردن به آن‌ها تقویت می‌شوند؛ باید از آن‌ها گذشت؛ باید به مسائل امیدوارانه نگاه کرد چراکه ناامیدی، زهری است مهلک و کشنده که برای مقابله باید آن را نادیده گرفت و امیدواری را تقویت نمود. در زمان خواب روی خاطرات بد و مسائل منفی متمرکز نشویم و به نکات و خاطرات خوب و مثبت فکر کنیم؛ با فکر نکردن به مسائل منفی آن‌ها را ضعیف و کوچک می‌کنیم.
 

خلاصه سی‌دی: آهن
نویسنده: راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
عکاس: همسفر لیلا مرزبان خبری
تصویرگر: همسفر مائده رهجوی راهنما همسفر رؤیا (لژیون هشتم)
رابط خبری: همسفر آسیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
ویراستار: همسفر سهیلا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هفدهم)
ارسال: همسفر مینا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .