English Version
English

سیستم الهی دارای نظم و نظام خاصی است

سیستم الهی دارای نظم و نظام خاصی است

سلام دوستان نرگس هستم همسفر 

سی‌دی آهن در مورد رازهای نهان است، ما بابت هیچ یک از وقایع گذشته تعصبی نداریم، زیرا هر موضوع به جای خود هم فرمان و هم تقدیر است، ما نباید از هیچ موضوعی بترسیم یا هراس داشته باشیم، زیرا تقدیر یا فرمان الهی است؛ با خوب و بد بودن آنها نباید کاری داشته باشیم، چون به نظر ما بد است، اما آن پرده‌ای از رازهای نهان را باز می‌نماید.

در مورد خداشناسی و ذات خداوند اکثراً ما انسان‌ها چیزی را درک نکرده‌ایم، چون جهان آفرینش سطحی نیست، خیلی بزرگ است. سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی و حساب شده‌ای است که دارای نظم و نظام خاصی است. از صفات خداوند خبر داریم ولی از ذات خداوند اطلاعی نداریم، نه زاده شده است نه می‌زاید و نه نیازمند است، نمی‌توانیم این را مجسم کنیم.

در سوره حدید گفته شده است، ما آهن را برای شما فرستادیم که برای انسان‌ها هم آسیب سخت و هم خیلی سود دارد.‌ زمین قادر به تولید کردن آهن نبود، چون جایی که آهن تولید می‌شود، دما باید ۵۰۰ میلیون درجه سانتیگراد باشد تا تولید شود. آهن به وسیله شهاب سنگ‌ها به زمین فرود آمده است.

در سوره واقعه آمده است، یک واقعه اتفاق می‌افتد که در آن هیچ دروغی نیست، حتماً وقتی اتفاق می‌افتد که زمین می‌لرزد یا شکسته می‌شود، کوه‌ها شکافته می‌شود، همه چیز ریز ریز می‌شود، چون سیستم الهی حساب شده و دقیق است و بر همه چیز نظارت دارد. این ما هستیم که بر هیچ چیز حتی بر شهر وجودی خودمان تسلط نداریم، نه آمدن‌مان و نه رفتن دست خودمان است.

در مورد کارهای گذشته نباید تأسف بخوریم که چرا فلان کار را انجام نداده‌ایم؟ چرا اینطور شد؟ چون این یک فرمان و یک تقدیر است. باید به کارها و اعمال خودمان نظر داشته باشیم، رفتار خودمان را تصفیه و پالایش کنیم، چون نتیجه‌اش به خودمان برمی‌گردد، چه خوب باشد و چه بد، به دیگران حواله نکنیم. ما همه آینه همدیگر هستیم، از افکار منفی پرهیز کنیم و هیچ وقت ناامید نباشیم و باید همیشه و در همه کارها به خداوند توکل کنیم.

نویسنده متن: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر بتول (لژیون هجدهم)

ویرایش متن: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

ارسال مطلب همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم) 

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .