English Version
English

کنگره مثل طوفان و گردباد سبزی می‌ماند که ویرانی ندارد

کنگره مثل طوفان و گردباد سبزی می‌ماند که ویرانی ندارد

شعبه یحیی زارع میبد یزد مفتخر میزبانی دیده‌بان محترم مسافر مهدی و همراهان گرامی‌شان بود. به همین جهت فرصت را غنیمت دانستیم و مصاحبه‌ای با ایشان تدارک دیدیم؛ این گفتگوی صمیمانه تقدیم نگاه شما عزیزان.

مسافر مهدی با ۵ سال تخریب ۴ گرم شیره‌ خوراکی وارد کنگره شدند.  با متد DST و داروی OT به مدت 18 ماه به راهنمایی مسافر محمد سفر کردند.  رشته‌ ورزشی ایشان در کنگره شنا هست. در حال حاضر در کنگره در جایگاه دیده‌بانی خدمت می‌کنند؛ چرخه‌ خدمت‌های ایشان در کنگره از مرزبانی در نمایندگی فردوسی مشهد شروع شد و بعد یک دوره دبیری جلسات را داشتند، به‌عنوان راهنما در همان نمایندگی فردوسی مشهد شروع به کار کردند و به‌عنوان ایجنت مشغول به کار شدند. در نمایندگی عطار نیشابوری دو دوره ایجنت بودند و بعدازآن به‌عنوان مسئول روابط عمومی در استان خراسان و بعد به لطف خداوند و آقای مهندس در جایگاه دیده‌بانی و در لژیون سردار هم عضو لژیون سردار شدند، در ادامه دنور و بعد هم به‌عنوان پهلوان خدمت کردند.

با توجه به دستور جلسه این هفته که حرمت کنگره ۶۰، است چه پیشنهادی به مسافران و همسفران دارید که پایبند حرمت و قوانین کنگره باشند؟

ما در هرجایی و در هر بازی و در هر قسمتی از زندگی‌مان که قرار داریم؛ باید قوانین آنجا را رعایت کنیم که کنگره هم یک چهارچوب‌ها و ساختارهای وجود دارد، حالا اگر بگوییم که قوانین کنگره با حرمت‌ها تفاوت دارد به نظر من هیچ تفاوتی ندارد، تلفیق قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ راداریم و حتی حرمت‌ها پایه و اساس قوانین و حتی ارجح‌تر است، زمانی که ما در بازی کنگره قرار گرفتیم به همان نسبتی که کنگره به من چیزهایی که ازدست‌داده بودم در دوره تاریکی را به من برگرداند، به همان نسبت هم من باید به اصولش احترام بگذارم، چون همان اصول باعث شد که من این ساختار را بتوانم داشته باشم و اگر این حرمت‌ها و این چهارچوب‌ها رعایت نشود قطعاً نه من حال خوبی خواهم داشت و نه جایی در این سیستم دارم و نه از سلامت کنگره برای مکانی که من در آن هستم؛ حالا اگر در یک شعبه در یک شهر و در یک لژیون یا در یک پارک هستم آن جایگاه حرمتش حفظ می‌شود و آن جایگاه؛ جایگاه درستی خواهد بود.

شما دیده‌بان پورتال کنگره ۶۰، هستید لطفاً در مورد پورتال برای ما صحبت کنید؟

پورتال یک ساختار مدیریتی و اطلاعاتی یکپارچه هست که طراحی‌شده و برای کنگره ۶۰ توسعه پیدا می‌کند و یک مجموعه‌ای از اطلاعات اساسی کنگره، اطلاعات زیرساختی کنگره که اغلب مربوط به اطلاعات سفر مسافران سفر اول می‌شود و اتفاقاتی که در یک شعبه برای مسافر می‌افتد؛ چون کنگره ۶۰ اساس و ساختار وجودی‌اش بر اساس وجود مسافر و همسفر است و ما اساس پورتال را هم همان مسافر و همسفر گذاشتیم که برای مسافرین  فعلاً راه‌اندازی شد و برای همسفرها هم ان‌شاءالله خدا بخواهد در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود. هر اتفاقی که برای یک مسافر از بدو ورودش می‌افتد، از پر کردن فرم تازه واردین تا سه جلسه‌ اول تازه واردین و معرفی به لژیون و نامه‌های OT که می‌گیرد، درنهایت برای رهایی که می‌رود و فالوپ‌هایش حتی خدمت‌هایی که در ادامه حضورش در کنگره  انجام می‌دهد، در پورتال به‌صورت به‌روز ثبت می‌شود؛ یعنی ثبت و ضبط در هر شعبه توسط خود شعبه انجام می‌شود. تقسیم وظایف در آن شکل‌گرفته و درنهایت ما یک پایگاه اطلاعاتی کاملی داریم که گرفتن گزارش‌ها و آمارهای کنگره و تصمیم‌گیری روی گزارش‌ها و آمارها برای بالا بردن کیفیت خدمات‌رسانی ما به افرادی که خواستار درمان هستند، سرعت و کیفیتش بالا می‌رود این اتفاق کلی‌ است که در پورتال افتاده و خدا را شکر ما امروز در شعب استان یزد، استان کرمان و استان فارس (شیراز) هم پورتال راه‌اندازی کردیم و از امروز استارت خورد و امیدوارم که ظرف مدت کوتاهی آن‌ها هم به‌روز بشوند، ان‌شاءالله جنوب، غرب و شمال کشور هم برویم که تحت پوشش پورتال قرار بگیرند و عملاً کل کشور ظرف مدت دو ماه تحت پوشش پورتال قرار خواهد گرفت.


آقای مهندس در سی‌دی گردباد سبز کنگره را مثل طوفان یا گردباد سبز دانستند که خرابی و ویرانی ندارد لطفاً در مورد این جمله برای ما صحبت کنید؟

از دیدگاه خود من مسیر گردباد سبزی که آقای مهندس برای کنگره تعریف کردند یک مسیر حرکت ما رو به سمت بالاست، یک‌ حرکتی است که ما را به ارتقاء و رشد می‌رساند و چیزی که آن گردباد سبز عملاً در ما نباید اضافه باشد؛ برای این‌که هر آنچه اضافه باشد باعث می‌شود ما سنگین‌تر باشیم و پایین این گردباد قرار بگیریم و آن قدرت گریز از مرکزی که گردباد دارد باعث می‌شود، ما به بیرون پرت شویم، من خودم تصوری که نسبت به این قضیه دارم، یک حرکت دورانی ما به سمت بالا و به سمت رشد است و این حرکت دورانی، هرچه ما به مرکز، نزدیک‌تر شویم سرعت حرکت و سهولت حرکت ما بیشتر می‌شود؛ به معنای تمرکز کردن و به معنای همان چیزی است که ما در مسافرها داریم که دوربین به‌طرف خودمان باشد، عدم پرداختن به حواشی است، رعایت کردن حرمت کنگره و هر چیز اضافه‌ای که ما در کنگره به خودمان وصل کنیم، عملاً ما را در حاشیه قرار می‌دهد؛ این در حاشیه قرار دادن یک مرز است اگر از آن مرز رد شویم، عملاً از این مسیر رشد و از این گردبادی که ما را به بالا می‌برد خارج می‌شویم علت این‌که آقای مهندس می‌گویند ویرانی ندارد برای این است که این گردباد از دیدگاه و نظر شخصی من است، یک مسیر رشد و یک تونل رشد برای ما است و حرکت نمی‌کند که خانه‌ها را ویران کند؛ در یک جایگاه مثل کنگره ۶۰، قرار دارد. باور کنگره ۶۰، این راه را برای ما باز می‌کند و بهترین حالت، زیباترین حالت و سبک‌ترین حالت این است که ما در مرکز گردباد قرار بگیریم و اگر که خودمان را سنگین بکنیم قطعاً در حاشیه قرار می‌گیریم.

چه پیامی برای خدمتگزاران سایت دارید؟

در عصر امروز و ساختار اجتماعی امروز اطلاع‌رسانی دیگر مثل سابق نیست؛ روزنامه، نوشته یا برگه باشد و عملاً همه‌چیز به این سمت که در فضای مجازی ما اطلاعاتی را که می‌خواهیم کسب کنیم رفته است، چون راحت‌تر است. شما برای این‌که این اطلاعات را از یک مجموعه، یک ساختار از یک محصول  کسب کنید؛ خیلی راحت می‌توانید در موبایل یا کامپیوتر این اطلاعات را کسب کنید و کسی سراغ روزنامه و آگهی نمی‌رود. در این دنیا همان‌طور که آقای مهندس با درایت خیلی بالایی که داشتند، دستور شروع به کار پورتال را دادند، با همان درایت هم سایت را راه‌اندازی کردند و با همان درایت صفحه اینستاگرام را راه‌اندازی کردند و قطعاً در رشد و توسعه تفکر کنگره ۶۰، کمک می‌کند؛ یک نفر مثل خود من از طریق سایت با کنگره 60 آشنا شدم و مسیر خودم را پیدا کردم؛ پس سایت کنگره ۶۰ در تمام شعب، وبلاگ کنگره ۶۰، وبلاگ نویسی در کنگره ۶۰، کار مرزبان‌های خبری بسیار کلیدی است و باید خیلی دقیق انجام شود؛ باید خیلی با تفکر انجام شود تا ان‌شاءالله نتیجه خوبی بدهد.

کلام پایانی:

من اولین دفعه است که شعبه میبد می‌آیم، شعبه وکیلی یزد را دو بار برای دوره آزمون قبلی که برگزار شد  رفته بودم، خیلی خوشحالم و تبریک می‌گویم و امیدوارم که همان‌طوری که از ابتدای راه‌اندازی روبه‌پیشرفت بودید، در این استان به‌عنوان پیش‌قدم بودید، الآن هم همین اتفاق بیفتد؛ یک توصیه خیلی دوستانه و جدی برای همسفران کنگره ۶۰ دارم، حالا چه در یزد و چه در میبد که حضورداشته باشند در کنار مسافرانشان حضورداشته باشند و این مسیر را طی کنند، این سفره گسترده‌ای است که امروز برای ما پهن‌شده است حق همه ما است که از آن استفاده کنیم و اگر مسائل جانبی، باز همان حواشی که گفتم؛ اگر این حواشی باعث شود که یک همسفر کنار این سفره نباشد یا از این سفره دور شود؛ قطعاً بهره‌ای از آن چیزی که امروز برایش فراهم‌شده به‌واسطه مسافرش، نمی‌برد؛ قابل جفت در کنگره باشند و خدمت کنند. تعداد همسفرانی که در شعب هستند و من می‌بینم که اینجا رشد کند و توسعه پیدا کند که به امید خدا پتانسیل، اینجا پیدا کند که بتواند شما هم از دل همین گروه، شعب دیگری، شعب اختصاصی خودتان و جلسات پربار اختصاصی خودتان را داشته باشید. حمایت همسفر از مسافر دو تا امتیاز دارد؛ یک آسایش مسافر در حین سفر، دو حال خوب خود همسفر که دومی اهمیتش از اولی خیلی بیشتر است، یک مسافر اگر تنها هم بیاید، مسیر درست برود درمان می‌شود، ولی اگر همسفر در مسیر کنگره نباشد ممکن است که حالش هیچ‌وقت خوب نشود.

از این‌که وقت خودتان را در اختیار سایت همسفران نمایندگی یحیی زارع میبد قراردادید بسیار سپاسگزاریم و از خداوند بهترین‌ها را برای شما آرزومندیم.

تایپ، ویرایش و عکس: همسفر مریم خدمتگزار سایت (لژیون اول)
ارسال: همسفر اعظم مرزبان خبری
همسفران نمایندگی یحیی زارع میبد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .