English Version
English

تقدیس کنگره به خاصیت انسان‌ساز بودن آن است

تقدیس کنگره به خاصیت انسان‌ساز بودن آن است

حرمت کنگره ۶۰ می‌گوید کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر کسی با ورود در آن باید حرمت‌ها را رعایت کند. تقدیس کنگره به خاصیت انسان‌ساز بودن آن است. جایی که نفس‌های مرده را دوباره احیا می‌کند و آن‌ها را از تاریکی و جهالت بیرون می‌آورد و امنیت آن نشأت گرفته از کلام خداوند می‌باشد. بهشت جایی است که انسان امنیت و آرامش داشته باشد و بتواند در کمال تعامل با دیگران زندگی کند.
بهشت صرفا مکان خاصی نیست و کنگره می‌تواند بهترین تعریف برای بهشت باشد. کنگره در طول زمان و تجربیات در زمینه درمان اعتیاد افراد بدست آورد و متوجه این قضیه شد که باید مواردی که موجب دور شدن افراد از این حرکت عظیم می‌شود را از میان بردارد. در آن موقع بود که حرمت‌ها در ده بند تدوین شد. همه‌ ما می‌دانیم چیزی که تجربه شده سندی بدون نقص است؛ پس بر تمام اعضا فرض است که این حریم را رعایت نمايند. حرمت یعنی آبرو و عزت و آنچه که محترم نگاه داشتن آن واجب باشد. حرمت یعنی رعایت ممنوعیت و پرهیز از بی احترامی. در واقع حرمت از حریم و احترام می‌آید؛ اگر من در حریم رودخانه رستوران بسازم، با وارد شدن به حریم رودخانه ابتدا به خودم آسیب می‌رسانم؛ چون جای امنی را برای این کار انتخاب نکردم و هر لحظه امکان طغیان رودخانه وجود دارد.
زمانی‌که من حقی از کسی یا چیزی ضایع می‌کنم طبق قانون کارما یا عمل و عکس‌العمل از ضرر بی‌بهره نیستم. کنگره هم حریم دارد و هر کس حریم را رعایت نکند هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌زند؛ مگر من همسفر یا مسافر هدف و اولویتی بالاتر و بهتر از رسیدن به آرامش و حال خوش می‌توانیم داشته باشیم که خود را با آن مشغول کنیم؟ زمانی را به خاطر می‌آورم که به دنبال راه نجات به هر دری می‌زدم و در قید و بند هیچ چیزی نبودم؛ جز کسی و جایی که مرا بتواند درک کند و بتواند بر زخم‌هایم مرحم باشد.
خداوند کنگره را بر سر راه من قرار داد؛ اما وارد شدن در آن شروطی داشت که شرط آن رعایت قوانین و حرمت‌هایش بود که حتی رعایت کردن آن‌ها نیز برای خودم بهتر بود؛ چون بنیان آن می‌دانست که چه چیزی برای من بهتر است. حرمت‌ها حد و اندازه‌ها را به من آموزش می‌دهند که کجا چه کاری انجام بدهم یا کجا لزومی به انجام آن کار نیست.
معرفت، عدالت و عمل سالم را به من آموزش داد و این که لازم نیست برای کسی دایه عزیزتر از مادر باشم و برایش دل بسوزانم؛ چون عمل من مغایر با عمل سالم است. پول قرض دادن به کسی باعث می‌شود که درگیری ذهنی برای خودم بوجود آید؛ چرا که او پول مرا پس نمی‌دهد یا اگر توان بازپرداخت آن را نداشته باشد ممکن است دیگر به کنگره نیاید؛ پس در واقع حرمت‌ها ما را به سر منزل مقصود می‌رساند. به قول آقای حکیمی، کنگره ۶۰ کنگره چشم است و باید با فرمانبرداری و پیروی از اصول آن برای خود و دیگران امنیت را برقرار کند. همانطوری که آقای مهندس همیشه می‌فرماید ما یک سیستم هستیم که باید همه باهم برای ارتقا و تعالی آن تلاش کنیم.
در کل اگر من به سیستم کنگره ۶۰ احترام بگذارم کنگره هم به من احترام خواهد گذاشت و رهایی و آرامش را به من هدیه خواهد داد. امیدوارم همه ما بتوانیم قوانین را بی کم و کاست رعایت کنیم و ابتدا برای حال خوش خودمان و بعد این‌که حال خوش خود را به دیگران انتقال بدهیم و همه در کنار هم با حال خوب باشیم.

نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
تایپ: همسفر ریحانه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .