English Version
English

حفظ حرمت، رمز موفقیت

حفظ حرمت، رمز موفقیت

هفتمین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند ویژه مسافران و هم‌سفران با دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ » با استادی مسافر میثم، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حسین  پنج‌شنبه 7 تیرماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان میثم هستم یک مسافر. هرکدام از دستور جلسات در کنگره مهم و دارای اهمیت است اما بعضی از آن‌ها کلیدی و حیاتی هستند. همه ما میدانیم که تنها نوشتاری که دومرتبه در ابتدا و انتهای کارگاه خوانده می‌شود حرمت کنگره است زیرا جناب مهندس می‌خواهد اهمیت ویژه آن را به ما یادآوری کند و تذکر دهد تا حرمت‌ها را پاس بداریم. حرمت از واژه حریم و مرز میاید و همه ما برای خودمان یک خطوط  قرمزهایی داریم و سعی می‌کنیم یک سری مسائل را در زندگی شخصی و کاری رعایت کنیم، اگر این خطوط قرمز را رعایت نکنیم نمی‌توانیم خانواده و جامعه سالمی داشته باشیم و با آرامش زندگی کنیم، حتی با رفقای صمیمی خودمان نیز حریم دوستی را حفظ می‌کنیم. حال شما فرض کنید یک فرد مصرف‌کننده که در زندگی خود هیچ‌گونه نظم خاصی نداشته و افکارش منفی و افیونی است و مانند یک بمب متحرک می‌ماند قرار است به کنگره بیاید و درمانش را شروع کند، یک نفر را می‌شود مدیریت کرد اما وقتی تعداد بالا می‌رود و با عقاید، افکار و خواسته‌های متفاوت زیر سقف کنگره قرار می‌گیرند کار بسیار سخت می‌شود.

باید محیط را برای اعضا فراهم کرد تا در کمال احترام و آرامش آموزش بگیرند و به درمان خود برسند اما چه طور می‌شود که کنگره تبدیل می‌شود به یک مکان مقدس و امن ؟!  با رعایت همین قوانین و حرمت کنگره. در مشارکت خیلی از دوستان در جلسات قبل شنیدم که می‌گفتند برای درمان به NGO های دیگر و یا کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه کردند اما با رفتار زشت و زننده بسیاری از آن‌ها مواجه شدند و دیگر رغبتی برای ترک مواد نداشتند. خیلی‌ها از روی لجبازی با آن‌ها بعد از خروج از کمپ‌ها مجدد شروع به مصرف مواد می‌کردند. کنگره با رعایت همین قوانین و حفظ حرمت و ایجاد نظم باعث شده است اعتماد افراد تازه‌وارد را جلب کند و آن‌ها با آرامش و در کمال احترام به درمان خود برسند و تنها دغدغه آن‌ها سفرشان باشد و این رمز موفقیت کنگره در کنار سایر مسائل است.

دلیل دیگر برای حفظ حرمت کنگره احترام به خودمان و دیگران است، اگر به هر دلیلی همه‌چیز را بیهوده بگیریم و با شک و تردید به مسائل نگاه کنیم مطمئن باشید به‌آرامی از مسیر درمان خارج خواهیم شد، اگر بعضی قوانین را قبول داشته باشیم و بعضی دیگر را نپذیریم و اجرا نکنیم به انتهای سفر و درمان نخواهیم رسید. با رعایت قوانین می‌توانیم به دیگران نیز احترام بگذاریم زیرا محیط آموزشی باید امن و منظم باشد، اگر به هر دلیلی خودمان این سیستم را قبول نداریم می‌توانیم کنگره را ترک کنیم اما نباید طوری رفتار کنیم که نظم مجموعه به هم بخورد و سفر و درمان دیگران را با رفتار خود تحت تأثیر قرار دهیم. سعی کنیم به دیگران احترام بگذاریم و نظم مجموعه را حفظ کنیم.
به نظرم بعد از کانون خانواده، لژیون مقدس‌ترین جایی است که در طول عمرم برای من رقم خورده است، سعی کنیم در برابر راهنما فرمان‌بردار مطلق باشیم، وسط صحبت راهنما و یا سایر دوستان نپریم، یکدیگر را سرزنش نکنیم و مشارکت‌های یکدیگر را مورد تجزیه تحلیل قرار ندهیم و به افکار و عقاید یکدیگر احترام بگذاریم، همه ما در کنگره گرد یکدیگر آمدیم تا آموزش بگیریم و به یک فکر درست برسیم، نسبت به شغل یکدیگر تجسس نکنیم و امانت‌دار باشیم.
گاهی اوقات به رفتار خودآگاه نیستیم، رعایت نکردن همین مسائل ساده و پیش‌پاافتاده گاهی باعث می‌شود زندگی یک فرد تحت تأثیر قرار بگیرد و از مسیر درمان خارج شود. امیدوارم همه ما پیشرو قوانین و حرمت کنگره باشیم زیرا برگرفته از قوانین الهی است و پیشرو همه ما الله است.  


تایپ: مسافر میثم، لژیون چهارم
ارسال خبر: مسافر میثم، لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .