English Version
English

حرمت به معنای آبرو و ارجمندی، احترام و ارج نهادن است‌.

حرمت به معنای آبرو و ارجمندی، احترام و ارج نهادن است‌.

به نام قدرت مطلق الله
مقاله‌ای در باب دستور جلسه این هفته حرمت کنگره‌۶۰ و چرا روابط مالی و کاری و خانوادگی در کنگره‌۶۰ ممنوع است؟
برای شکافتن این موضوع ابتدا به تعریف دو واژه می‌پردازم؛ حریم در لغت به معنای پیرامون، گردا‌گرد، قلمرو، اطراف و مرز شناخته می‌شود و حرمت به معنای آبرو و ارجمندی، احترام و ارج نهادن است در هر مکانی که باشیم حریم آنجا را بایستی حفظ کنیم و آداب مخصوص به‌ آن مکان را داشته باشیم مثلاً حریم رودخانه، حریم مناطق حفاظت شده و حتی حریم خانه، هیچ‌گاه با لباس راحت خانه به میهمانی نمی‌‌رویم. کنگره‌۶۰ هم دارای حریم و حرمتی است که همه اعضای آن مکلّف و موظف به رعایت آن هستند.
اگر کنگره‌۶۰ را به یک باغ پر از میوه، گل و گیاه تشبیه کنیم حرمت به‌سان دیوار‌ها و حصار‌‌هایی است که توسط صاحب باغ به دور آن کشیده می‌شود و نشان می‌دهد چه محدوده‌ای در تملک صاحب باغ است اگر این باغ زیبا حریم و دیواری نداشته باشد هر رهگذری هر طوری که می‌خواهد در این باغ رفتار خواهد کرد و حتی ممکن است به خودش اجازه دهد یک صندوق میوه بچیند و یا گل‌ها و گیاهان را لگد‌مال کند، شاخه‌ها را بچیند و کم‌کم این رهگذران باعث نابودی و انهدام این باغ زیبا خواهند بود پس باغبان برای نگهداری و مراقبت از ساختار باغ ساعت‌ها در تلاش است و برای جلوگیری از سوء‌استفاده رهگذران دیوار‌کشی انجام می‌دهد.
در هر جلسه آوای حرمت کنگره‌۶۰ دو بار توسط نگهبان کنگره در شعبات طنین‌انداز می‌شود و این نشان از اهمیت بالای حرمت کنگره دارد.
چه بهتر از این که در همین ابتدا یک بار، حرمتی که این همه با درایت، کفایت و تفکر توسط بنیان کنگره نوشته شده را با هم بخوانیم:
حرمت کنگره‌۶۰ یکی از شاهکار‌هایی است که حتی نامگذاری هوشیارانه‌ آن باعث می‌شود خود را ملزم به رعایت قوانین بدانیم و احترام به این دستور‌العمل باعث می‌شود فضایی امن و مقدس جهت پیشرفت اخلاقی، اجتماعی و درمان ما در اختیارمان باشد، بند‌بند این نوشتار ما را به سوی ارزش‌ها سوق می‌دهد و باعث می‌شود در تمام طول سفر خود بدون دل‌نگرانی، تشویش، اضطراب و حاشیه به کسب انرژی و حال خوش بپردازیم و با طیبِ خاطر و به دور از هر گونه دلنگرانی و تشویشِ خاطر در کنگره حاضر شویم، با رعایت حرمت کنگره‌۶۰ باعث می‌شویم بقیه اعضای حاضر در جلسه بهره‌ کافی را از جلسات آموزشی ببرند و خود نیز لذت کافی را از حضورمان ببریم و به اصل موضوع دور هم بودنمان که همان مسئله‌ درمان و یادگیری جهانبینی است بپردازیم.
اگر بقای سیستم کنگره‌۶۰ برایمان مهم باشد و خودمان را در مقابل پیشبرد اهداف کنگره مسئول بدانیم، بهترین راهِ رسیدن به این امر مهم را پایبندی به اصول و قوانین خواهیم دانست و با عمل به این نوشتار، دِینی بر گردن خود باقی نخواهیم گذاشت. قطعاً نوشتن این حرمت حاصل سال‌ها تجربه و اتفاقاتی است که جناب مهندس و همراهان‌شان در کنگره از سر گذرانده‌اند.
در ابتدای حرمت می‌خوانیم کنگره مکان مقدس و امنی است که برای من و مسافرم و هزاران انسان دیگر بستری برای رشد، توسعه فردی و درمان مهیا کرده که ما هم با عمل به اصول و قوانین در قبال کنگره و سایر اعضا مسئولیت داریم.
مهم‌ترین نکات و موضوعاتی که ممکن بوده اعضای کنگره با عدم رعایت آن‌ها آسیب ببینند مد نظر قرار داده شده، ممکن است مسافرینی باشند که حالشان خوب نباشد که با کوچک‌ترین مسئله‌ای رنجش خاطر و درگیری پیدا کنند و از سفر و درمان باز بمانند ولی با درایت آقای مهندس شاهد این روند هستیم که هزاران نفر با اخلاق، رفتار، منش و درک‌های مختلفی بدون کوچک‌ترین تنش و بی‌نظمی به عنوان دوست و همکار کنار یکدیگر مشغول پیشبرد اهداف این ساختار قانونمند هستند و کنگره را مأمن آرامش، دوستی و محبت می‌‌دانند.


این ساختار قدرتمند بستری بسیار حاصل‌خیز فراهم آورده که نه تنها عوامل خارجی نمی‌توانند کار‌شکنی کرده و خدشه‌ای به عملکرد آن وارد کنند بلکه هر ساله تعداد بسیار زیادی مصرف‌کننده مواد‌مخدر را از دام اعتیاد رها نموده و شهر وجودی‌شان را از نو می‌سازد و آباد می‌کند.
این مکان، بهشتی شده است که توانسته آتش جهنم درون مسافران و همسفران را خاموش کرده و آرامش را مهمان وجود‌شان کند و این فقط به دلیل تبعیت از اصول، قواعد و حرمت‌های وضع شده می‌باشد و از همه مهم‌تر پایبندی پیشکسوتان کنگره‌۶۰ به این اصول آموزشی ناب برای تازه‌واردین به عنوان الگو خواهد بود.
حرمت ما را به دوری از ضد‌ارزش‌ها دعوت می‌کند. به راستی دروغ گفتن مادر همه زشتی‌هاست و راستی و درستی ضمانت‌کننده‌ روشنی راه ماست. غیبت کردن و سرزنش کردن جز حاشیه و تنش حاصلی ندارد و حال انسان را خراب می‌کند. دوری از الفاظ نا‌مناسب و استفاده از فرهنگ و ادبیات صحیح و صحبت کسی را قطع نکردن از نکات ظریفی است که در کنگره‌۶۰، خانواده، اجتماع و .... نشان از ادب و شخصیت هر فرد دارد.
در کنگره‌۶۰ همه یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم و تمرکز ما بایستی روی مسئله پیشگیری، درمان، مهار اعتیاد و آموزش باشد؛ بنابراین بحث سیاسی نمودن نیز راه به جایی نخواهد برد و هر شخص با هر عقیده و مسلکی محترم خواهد بود.
برقراری مسائل و روابط مالی و کاری و خانوادگی نیز باعث می‌شود ما در کنگره‌۶۰ همیشه بدهکار یا طلبکار باشیم و این نیز مخلِ آسایش و آرامش ما خواهد بود.
استفاده از پوشش و لباس مناسب، تمیز و پاکیزه هم بر هر مرد و زنی واجب و ضروری است.
در کنگره‌۶۰ یاد می‌گیریم دوربین‌مان را روی خودمان بچرخانیم و از قضاوت و قیاس کردن بپرهیزیم و انرژی‌های کسب شده در کنگره را جهت آبادانی شهر وجودی‌مان به کار ببندیم.
در آخر به همه عزیزانم و هر کسی که ذره‌ای تا به حال با نا‌آگاهی‌ام او را رنجیده خاطر کرده‌ام می‌گویم نیاز دارم که مرا ببخشد. اگر تیزی حرفم، نگاهم و چنگال ذهنم خراشی بر وجود و زخمی بر روانش انداخت نیاز دارم که مرا ببخشد. اگر از مهرم خرج نکردم، خساست ورزیدم، با صحبت کردنم در جلسه حق کسی را پایمال کردم و شیفته و در‌گیر خودم بودم و محلول نا‌آگاهی شدم تلاشم بر این است که خود را به راهی برسانم که آزار نرسانم، مسئولیت بپذیرم، عهد نگه دارم و غفلت نورزم و زیادی عاقل نباشم و عشق در قلبم موج بزند و مهر بیفشاند که عقل، عشق و ایمان هر سه کنار هم زیباست.

 

تهیه گزارش: همسفر محدثه رابط خبری(رهجو راهنماهمسفر فاطمه) لژیون سوم
تنظیم و ارسال: همسفر مهسا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی امیر اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .