English Version
English

قضاوت به معنای حکم دادن است

قضاوت به معنای حکم دادن است

به‌نام قدرت مطلق الله 
در زندگی روزمره قبل از کنگره از هر کسی حرفی می‌شنیدم فوری در ذهنم داستانی درست و همه را قضاوت می‌کردم، ذن وگمان بد داشتن به دیگران فکر من را مشغول می‌کرد و خیلی وقت‌ها فکرم درست نبود به مرور زمان متوجه اشتباهم شدم و این عادت بد از جهل من سرچشمه می‌گرفت. مدام با مسافرم به خاطر گمان بد و دید بد بحث می‌کردم و همیشه در زندگی مشترک به مشکل برمی‌خوردیم و نمی‌دانستم که این رفتار و اشتباه من و قضاوت از روی جهل و نادانی من است با آمدن به کنگره ۶۰ و گرفتن آموزش‌ها و کاربردی کردن آنها در زندگی توانستم عادت بد و اشتباه خودم که منفی‌نگری و قضاوت دیگران بود را اصلاح کردم.

در ابتدای جلسات کنگره ۱۴ ثانیه سکوت می‌کنیم که از جهل و گمراهی خود به خدا پناه می‌بریم، حال که متوجه شدم قضاوت به معنی حکم کردن و جهالت به معنی عدم ناآگاهی و ندانستن است پس باید از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنم چرا که هر شخص صلاحیت قضاوت را ندارد و قضاوت در مورد دیگران تخریب ایجاد می‌کند، حتی در مورد فرزندان، همسر، خانواده و نزدیکان هم قضاوت باید در حدی باشد که وارد حریم خصوصی آنها نشویم.

آقای مهندس در سی‌دی قضاوت و جهالت می‌گوید در قضاوت اطلاعات پیش نیاز لازم است مثل اطلاعات، علم، دانش، آگاهی و صلاحیت که باید داشته باشیم تا قضاوت کنیم، اما برای جهالت دلیلی لازم نیست زیرا خود جهالت درختی است که میوه‌هایش خودخواهی مرض، بخل، کینه و حتی خرافات زاییده جهل و نادانی است. در کل ضدارزش‌ها و همه ضلع مثلث نادانی، ترس، منیت و ناامیدی زاییده خود جهل هستند.

زمانی‌که قدرت مطلق  انسان را خلق کرد ویژگی خاصی به انسان داد آن هم اختیار بود تا سرنوشت خودش را انتخاب کند یا مسیر فسق و فجور برود یا مسیر تقوا را انتخاب کند، زمانی‌که به انسان اختیار داده شد قدرت قضاوت در مورد خودش و دیگران داده‌شد و ما لحظه‌به‌لحظه زندگی در حال قضاوت هستیم حتی برای غذا پختن، لباس پوشیدن و هر کار و هر تصمیمی بین دو راه قرار داریم. باید مثل یک قاضی خودمان را قضاوت کنیم که چه کاری کنیم چه کاری نکنیم، تصمیم درست و غلط کل زندگی ما برمی‌گردد به جهل و نادانی یا آگاهی و یا دانایی ما.

من معصومه از زمانی که وارد کنگره ۶۰ شدم و در بستر آموزش‌های ناب کنگره قرار گرفتم فهمیدم که بزرگترین قاضی خداوند است که بر اعمال همه انسان‌ها ناظر است و من فقط کافی است دورببینم را روی خود زوم کنم و از قضاوت و گمان بد بردن به دیگران که ریشه جهل دارد دست بردارم؛ خدا را شکر می‌کنم که در کنگره ۶۰ حضور دارم و از آموزش‌های کنگره برخوردار هستم، از سی‌دی قضاوت و جهل آموختم برای اینکه در آرامش باشم باید قضاوت و دید منفی را از خودم دور کنم و به افراد مثبت نگاه کنم.

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر معصومه

رابط خبری: راهنما تازه‌واردین همسفر لیلا 

تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر الناز (لژیون هفتم)

عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .