English Version
English

تقدیر، نامه پیشین است

تقدیر، نامه پیشین است

آقای مهندس در مورد رازهای نهان می‌گوید: روزگاری شده است که هر فردی خداشناس باشد را ٱمل می‌گویند و ما این را از جهان‌بینی نمی‌دانیم. سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی و بسیار منظم می‌باشد، شاید ما صفات خداوند را بشناسیم اما اصلاً از ذات خداوند اطلاعی نداریم که چگونه است. در سوره توحید گفته شده که خداوند نه زاده شده است و نه فرزندی دارد بلکه او یگانه است، ما این را نمی‌توانیم تصور کنیم که بالای هر طبقه‌ از آسمان طبقه دیگری وجود دارد و مانند یک آپارتمان هفت طبقه است. یک‌سری مطالب از این طبقه آسمان به طبقه‌ دیگر آسمان القاء می‌شود و باز بالای آن‌ها طبقه‌ دیگری می‌باشد.

سیستم به گونه‌ای طراحی شده‌ است که خود انسان با اعمالش خود را خراب می‌کند و هیچ‌گاه فردی نمی‌آید با خودش شما را به جهنم ببرد و اعمالی که انجام می‌دهید آن اعمال شما را مجازات و تنبیه می‌کنند. در این سیستم یک‌سری افراد مانند انبیاء آمده‌اند برای آموزش بهتر زندگی کردن زیرا آن زمان روانشناس و امثال این‌ها نبوده است که مردم بدانند چه‌طور هنر زندگی کردن را بیاموزند‌. در سوره‌ حدید خداوند فرموده است آهن برای انسان‌ مفید و سودمند است، زمین و خورشید نمی‌‌توانند  آهن تولید کنند زیرا برای تولید آن باید دما بالای پانصد میلیون درجه سانتی‌گراد باشد‌. در سوره واقعه گفته شده است که هیچ حادثه و واقعه‌ای دروغین نیست و همه آن‌ها اتفاق می‌افتد، کو‌ه‌ها شکافته می‌شود و همه چیز ریز ریز و پراکنده می‌شود و زمین به لرزش در می‌آید. هنگامی که ما در مورد آیات الهی صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که همه چیز دقیق و حسابگرانه است و خداوند بر تمام موضوعات نظارت دارد. نیروی منفی باید باشد و اگر ما بخواهیم این نیرو را حذف کنیم زندگی نابود می‌شود و ادامه نخواهد داشت. ما نباید در مورد وقایع گذشته هیچ تعصب و غصه‌ای داشته باشیم و در مورد وقایع تأسف بخوریم زیرا هر موضوعی به جای خودش هم فرمان و هم تقدیر می‌باشد. آقای مهندس می‌گوید: زندگی بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی است، تقدیر نامه پیشین است و هر چه من بکارم همان را برداشت می‌کنم. سختی‌ها و مشکلاتی که به وجود می‌آید برای ما آموزش داردحتی شخصی که به ما ظلم می‌کند باز هم برای ما آموزش دارد. حتی شخصی که به ما ظلم می‌کند باز هم برای ما آموزش دارد. زمانی‌که مشکلی برای ما به وجود می‌آید باید به اعمالمان نگاه کنیم.

هر کدام از ما حریم خاص خود را داریم و ما باید حرمت این حریم را نگه داریم، همچنین هر کدام از ما آیینه یکدیگر هستیم مانند راهنمایان که آیینه‌ ما هستند و هر‌گونه که ما با راهنمای خود برخورد کنیم او نیز با ما همان‌گونه برخورد می‌کند. حقیقت را در هر جایی نمی‌توان بیان کرد، باید اول شرایط را بسنجیم که ایجاد ناراحتی نکند و به اعتقادات فرد لطمه نزند زیرا هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد. انسان هر دانشی که دارد باید بر مبنای ایمان و عقل باشد. در مورد مسائل منفی نباید فکر کنید زیرا با فکر کردن آن‌ها را تقویت می‌کنید و هنگامی مسائل منفی از بین می‌رود که به آن‌ها توجه نکنیم و در صراط‌مستقیم حرکت کنیم. مهلک‌ترین سمی که وجود دارد ناامیدی می‌باشد زیرا افراد ناامید روز به روز بدتر می‌شوند، پس بر روی مسائل مثبت متمرکز شوید تا به شما قدرت بدهند.

تایپ: همسفر مریم رهجوی همسفر زهرا (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر گلناز رهجوی همسفر آمنه (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی کاشمر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .