English Version
English

گروه خانواده - روابط کاری و مالی در کنگره ممنوع است

گروه خانواده - روابط کاری و مالی در کنگره ممنوع است

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم از اینکه در جمع شما عزیزان هستم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. در جشن راهنما که قرار است تقدیر و تشکر شود وقتی رهجویی را می‌دیدم که همیشه مبلغ کمی در پاکت می‌گذاشت و دفعه بعدی می‌بینم که تغییراتی در او به وجود آمده و مبلغ بیشتری در پاکت برای قدردانی می‌گذارد از اینکه ‌می‌بینم حس‌های درونش تغییر کرده است، برای من خوشحال‌کننده است و کسی هم که می‌آید عضو لژیون سردار شود یک تغییراتی پیش نیازش است تا بتواند بیاید و عضو لژیون سردار شود و بعد در ادامه تغییرات بیشتری هم در او به وجود می‌آید و این‌ها همه در درجه اول حال خوبش برای خودش است و بعد باعث خوشحالی راهنمای او هم می‌شود که می‌بیند آن آموزش لازم را گرفته که می‌آید این کار بزرگ را انجام می‌دهد.

طبق دستور جناب مهندس این ماه اولین ماه است که دستور جلسه هفتگی را با دستور جلسه لژیون سردار تطبیق می‌دهیم. ماه گذشته پهلوان اعظم به شعبه بنیان تشریف آوردند و مهمان لژیون سردار بودند ایشان می‌گفتند: همانطور که هر جایگاه خدمتی را که می‌گیریم می‌گوییم برای این است که آموزش بگیرم؛ اگر دیدگاهمان در لژیون سردار هم همین باشد که ۶ میلیون پرداخت می‌کنم تا در لژیون سردار عضو شوم و ۱۲ جلسه در کلاس و کارگاه آموزشی شرکت کنم، این دیدگاه باعث می‌شود که هر جلسه سعی کنم حتما در لژیون شرکت کنم و از کلاس بهره بگیرم و دریافت بیشتری داشته باشم و این بازخوردش در بیرون از لژیون هم بیشتر می‌شود. کسی که عضو لژیون سردار است باید چندین قدم جلوتر از کسی باشد که عضو لژیون سردار نیست؛ یعنی باید حرمت کنگره را هم خیلی بیشتر اجرا کند، در دروغ نگفتن، سرزنش نکردن، لباس مناسب پوشیدن و در تمامی مسائل باید سعی کنیم چندین مرتبه جلوتر از بقیه باشیم و به عنوان الگویی که دیگر اعضا به او نگاه می‌کنند، رفتار کنیم؛ ودر ادامه می‌بینیم که چقدر تغییرات در زندگیمان بیشتر می‌شود.

در روابط کاری و مالی خیلی تاکید شده که انجام نشود و اگر در مواردی هم انجام دهیم حتی اگر یکی، دو مرتبه باشد اولین ضربه‌ای که وارد می‌شود به شخص خودم است و اولین چیزی را هم که از من می‌گیرد همان حس خوب است، حس خوبی که نسبت به راهنما دارم و حس خوبی که نسبت به اطرافیان دارم.

در واقع راهنمایی که با شاگردش رفت و آمد دارد یک سطح یا دو سطح جایگاه راهنمایی‌اش پایین می‌آید و آن فرمانبرداری که اصل کنگره است متزلزل می‌شود.

در واقع اصل صراط مستقیم همین است که ما را تشنه نگه می‌دارد؛ آنقدری غذا بخور که هنوز سیر نشدی دست از غذا بکش؛ هنوز که دوست داری با راهنمایت بگویی و بخندی دست بکش. در پارک این حس‌های خوب را کنار هم لژیونی‌ها و راهنما تجربه می‌کنیم و نباید بیشتر از آن جلو برویم.

اگر بخواهم از حس خودم از اینکه در لژیون سردار بودم و خدمت کردم بگویم این است که این خود کنگره بود که به من آموزش داد چطور ببخشم و من هم انجام دادم. هر کسی به یک میزانی از این سفره‌ای که پهن است برداشت می‌کند. از آثار وبرکات آن اگر بگویم قبلا خیلی پول به دارو، دکتر، آزمایش و ... می‌دادم ولی از موقعی که عضو لژیون سردار شدم متوجه شدم این هزینه‌ها خیلی کم شده از نظر مالی خیلی پیشرفت داشتیم.

همین که این چندین سال عضو لژیون سردار هستم و مسافرم هم که شغلش مصالح هست در حد چند ماشین سیمان و آجر و این‌ها در قسمت ساخت و ساز کنگره کمک می‌کند، در مقابلش خیلی بیشتر برداشت کرده‌ایم و بزرگترین برداشت این بود که وقتی بخشیدم دیدم دل خودم وسعت پیدا کرد. انسان‌هایی که خسیس هستند دلشان تنگ است. یعنی نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و دیگران را دوست داشته باشند، همان سعه‌ی صدر که در احادیث ما هم هست. به عقیده و تجربه من سینه‌ات زمانی وسیع می‌شود که بخشش‌ها اتفاق می‌افتد.

بخشش‌ها چه از نظر جهان‌بینی که همان بخشیدن کسانی که از آنها دلخوری داریم یا کینه‌ای بر دل داریم و چه بخشش‌هایی که مربوط به مادیات باشد یعنی هر دو تا زنجیروار به هم وصل است، زمانی که توانستی مالت را ببخشی می‌توانی ظرفیتت را بزرگ کنی تا آن کینه و کدورت را هم بتوانی ببخشی و بالعکس اگر کینه و کدورت را توانستی ببخشی می‌توانی بخشش مادیات را هم انجام بدهی. و این موضوع برای من تا آن اندازه‌ای که انجام عمل کردم، تا همان اندازه رفع شد.

ان‌شاالله بتوانیم در این جمع بمانیم، شاید متوجه نباشیم زمانیکه من بلند می‌شوم و می‌گویم فقط می‌روم که باشم، مطمئن باشید همین که برای این مکان مقدس یک قدم برمی‌داریم تا این فضایی که هست گسترده شود و افراد بیایند راهشان را پیدا کنند و به درمان برسند، بسیار ارزشمند است.

عکس: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله، عضو لژیون سردار
تایپ و ویراستاری: همسفر ناهید، مرزبان خبری و عضو لژیون سردار
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر محبوبه، رابط خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .